Café/restaurant opent in Veronicaschip aan de NDSM-werf

19 november 2018 | David Bakker

Op vrijdag 16 november heeft het Veronicaschip haar deuren officieel geopend in het gelijknamige schip aan de NDSM-werf. Het restaurant bevindt zich in het binnendek van het beroemde schip en lokale ingrediënten als vis en groente zullen er een belangrijke rol gaan vervullen. Naast het binnengedeelte, beschikt het Veronicaschip ook over een drijvend terras met uitzicht over het IJ.  

De ondernemers bekend van onder andere JAJEM en MediaCafe Amsterdam zijn afgelopen zomer de samenwerking aangegaan met Nimet Akdemir, de eigenaresse van deze historische locatie. Waar sinds de zomer al clubavonden van noordeling plaatsvinden in de buik van de voormalige piratenzender, breiden zij de samenwerking verder uit naar een café/restaurant gedeelte. 

In de bar kan de gast genieten van lokale wijnen, een breed assortiment aan lokale speciaal bieren en cocktails. De bar en het restaurant bevinden zich in het binnendek van het beroemde schip. Naast het binnengedeelte beschikt het Veronicaschip ook over een drijvend terras met uitzicht over het IJ.   

Sharing is caring

In de keuken, onder leiding van Bryce Steba, staat vis centraal en is er veel aandacht voor vegetarische en vegan gerechten. Er wordt getracht zoveel mogelijk met duurzame en lokale producten te werken en circulair te koken. Daarnaast vinden ze bij het Veronicaschip samen eten een van de gezelligste dingen wat er is. Om die reden worden de gerechten in het midden van de tafel geserveerd om de gasten de mogelijkheid te bieden samen veel verschillende gerechtjes te proeven. 

Eerste visrestaurant en (cocktail)bar op het water

Het team van het Veronicaschip voegt naast kunst en cultuur nu ook een plek toe op de NDSM-werf waar men kan borrelen en eten op het water. Het cafe/restaurant is geopend in de weekenden voor borrel, lunch en diner tussen 11.00-02:00. Na (of tijdens) het eten kan er ook gedanst worden. Naast de clubavonden van noorderling gaat het Veronicaschip ook verschillende evenementen met ‘live’-muziek, kunst, cultuur en diverse entertainment organiseren.

Over het Veronicaschip- Vanaf het schip zond radio Veronica tussen 1964 en 1974 uit, maar dat mocht niet meer na het invoeren van de anti-piraatwet. In 1974 werden de uitzendingen illegaal verklaard door de Nederlandse regering. Na het beëindigen van de (zend-zee-Piraat) Radio Veronica werd het iconische piratenschip in 1975 via IJmuiden Nederland binnen gesleept. Na omzwervingen in Nederland en België doet het schip dienst als locatie voor café- restaurant, club, live- muziekpodium, kunst en cultuur.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Blurring 2.0: goed geregeld?

Consumenten winkelen steeds vaker online en zijn minder vaak in winkelstraten te vinden. Tijdens een dagje uit is het winkelend publiek op zoek naar een 'totaalbeleving' en wordt de keuze voor een horecagelegenheid in toenemende mate bepaald door de sfeer, de beleving en het aanbod. Als hore...

Economie Wijn
2018 uitzonderlijk wijnjaar

Wijnmakers hadden niets te klagen in 2018, het was een prachtjaar. De wijnprijs zal hierdoor omlaag gaan in Spanje en Italië, zo lezen we op NU.nl. Maar geldt dit ook voor Nederlandse wijn? De zomer van 2018 was de warmste zomer sinds minimaal 1706, dit kwam goed uit voor wijnbouwers, temper...

Bier Personalia Brouwerijen
Peer Swinkels directievoorzitter Swinkels Family Brewers

Swinkels Family Brewers kondigt vandaag het vertrek aan van Jan-Renier Swinkels, die na ruim twaalf jaar het directievoorzitterschap overdraagt aan zijn neef, Peer Swinkels. Jan-Renier geeft de familiebrouwerij hiermee ruimte voor doorstroming en vernieuwing. Onder zijn leiding is invulling gegev...

Personeel Video
Horecazaak maakt soap om personeel te vinden

Goed personeel vinden is binnen de horeca een levensgroot probleem. Restaurant De Drie Koningen in Groede maakte daarom een heuse 'soap'. Het filmpje is op Facebook inmiddels goed bekeken en er is de nodige media-aandacht. Misschien ook voor jouw zaak een leuk idee? ...

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: