Bierfabriek lanceert flessenlijn

19 januari 2018 | David Bakker

Tijdens Horecava 2018 in RAI Amsterdam heeft Bierfabriek met trots haar bieren op fles gepresenteerd aan de Horeca van Nederland. Met een feestelijk startschot in het 850m2 grote pop-up restaurant werd het nieuwe hoofdstuk ingeluid. Vanaf heden zijn de Bianco, een bovengistend blond, Rosso, een robijnrode ale, en de Nero, een soepele porter, verkrijgbaar voor slijterijen en de horeca in heel Nederland.

Sinds de opening heeft Bierfabriek haar huisgebrouwen bieren geperfectioneerd. “Onze brouwers zijn het receptuur over de jaren blijven verbeteren, zodat we nu klaar zijn voor de volgende stap en deze ook op fles naar de mensen kunnen brengen” aldus Harm van Deuren, één van de drie oprichters van Bierfabriek. Rosso is een fruitige ale met een kleine bitter door het gebruik van Tsjechische hop. Voor fans van blond bier is er nu Bianco, een fris blond bier met kruidige tonen, geïnspireerd op Belgisch abdijbier. De Nero is een toegankelijke porter met hints van chocolade en toast.

Design

Verpakt in handzame 12-packs, komen de Bianco, Rosso en Nero met een stoer uiterlijk ontworpen door Robin Winters. Een gerenommeerd designer die zijn strepen heeft verdiend in de craft beer scene van San Diego waar hij meerdere verpakkingen heeft ontworpen voor toonaangevende merken als Coronado Brewing Co. Voor de distributie van haar flessenlijn werkt Bierfabriek samen met Lijfering Drankengroothandel, die de exclusieve distributie naar de slijterijen en speciaalzaken zal verzorgen.  De Horeca zal worden bediend door Food Partners en Hanos.

Concept

Bierfabriek werd voor het eerst gelanceerd in 2011 in Amsterdam. Een trendsettend horecaconcept waarbij restaurant, microbrouwerij en café wordt gecombineerd. Midden in de zaak worden de bieren ambachtelijk gebrouwen. De trots van het eenvoudige maar met zorg samengestelde menu is het Franse boerderijkippetje. 24 uur lang wordt het kippetje gemarineerd in olijfolie en verse kruiden, alvorens gegrild te worden boven de houtskool BBQ. Doppinda’s worden standaard bij de biertjes geserveerd. In de afgelopen 7 jaar is Bierfabriek gegroeid naar drie restaurants; in Amsterdam, Delft en sinds maart 2017 ook in Almere. Voor 2018 heeft Bierfabriek, naast het in de markt zetten van haar flessenlijn, de ambitie om een vierde zaak te openen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Starten in de horeca Ondernemen
Functioneren en disfunctioneren: wat kan en moet een werkgever?

Elke werkgever kampt vroeg of laat met een medewerker die het in het functioneren laat afweten. Van een werkgever wordt verwacht een gedegen verbeterplan op te stellen en met de medewerker te doorlopen. Een verbeterplan kent duidelijke doelen, een reële termijn waarbinnen de doelen moeten zijn ...

Interview Longread
Interview: waarom het woord 'gratis' niet werkt in de horeca

“Marketing wil je als horecaondernemer het liefst binnenboord houden.” Monique van Gevelt is daar duidelijk in en ze heeft een punt. Want je kúnt het ook zelf als je de tools kent en beheerst. “Het is het gemakkelijkst om de reguliere social media-kanalen in te zetten”...

Achtergronden KHN
KHN pleit voor noodfonds horecazaken na gedwongen sluiting

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) luidt de noodklok voor horecabedrijven die op last van de burgemeester gesloten zijn nadat er een geweldsincident bij hun zaak heeft plaatsgevonden. KHN vindt dat deze ondernemers gecompenseerd moeten worden uit een noodfonds van de overheid als na politieonderzoek...

Economie Achtergronden
Onderzoek: horeca laat sterke winstontwikkeling zien

De horeca heeft ook in 2017 sterk geprofiteerd van de verbeterde koopkracht. De omzetgroei kwam uit op 8% en werd breed gedragen: het aandeel van horecaondernemers met een stabiele of hogere omzet steeg naar 71%. De winstontwikkeling was met 20% erg sterk (+18% in 2016) en ruim beter dan het mkb-gem...

Regelgeving
Staatssecretaris Blokhuis en wethouder Everhardt starten landelijke actie NIXzonderID

Staatssecretaris Blokhuis en wethouder Everhardt starten landelijke actie NIXzonderID Staatssecretaris Paul Blokhuis (VWS) ervaart zelf in de horeca hoe lastig het is om de leeftijd van jongeren in te schatten. De landelijke actie NIXzonderID is vandaag gestart door staatssecretaris Paul Blokhuis (V...

Regelgeving
KHN: overheid moet horeca tegemoet komen in tijd of geld bij verbod rookruimten

Op 6 april jl. kondigde staatssecretaris Blokhuis van VWS aan dat hij rookruimten in de horeca over 2 jaar wil verbieden. Uit een enquête die door bijna 2500 leden van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is ingevuld, blijkt dat een verbod grote impact heeft. Horecaondernemers zien bij een verbo...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: