BierLab promoot speciaalbier

20 september 2013
BierLab promoot speciaalbier

Het nieuwe initiatief BierLab heeft als doel om Nederlanders te helpen om ongewoon en bijzonder bier te ontdekken. Samen met bierexperts zijn bierabonnementen ontwikkeld om bierliefhebbers kennis
te laten maken met uiteenlopende bieren. Oprichters Bart Baeschnitt en Ralph van Bemmel zijn al jaren lang bierliefhebber. “We bezochten brouwerijen, bierfestivals en bierspeciaalzaken om inspiratie op te doen”, vertelt Van Bemmel.

*Herkomst en smaken*
Een belangrijk aspect van de bierabonnementen is de informatie die wordt gegeven over de bieren. On- en offline wordt er meer vertelt over de herkomst, smaken en bierspijs combinaties. “We willen graag dat mensen hun eigen voorkeuren leren ontdekken,” vertelt Van Bemmel. “Al moet dat wel leuk blijven, uiteindelijk is bier drinken ook iets waar je van moet genieten."

*Kennis neemt toe*
De Nederlander drinkt veel pils, maar wil steeds vaker andere bieren ontdekken. De gemiddelde bierliefhebber blijkt echter weinig kennis te hebben en weet niet waar en hoe je bijzonder bier kan ontdekken. Met dit initiatief neemt de kennis van de bierdrinker over de drank toe en dit zou een effect kunnen hebben op het bestelgedrag van cafébezoekers.

~Myrtille Vromans~

Overig nieuws