Bavaria doopt nieuwe brouwinstallatie voor nieuwe 0.0% die smaakt als pils 

20 november 2020 | redactie

Vandaag onthult brouwerij Bavaria, onderdeel van Swinkels Family Brewers, haar nieuwste 0.0% brouwinstallatie voor alcoholvrij en alcoholarm bier. Deze brouwinstallatie, genaamd Fenix, stelt Bavaria in staat om een nieuw alcoholvrij bier te brouwen dat schuimt, ruikt én smaakt als een alcoholhoudend pils. Het startpunt in het brouwproces is een unieke en geheime receptuur met alcohol, waarna thermische de-alcoholisatie wordt toegepast om de alcohol uit het bier te halen. Door dit onder zeer lage temperatuur te doen, ‘verdampt’ zo min mogelijk van de karakteristieke pilsgeur en -smaak. De nieuwe Bavaria 0.0% komt geleidelijk beschikbaar in de supermarkt en ook in horeca zodra deze weer opengaat.

Romke Swinkels, managing director Nederland: “In 1978 ontwikkelde mijn oom Wim een uniek procedé voor het brouwen van alcoholvrij bier, waardoor we als eerste grote brouwer een alcoholvrij bier op de markt brachten: jarenlang hadden we patent op deze 0.0% brouwmethode. De afgelopen jaren heeft de alcoholvrije en alcoholarme categorie enorme ontwikkelingen doorgemaakt. Met deze nieuwe installatie en de vernieuwde Bavaria 0.0% zetten we als pionier van alcoholvrij bier een nieuwe stap in het segment waarvoor we in 1978 het fundament legden. Ik ben ontzettend trots op onze brouwers en techneuten die zichzelf hebben uitgedaagd, hier jaren keihard aan hebben gewerkt en uiteindelijk zichzelf hebben overtroffen. Onze Bavaria 0.0% gaat de nieuwe standaard worden in de markt.”

B(r)ouwen aan de toekomst

Na een intensieve vijf jaar durende investering in de brouwinstallatie en het brouwproces, bestaande uit onderzoek, toepassen van nieuwe brouwtechnieken en eindeloos testen, is het zover. Meesterbrouwer Emiel Hendrikx: “De afgelopen vijf jaar zijn gekenmerkt door volharding, waarin we met onze brouwers en techneuten verschillende collega-brouwerijen bezochten en honderden alcoholvrije bieren proefden en analyseerden. Toen we wisten wat er nodig was, hebben we een installatie getekend en gebouwd die volledig voldoet aan onze wensen en eisen. We hebben net zo lang tijd en energie geïnvesteerd totdat we volmondig konden zeggen dat we het beste 0.0% bier op de markt zouden brengen dat we ooit hebben gebrouwen. De nieuwe installatie geeft de nieuwe Bavaria 0.0% een verfrissende smaak, aangenaam hoppige geur en een schuimkraag die écht pilswaardig is. Het voordeel van deze nieuwe installatie is daarnaast dat we ons hele portfolio aan alcoholvrije en alcoholarme bieren kunnen verbreden met nieuwe bieren en biersoorten, zonder te veel te moeten inleveren op de smaak of kwaliteit van het bier. Daartoe waren we met de vorige installatie niet in staat.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie KHN
Fors deel van de horeca staat op omvallen

Volgens de berichtgeving van de afgelopen dagen – waaronder het laatste OMT advies – en gesprekken die Koninklijke Horeca Nederland (KHN) voert met de overheid en MKB-Nederland lijkt de kans dat er op korte termijn versoepelingen voor (delen van) de horeca komen voor medio januari uiterm ...

KHN Coronacrisis
Gelderse horecaondernemers kunnen voucher met waarde tot 5000 euro aanvragen

De provincie Gelderland stelt 1 miljoen euro beschikbaar aan ondernemers in de horeca-, toerisme- en vrije tijdsector die door de coronacrisis in zwaar weer zijn gekomen. Dit ‘steuntje in de rug’ kunnen ondernemers in deze hard getroffen sectoren inzetten voor adviesdiensten en ondersteu ...

Wet- en regelgeving
Viswinkel of horeca?! Het slotstuk!

Een jaar geleden schreven wij over de handhavingszaak die door de gemeente Amsterdam was gestart tegen The Seafood Shop, een luxe viswinkel in het hart van Amsterdam, waar ook diverse vissnacks en maaltijden worden verkocht. In dit artikel staan wij nogmaals stil bij het verloop van deze zaak en kij ...

Digitaal Ondernemen
Digitaal ondernemen in het café

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Economie Coronacrisis
Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis

Horeca- en cateringbedrijven ervaren pittige tijden. Tegen de stroom in proberen ze omzet te draaien en bezoekers aan te trekken. Dit blijkt uit onderzoek van Foodservice Community en GROUP7 onder bijna 600 horeca-, fastservice- (dit zijn broodjeszaken en frituren) en cateringprofessionals, dat tuss ...

Achtergronden
Zonder horeca blijven er maar weinig openbare toiletten over

Op 19 november was het Wereld Toiletdag. Een dag waarop de app HogeNood samen met de Maag Lever Darm Stichting in kaart brengt wat de meest toiletvriendelijke gemeenten van Nederland zijn. De jaarlijkse ranking laat drastische verschillen zien met en zonder horeca, want zoals jullie weten is de hore ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: