Deliveroo rapporteert sterke groei in 2017

3 januari 2019 |

Deliveroo publiceert haar financiële resultaten over 2017. Een jaar waarin het food-techbedrijf in Nederland sterke groei en uitbreiding van haar diensten kende.

Een groeiend aantal bezorgers kiest ervoor om met Deliveroo te werken, steeds meer restaurants melden zich aan op het platform. Beide herkennen de waarde die Deliveroo toevoegt. We kijken er naar uit om in de komende jaren meer lekkere maaltijden bij klanten te bezorgen, met meer enthousiaste bezorgers te werken en meer restaurants te helpen bij hun groei,” aldus een woordvoerder.

Resultaten Deliveroo Nederland - 2017:

Deliveroo groeit succesvol in Nederland. In 2017 bedroeg de omzet € 13,8 miljoen, een stijging van 460% ten opzichte van een omzet van € 3 miljoen in 2016.

De brutowinst in Nederland is gestegen. Deliveroo rapporteerde in 2017 een brutowinst van € 7,6 miljoen, in vergelijking met € 0,4 miljoen in 2016.

Financiële positie versterkt. Deliveroo heeft in Nederland een steeds sterkere financiële positie, wat onderstreept wordt door de stijging van de netto activa: in 2017 bedroeg deze € 6,6 miljoen, tegenover 2,3 miljoen in 2016.

Deliveroo breidt uit in Nederland

Deliveroo is nu in 14 steden beschikbaar, heeft bezorging op Schiphol mogelijk gemaakt en werkt samen met 2.000 bezorgers en 2.500 restaurants. In 2019 breidt het platform uit naar nieuwe steden in Nederland.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving
Rechter: maaltijdbezorgers Deliveroo geen zzp'ers, Deliveroo in beroep

De maaltijdbezorgers van Deliveroo zijn zzp'ers en mogen aanspraak maken op dienstverband. Dat bepaalde de rechter in Amsterdam vanmiddag. Deliveroo gaat in beroep tegen de uitspraak. Vorig jaar besloot Deliveroo om de aflopende contracten van bezorgers niet te verlengen. Zo konden bezorgers...

Zo zet je een succesvol horecaconcept neer

Het ene na het andere horecaconcept werd de laatste jaren geopend. Van vegan koffie bars en bierkelders tot een heus avocadorestaurant. En allen succesvol! De wens van de consument verandert drastisch en om bij te blijven is een helder concept nodig. De HM Academy helpt je daarbij en organiseert op ...

Koffie & thee Achtergronden
Onderzoek prijsontwikkeling koffie en thee in lunchrooms

De prijsontwikkeling van koffie en thee binnen lunchrooms is nog vrijwel nooit onderzocht. Daarom deed de redactie van vakblad Lunchroom zelf een onderzoekje naar de prijsontwikkeling gedurende de afgelopen twee jaar en daarbij keken zij ook nog verder terug, naar het jaar 2001 om precies te zijn. I...

Onderwijs Ondernemen
Training concepting voor gepassioneerde horecaondernemers

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Achtergronden Longread
Cash verdwijnt voorlopig nog niet uit de horeca

Na een jarenlange promotie van pinnen en contactloos betalen, hoor je de laatste tijd steeds vaker de roep om contant betalen. De Nederlandsche Bank laat van zich horen als voorstander van cash. Wat moet je daarmee in de horeca, waar contant geld voor onveilige situaties zorgt? Maatregelen nemen! ...

Koffie & thee Longread
Achtergrond: Koffie is complex, maar de moeite waard

Koffie is een complex product. Er zijn zoveel verschillende smaakvariëteiten en koffielanden. En dan de prijs. Is koffie nu duurder geworden de laatste jaren? Volgens verschillende onderzoeken blijkt van wel. Volgens koffiekenner Frans Kooijman, eigenaar van koffiehotspot 30ml in Utrecht, moete...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: