Dennis Kaatman gekozen tot Meest Markante Horecaondernemer van Overijssel

16 mei 2018 | Thijs Jacobs
Dennis Kaatman gekozen tot Meest Markante Horecaondernemer van Overijssel

Gisteren is Dennis Kaatman van Studentencafé het Vliegende Paard in Zwolle gekozen tot Meest Markante Horecaondernemer van Overijssel. Dennis Kaatman stond met twee andere genomineerde horecaondernemers in de regionale finale: Rien Mol van Landgoed Het Rheins in Enter en Lars van Galen en Richard van den Hoeven van De Gusteau Hospitality Groep in Hengelo. De jury vond Dennis Kaatman de beste en hij mag zich de komende 1,5  jaar de Meest Markante Horecaondernemer van Overijssel noemen.

Juryvoorzitter Martin Kruithof van De Lindenhof uit Giethoorn roemt Dennis Kaatman van Studentencafé het Vliegende Paard: “Dennis heeft een uniek concept neergezet. Hij noemt zijn onderneming ook wel de grootste studentenkamer van Zwolle. En dat is ook zo. Het deed ons als jury denken aan onze eigen studententijd, een mooie tijd van ons leven. Wat een creativiteit en ondernemerszin laat deze ondernemer zien! In de uren dat de studenten zijn café nog niet compleet bezetten, zorgt Dennis dat ook andere activiteiten in zijn café kunnen plaatsvinden. Welke ondernemer bedenkt er om een escaperoom te realiseren in de kelder van zijn bedrijf? Dennis staat midden in z’n bedrijf, doet zijn werk op een flamboyante, originele manier en is enorm bevlogen. De titel Meest Markante Horecaondernemer van Overijssel past dan ook echt bij hem.”

De jury was ook enthousiast over de twee andere genomineerde horecaondernemers die in de race zaten voor de titel Meest Markante Horecaondernemer in de regio Overijssel:

Rien Mol van Landgoed Het Rheins in Enter. De jury prees Rien vanwege zijn vooruitstrevend ondernemerschap en hoe hij kansen voor zijn bedrijf benut. Juryvoorzitter Martin Kruithof: “Rien begon in 2000 met een kinderboerderij en een restaurant. Mede door zijn inzet en gedrevenheid is het bedrijf enorm gegroeid. Hij bereikt zijn publiek op een unieke manier via social media, o.a. door zijn vlogs. En met het zonnepark dat in de planning ligt zorgt deze ondernemer dat het met de energiebesparing in zijn bedrijf ook goed zit.”

Lars van Galen en Richard van den Hoeven van De Gusteau Hospitality Groep in Hengelo. Deze twee ondernemers hebben in 2012 (zoals ze zelf zeggen, als twee jonge honden) Hotel ’t Lansink in Hengelo overgenomen. Een jaar later kregen ze al de eerste Michelin-ster. In 2016 hebben zij de Frites Boutique (dat naast ’t Lansink ligt) overgenomen en in 2017 volgde Grand Café Ledeboer in Almelo. Inmiddels heeft dit bedrijf een Bib Gourmand. De jury is vol lof over deze twee ondernemers: “De kernwoorden van deze bijzondere horecaondernemers zijn: gastvrijheid, kwaliteit en ambiance. Dat zie je terug in alles wat ze doen. Want naast de horecabedrijven verzorgen ze ook catering in de wijde omgeving. Eén van de meest unieke cateringlocatie is toch wel een culinaire rit met een rijdende stoomtrein van Haaksbergen naar Boekelo.”

De jury bestond uit:

Martin Kruithof, eigenaar van de Lindenhof in Giethoorn en de huidige provincie winnaar van de vorige editie van de verkiezing Meest Markante Horecaondernemer;

Nelleke Alleman-Dijkhuizen, eigenaar van De Agnietenberg in Zwolle;

Bert-Jan Hoekjen, eigenaar van Bistro de Oale Ste in Nijverdal.

Zij bezochten de afgelopen weken de genomineerde bedrijven en ging met de drie finalisten in gesprek. Op basis hiervan én de eindpresentatie tijdens de finale die vandaag plaatsvond, werd Dennis Kaatman gekozen tot winnaar! Bij de beoordeling was één van de belangrijkste criteria of een ondernemer een vernieuwend, origineel en succesvol concept heeft neergezet.

Toelichting Verkiezing Meest Markante Horecaondernemer

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) organiseert elke twee jaar de verkiezing van de Meest Markante Horecaondernemer. Deze prijs kennen wij toe aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Ondernemers die weten wat er speelt, inspelen op nieuwe consumentenontwikkelingen en succesvol zijn. Op deze manier stimuleert KHN innovatie onder horecaondernemers. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen. Uit de regionale winnaars wordt in 2019 de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen. Voor meer informatie zie www.meestmarkant.nl.

Op de foto: juryvoorzitter Juryvoorzitter Martin Kruithof (links) en Dennis Kaatman.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De CaféKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ge ...

Drinks
Talkshow voor foodies: De Nederlandse “Sherry Show”

Geïnspireerd op de bekende dagelijkse talkshows, start de door Europa gefinancierde campagne voor beschermde oorsprongsbenaming Sherry wijnen op de Nederlandse markt met een exclusieve “Sherry Show”. Deze dynamische kick-off wordt live uitgezonden vanuit de Balie in Amsterdam op ...

Corona
Fieldlab Cafés van start

Het Fieldlab evenement voor de horeca is gisteren van start gegaan in Utrecht. Vijf cafés in de Domstad doen mee aan het proefevenement, waarbij TNO kijkt of en hoe de gasten en het personeel zich houden aan de maatregelen en afspraken. Het proefevenement duurt tot en met aanstaande zaterdag ...

Interview Longread
Deze café-eigenaar verkoopt nu tapasboxen, bierpakketten en chocolade

Roy Spekhorst is eigenaar van Pelle’s in Deurningen, een dorp dat ligt onder de rook van Hengelo. Spekhorst houdt de moed erin tijdens deze coronacrisis en heeft allerlei initiatieven ontplooid om de boel draaiende te houden: “E-commerce wordt voor ons nu steeds belangrijker; wie had dat ...

Columns
Column: Met Pasen de terrassen open werd het duidelijk niet. Joh!

En dan zeggen: “Ze horen alleen wat ze willen horen." Of: ”Als er iets uitlekt, betekent het niet dat het al zo besloten is." Ja, dat weten wij uiteraard inmiddels ook wel! Maar neem dan eens een goed besluit. "Ja, maar we zeggen toch steeds 'als, als, als' erbij? ...

Achtergronden Branded Content
Wise: het platform voor het boeken van een werkplek in de horeca

Vanaf de heropening kunnen horecaondernemers laptopgebruikers in de eigen zaak reguleren en ontvangen met Wise. Via het innovatieve platform bieden horecaondernemers werkplekken aan (thuis)werkers. Zo kunnen werkgevers, werknemers, freelancers en ondernemers geschikte werkplekken vinden, boeken en b ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: