De Beren breidt uit en opent vestiging in Leerdam

9 november 2016 | Thijs Jacobs

Het centrum van Leerdam wordt medio december verrijkt met een nieuwe vestiging van restaurantketen De Beren. Het horecamerk heeft gekozen voor een locatie aan de rivier de Linge. Met uitzicht op het water kunnen Leerdammers genieten van een betaalbare lunch of diner met een uitstekende service. “ De locatie van het restaurant is uniek.  Dit was voor ons de doorslag om daar een nieuwe vestiging te openen. We hopen snel de gasten te verwelkomen in ons nieuwe restaurant!” vertelt de eigenaar van De Beren restaurants, Ad Schaap.

Een opvallende ligging aan het water

Het nieuwe restaurant van De Beren vestigt zich op een centrale en opvallende plek: direct aan rivier de Linge. Horeca-eigenaar Schaap heeft bewust voor deze locatie gekozen: “Een centrale ligging is voor ons erg belangrijk. De locatie is een start- of eindpunt voor wandelaars, fietsers en het winkelende publiek. Zij kunnen hun dag beginnen of eindigen met een heerlijke lunch of diner met uitzicht op de rivier. We zijn op dit moment ook in gesprek met een lokale partij om sloepen te verhuren, allemaal mooie plannen dus”. 

Verbouwing

Het pand, waar eerder restaurant De Prikkelinge zat gevestigd, ondergaat een volledige metamorfose. Het balkon rondom verdwijnt en de gevel wordt gelijk getrokken met de gevel van de begane grond, hierdoor ontstaat een lichte en grotere ruimte op de eerste verdieping. Verder wordt het restaurant voorzien van een moderne sfeervolle uitstraling. De verbouwing is inmiddels van start gegaan, na verwachting opent het restaurant medio december de deuren voor het Leerdamse publiek. 

Een restaurantmerk met een sterke persoonlijkheid

De Beren staat vooral bekend om lekker eten en een gastvrije bediening in een gezellige sfeer. Eerder dit jaar werd het merk door onderzoeksbureau Hendrik Beerda Brand Consultancy uitgeroepen tot het meest sympathieke horecamerk van Nederland.  Dit imago heeft De Beren volgens het onderzoek vooral te danken aan het vriendelijke personeel. Het eerste eetcafé van het horecaconcept opende in 1984 in Rotterdam. Inmiddels is het restaurantmerk uitgegroeid tot een bekende en succesvolle keten met in totaal 46 filialen in zes verschillende provincies.  Vanaf 2017 worden er jaarlijks drie tot vijf nieuwe vestigingen van het restaurant geopend. De Beren blijven groeien, uitbreiden én innoveren.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Blurring 2.0: goed geregeld?

Consumenten winkelen steeds vaker online en zijn minder vaak in winkelstraten te vinden. Tijdens een dagje uit is het winkelend publiek op zoek naar een 'totaalbeleving' en wordt de keuze voor een horecagelegenheid in toenemende mate bepaald door de sfeer, de beleving en het aanbod. Als hore...

Economie Wijn
2018 uitzonderlijk wijnjaar

Wijnmakers hadden niets te klagen in 2018, het was een prachtjaar. De wijnprijs zal hierdoor omlaag gaan in Spanje en Italië, zo lezen we op NU.nl. Maar geldt dit ook voor Nederlandse wijn? De zomer van 2018 was de warmste zomer sinds minimaal 1706, dit kwam goed uit voor wijnbouwers, temper...

Bier Personalia Brouwerijen
Peer Swinkels directievoorzitter Swinkels Family Brewers

Swinkels Family Brewers kondigt vandaag het vertrek aan van Jan-Renier Swinkels, die na ruim twaalf jaar het directievoorzitterschap overdraagt aan zijn neef, Peer Swinkels. Jan-Renier geeft de familiebrouwerij hiermee ruimte voor doorstroming en vernieuwing. Onder zijn leiding is invulling gegev...

Personeel Video
Horecazaak maakt soap om personeel te vinden

Goed personeel vinden is binnen de horeca een levensgroot probleem. Restaurant De Drie Koningen in Groede maakte daarom een heuse 'soap'. Het filmpje is op Facebook inmiddels goed bekeken en er is de nodige media-aandacht. Misschien ook voor jouw zaak een leuk idee? ...

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: