Het meest bourgondische evenement voor de horeca

7 september 2018 | Thijs Jacobs

Van 8 tot en met 10 oktober staat Maastricht in het teken van bourgondisch genieten, innovatie, inspiratie en netwerken. Dan vindt immers de oudste horecavakbeurs van Nederland, BBB Maastricht, plaats. Deze horecabeurs mag dan wel de oudste van Nederland zijn, oubollig is het event zeer zeker niet. Het blijkt één van de vooruitstrevendste events in onze branche te zijn.

Klik hier voor een gratis bezoek aan de BBB!

Erik Stroink, product manager van de BBB: "Ons event is onderscheidend, mede door de innovatieve aspecten. Zo hebben we aandacht voor augmented reality in het restaurant en een soort 'Tinder-app', die wordt gebruikt om met exposanten in contact te komen." Eefje Perey, verantwoordelijk voor de marketing van de BBB, valt Erik bij: "Deze app is een netwerkapp, we hebben het idee opgepikt van een grote beurs in Duitsland. Tijdens de BBB komt je met veel innovaties in aanraking, we hebben bijvoorbeeld ook veel aandacht voor licht bier, wat op dit moment een grote trend is. Op het vlak van speciaalbieren is er een enorme keus, want wij laten ruim 100 speciaalbieren zien in oktober."

Kennis opdoen

Relatief nieuw is de BBB Academy. Horecaondernemers kunnen het hele jaar door deelnemen aan activiteiten om hun kennis bij te spijkeren. Maar ook tijdens de beurs kun je veel leren; er zijn bijvoorbeeld presentaties over bedrijfsvormen, over wet- en regelgeving en Bavaria komt spreken over het familiebedrijf. 

En dan de wedstrijden, op dat vlak is ook veel te beleven volgens Eefje. "De finale van het NK Oestersteken vindt plaats op de BBB, de winnaar reist straks af naar China om ons land te vertegenwoordigen. En de uitreiking van de Columbus Trophy is wat mij betreft ook heel speciaal. Dat is lang niet alles, want we organiseren twee wedstrijden per dag. Een leuk voorbeeld is de wedstrijd koken met kalfsvlees die VanDrie op maandag organiseert."

Erik ziet dat de BBB meer biedt dan de activiteiten op de beursvloer, ook in de avonduren blijft het nog lang onrustig in Maastricht. "Maastricht ademt een bourgondische sfeer en je ziet dat exposanten en bezoekers na de beurs de stad in trekken om te genieten van de Maastrichtse horeca. Juist dat bourgondische karakter heeft GaultMillau ertoe bewogen om met ons in zee te gaan, dat vind ik heel speciaal."

Taste Summit

Horecaprofessionals leren graag bij. TASTE Summit laat je kritisch kijken naar de invloed van ons eetgedrag op welvaartsziekten. Bewerkt voedsel is de kern van de wereldwijde gezondheidsproblematiek en bewustwording daarvan is een eerste stap naar een gezondere samenleving. Dat is het hoofdthema van TASTE Summit, het gastronomisch congres dat plaatsvindt op dinsdag 9 oktober in MECC Maastricht. Onder de noemer ‘Vital Food’ werpen verschillende internationale foodprofessionals die dag hun kritische blik op ongezond, bewerkt voedsel en geven zij uitleg over het belang van eerlijke, gezonde producten. TASTE Summit vindt plaats op dag twee van horecavakbeurs BBB Maastricht/ Folie Culinaire en wordt georganiseerd door BBB Maastricht en Hotel Management School Maastricht.

Lezersactie

Koop nu een ticket met 50% korting op je toegangskaartje voor de TASTE Summit en betaal € 97,50 i.p.v. € 195. Naast een inspirerend sprekersprogramma, ontvangen deelnemers een lunch met Vital Food en gratis toegang tot de gelijktijdige en exclusieve, gastronomische beurs Folie Culinaire (normaal € 40).
Ticketlink: https://registration.n200.com/survey/3fvusosfn04me

Klik hier voor een gratis bezoek aan de BBB!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Café
Drachtster Kafee 8 uitgeroepen tot het Café van het jaar 2020 

Het Drachtster café Kafee 8 is maandag 20 januari 2020 uitgeroepen tot het Café van het jaar 2020. De uitreiking was in Studio’s Aalsmeer. Eind vorig jaar was het café al uitgeroepen tot beste café van Smallingerland en Friesland, daar kwam maandag de landelijke pri...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Bier Rotterdam
Stadshaven Brouwerij Rotterdam opent eind 2020

Stedelijke herontwikkeling in Merwe-Vierhavens (M4H Rotterdam) maakt de komst van Stadshaven Brouwerij Rotterdam met restaurant mogelijk. De brouwerij wordt gerealiseerd in een voormalige havenloods aan de Merwehaven. De horeca op locatie wordt geëxploiteerd door de Bierfabriek. Gemeente Rot...

Koffie & thee Achtergronden
Het Grote Koffiebar Onderzoek: zo drinkt Nederland koffie in een koffiebar

Specialty coffee is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden in Nederland. Uit onderzoek van Koffietje.nl blijkt dat ongeveer de helft van de koffiedrinkers één of meerdere keren per week een koffiebar bezoekt. Per bezoek bestellen we gemiddeld 2 drankjes, met een sterke voor...

Bier
Horecaconcern IQ Creative stapt over op Bud

IQ Creative, een van de belangrijkste spelers in de Amsterdamse horeca, maakt vandaag bekend te kiezen voor Bierbrouwerij AB InBev. Het bedrijf van Bert van der Leden en ’s werelds grootste brouwer zijn al sinds de introductie van Bud in Nederland in gesprek. De samenwerking wordt vandaag door...

Ondernemen
Mis geen extra omzet: download de HorecaMarketingKalender

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2020 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: