Caf�s in Zwolle gaan innoveren

20 juli 2009 |
<

Zwolle is door Koninklijke Horeca Nederland (KHN) uitverkoren als pilotlocatie voor innovatie binnen cafés. Middels workshops wil de brancheorganisatie, die in Zwolle de belangen behartigt van 132 horeca-bedrijven, café-eigenaren prikkelen anders over de toekomst van hun bedrijf na te denken. De pilot start 24 augustus. Rob Leene, voorzitter van KHN - afdeling Zwolle, verwacht dat er binnen Zwolle veel animo is om mee te doen aan de pilot. "We zitten in een tijd dat veel bedrijven het moeilijk hebben. Wij willen hen prikkelen om na te denken over hoe zij hun oude, maar zeker ook de nieuwe klanten kunnen trekken."

Volgens de preses zijn er in Zwolle uitbaters verwikkeld in 'een struggle of life'. "Niet allemaal, want we hebben ook café-eigenaren die heel goed bezig zijn. Maar ja, ook in de Zwolse horeca heeft de vlag er wel beter bijgehangen. De bruine kroeg bijvoorbeeld, raakt uit door onder meer het rookverbod. Dan moet je als ondernemer nadenken over een nieuwe toekomst."

Innovatie is een toverwoord, maar wel Ă©Ă©n die Koninklijke Horeca Nederland tastbaar wil maken. Vijftien Zwolse ondernemers kunnen meewerken aan de pilot. "Daarin wordt niet geleerd dat een nieuwe koers is het broodje andersom smeren", grapt Leene. "Het gaat natuurlijk veel verder. Bedrijfsblindheid voorkomen is misschien wel de hoofdmoot. Want je moet meegaan in je tijd en openstaan voor nieuwe ontwikkelingen."

Ondernemers kunnen zich zelf aanmelden. Daarnaast gaat KHN(afdeling Zwolle) enkele deelnemers werven.


De CaféKrant, Natalja Elings

:mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20op%20De%20CafeKrant.nl&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20De%20CafeKrant.nl%0A%0Ahttp://www.decafekrant.nl/nieuws/cafes-in-zwolle-innoveren/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Awards
Nederlandse biersommeliers in top 50 op het WK Biersommelier

Op het WK voor biersommeliers in Rimini (IT) zijn de drie deelnemers van het Nederlandse team alle drie in de top 50 geëindigd. Nog niet eerder deed er een Nederlands team mee met de prestigieuze competitie. Het WK wordt elke twee jaar gehouden. Dit jaar ging de winst voor het eerst naar een vr...

Bier Interview Longread
Bierkenner Thomas Wijns over tapverlies en speciaalbieren

Welk bier heb je op de tap? Natuurlijk het ‘gewone’ pils, want dat is de nummer één en lekker doordrinkbaar, maar steeds vaker zien we dat cafés het aantal tapkranen uitbreiden om aan de vraag naar andere bieren te kunnen voldoen en ook restaurants hebben een steeds ...

Video
Video: spoken nemen café over

In dit café in Nottingham, dat ook nog eens op een oud gevangenisterrein staat, waren geesten rond. En dat terwijl Halloween aanstaande is. De eigenaar van de bar besloot de videobeelden eens goed te bekijken toen er op een dag flessen en eten op de vloer werden aangetroffen. De avond ervo...

Columns Blog
Grijp eerst dat laaghangend fruit

Horecamensen houden van knallen. Een mooie avond draaien met je team waarbij alles klopt. Waar de service soepel loopt, de gasten happy zijn en een goede omzet wordt gedraaid. Horecamensen vinden stille momenten in de zaak echter een gruwel. Wachten op klandizie en ‘wortelschieten’ is...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: