Dit zijn de meest trending bestemmingen van 2017

9 mei 2017 | Thijs Jacobs

Wat hebben Emmen en Venlo met elkaar in gemeen? Het zijn bestemmingen die groeien in toeristisch opzicht. De Nederlander snakt naar die bestemmingen waar nog niet iedereen geweest is. Hotelvergelijkingssite www.trivago.nl houdt de trends in het oog en heeft een lijst opgesteld van de top 40 bestemmingen met de grootste groei in populariteit in de afgelopen 2 jaar.

Nr.

Bestemming

Populariteitsgroei

01

Emmen

Nederland

111,35%

02

Rust

Duitsland

75,02%

03

Fethiye

Turkije

57,11%

04

Ehrwald

Oostenrijk

43,07%

05

Pineda de Mar

Spanje

40,77%

06

Willingen

Duitsland

37,61%

07

Amalfi

Italië

35,74%

08

Reykjavík

IJsland

34,52%

09

Flachau

Oostenrijk

34,21%

10

Levico Terme

Italië

32,02%

11

Winterberg

Duitsland

28,04%

12

Vaals

Nederland

26,54%

13

Delden

Nederland

26,36%

14

Pertisau

Oostenrijk

25,35%

15

Kaprun

Oostenrijk

24,20%

16

Annecy

Frankrijk

23,26%

17

Inverness

Verenigd Koninkrijk

21,88%

18

Zutphen

Nederland

21,45%

19

Arnhem

Nederland

18,94%

20

Cartagena

Colombia

18,66%

21

Zell am See

Oostenrijk

18,64%

22

Faro

Portugal

18,26%

23

Sharm el-Sheikh

Egypte

18,03%

24

Vijlen

Nederland

16,61%

25

Pals

Spanje

16,43%

26

Titisee-Neustadt

Duitsland

16,12%

27

San Sebastián

Spanje

15,93%

28

Santa Susana

Spanje

15,37%

29

Olsberg

Duitsland

13,91%

30

Negombo

Sri Lanka

13,88%

31

Canazei

Italië

13,65%

32

Pore?

Kroatië

13,54%

33

Ljubljana

Slovenië

13,12%

34

Roermond

Nederland

12,00%

35

Regensburg

Duitsland

11,80%

36

Cancun

Mexico

11,55%

37

Malmedy

België

11,47%

38

Olhos de Agua

Portugal

11,30%

39

Venlo

Nederland

11,04%

40

Hoi An

Vietnam

10,58%

De 40 meest trending bestemmingen van Nederlanders in de afgelopen 2 jaar.

Top 5

Van alle trending bestemmingen zijn dit de vijf bestemmingen die in de afgelopen twee jaar het meest in populariteit zijn gestegen.

1.

Het Drentse Emmen staat met een gemiddelde jaarlijkse populariteitsgroei van 111% in de afgelopen twee jaar op nummer 1 als meest trending bestemming van 2017. Hoewel het misschien niet de meest voor de hand liggende bestemming is wordt Emmen steeds vaker bezocht. Lokale bezienswaardigheden zijn bijvoorbeeld het nieuw geopende dierenpark en het openluchtmuseum.

2.

Het Duitse Rust (lees als Roest) ligt in Zuidwest-Duitsland aan de Rijn en de grens met Frankrijk. De naam Rust doet in het Nederlands uiteraard denken aan een rustige omgeving, dat is in het nabijgelegen natuurgebied Taubergießen ook het geval. Maar Rust is vooral bekend om het Europa Park; het attractiepark van Rust. Deze combinatie van natuur en attractie, en de optie voor een daguitstapje naar Straatsburg, maakt het Duitse Rust een nog redelijk onbekende, maar steeds populairdere bestemming.

3.

De Turkse badplaats Fethiye is in de afgelopen twee jaar een stuk populairder geworden. En niet alleen in Nederland, maar ook in Duisland en Denemarken groeide de populariteit behoorlijk. Opvallend, want de Turkse toeristische sector heeft het de afgelopen jaren niet makkelijk. Maar Fethiye heeft dan ook veel te bieden. De kustbestemming combineert een prachtig strand, mooie natuur, lekker weer en een omgeving met tal van historische bezienswaardigheden.

4.

Ehrwald, een skigebied in Oostenrijk staat als nummer 4 op de lijst van trending bestemmingen voor Nederlanders. Het plaatsje ligt in de deelstaat Tirol vlakbij de Duitse grens, de Zugspitze en het plaatsje Garmisch-Partenkirchen, bekend van het Skispringen op nieuwjaarsdag. Naast de vele winteractiviteiten heeft de omgeving een mooie natuur, waaronder het Ehrwalder Becken natuurreservaat, dat het gebied ook in de zomer aantrekkelijk maakt.

5.

Pineda de Mar is een Spaanse kustplaats in Catalonië, niet ver ten noorden van Barcelona. De Spaanse kust is zoals altijd populair en op veel plaatsen dus ook erg vol. Het is daarom niet vreemd dat steeds meer mensen zoeken naar alternatieve plaatsen aan de Spaanse kust waar men nog in enige rust kan vertoeven. Pineda de Mar is ver genoeg buiten de grote plaatsen om wat rust te garanderen, maar op een prima afstand van Gerona, Figueres en Barcelona voor een dagtrip naar de stad.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events
Thérèse Boer en Herman den Blijker openen Gastvrij Rotterdam 2019

Gastvrij Rotterdam opent op 23 september om 11.30 uur met een bijzonder gelegenheidsduo; niemand minder dan Thérèse Boer, driesterren gastvrouw en sommelier van De Librije, en Herman den Blijker, chef-kok en presentator, zullen de presentatie van het openingsprogramma voor hun rekening...

Columns Blog
De jongeren van tegenwoordig

Mijn dochter is begonnen met vioolles. Al direct na de eerste les werd thuis de viool voorzichtig uit het kistje gehaald en begon ze er driftig op te tokkelen. In dit stadium kan ik er nog geen melodie in bespeuren, maar hey, wij hebben een instrument in huis dus het begin is gemaakt. Ze wist mij ze...

Achtergronden
Kinderdag bij strandpaviljoen in Noordwijk

St(r)andplaats Nederzandt (Noordwijk) staat op zondag 15 september weer volledig in het teken van de kids! Kidsday 2019, het kinderfestijn van de Bollenstreek. Dit jaar is Kidsday nog uitgebreider dan anders. Kids mogen lekker springen op de luchtkussens met de beats van DJ Kevin, spelen in de na...

Amsterdam Opening
Tunes Bar (Conservatorium Hotel Amsterdam) wordt Taiko Bar

Op het vijfjarige bestaan van Taiko Amsterdam is onthuld dat de Tunes Bar vanaf heden verdergaat als Taiko Bar. In de afgelopen vijf jaar is Tunes Bar, onder leiding van Schilo van Coevorden, uitgegroeid tot een ongeëvenaarde cohesie van keuken en bar met onmiskenbare Aziatische invloeden, waar...

Economie Personeel
Verloop personeel kost horeca 1,4 miljard euro per jaar

De horecasector kent, mede door het grote aandeel jonge arbeidskrachten, traditioneel een grote arbeidsdynamiek. De branche wordt door het grote personeelsverloop geconfronteerd met torenhoge kosten. Zo kost het vervangen van een fulltime werkende kok bijna 30.000 euro en het vervangen van een fullt...

Bier Achtergronden
Krat is de ster in nieuwe Heineken campagne

In de nieuwe Heineken® campagne, die vandaag live gaat, staat de Nederlandse vindingrijkheid, pragmatisme en een gezonde dosis zelfspot centraal. En waar komt dat beter tot uiting dan in de ‘ster’ van de nieuwe campagne: het Heineken krat. Josefien Olij, Marketing Manager Heineken...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: