Bavaria viert 300ste jubileum met nieuw design

15 april 2019 | Yonne van Geene

Brouwerij Bavaria bestaat 300 jaar. Ter ere van dit bijzondere jubileum introduceert Bavaria met trots een nieuw design voor al haar bieren. De nieuwe fles vertelt het rijke verhaal van familiebrouwerij Bavaria. Centraal staan de eigen mouterij en het zuivere mineraalwater uit eigen bron. 

De introductie van het nieuwe design is een mooie mijlpaal in de geschiedenis van Bavaria. Wat 300 jaar geleden begon als kleine thuisbrouwerij, groeide uit tot een internationale familiebrouwerij. “Als bierbrouwer met drie eeuwen ervaring nemen we het brouwen van bier sinds jaar en dag serieus. Vandaar dat we géén afscheid nemen van de bruine fles, want dat is beter voor de smaak en kwaliteit van het bier”, vertelt Florent Renders, Marketing Manager Bavaria bij Royal Swinkels Family Brewers. “Het nieuwe design verwijst naar onze rijke geschiedenis en past tegelijkertijd bij het Bavaria van nu. We vernieuwen al generaties lang en ook in de toekomst blijven we pionieren. Met het nieuwe design vertellen we dit verhaal rechtstreeks aan de consument.”

‘Zo. Onze Nieuwe Fles’

Onder de noemer ‘Zo. Onze Nieuwe Fles’ komt Bavaria vandaag met een landelijke campagne waarin zij het nieuwe design presenteert. Als onderdeel van deze campagne heeft Bavaria een commercial gemaakt die in de komende drie weken te zien is op tv, online, in de bioscoop en op (digitale) abri’s. “We zijn erg trots op de nieuwe fles. Daarom hebben we een campagne neergezet met veel mediadruk, zodat heel Nederland snel kennismaakt met ons nieuwe design”, aldus Renders. 

Over Royal Swinkels Family Brewers

Swinkels Family Brewers Holding N.V. is de holdingmaatschappij van de Swinkels Family Brewers groep. Swinkels Family Brewers is een 100 procent onafhankelijk familiebedrijf. Al 7 generaties lang leidt de familie Swinkels een groep van ondernemingen die inmiddels beschikt over verschillende brouwerijlocaties: brouwerij Bavaria in Lieshout (Nederland), brouwerij de Molen in Bodegraven (Nederland), brouwerij Palm en De Hoorn in Steenhuffel (België), brouwerij Rodenbach in Roeselare (België) en brouwerij Habesha in Debre Birhan (Ethiopië). Daarnaast werkt de familie nauw samen met bierbrouwerij de Koningshoeven in Berkel-Enschot (Nederland). Gezamenlijk waren deze brouwerijen in 2018 goed voor de productie van 8 miljoen hectoliter bier en 856.000 hectoliter frisdrank. Met Holland Malt beschikt de groep over 2 eigen mouterijen, welke samen in 2018 goed waren voor de productie van 336.000 ton mout. Wereldwijd werken zo’n 1.800 medewerkers binnen Swinkels Family Brewers aan een gezamenlijk doel: de consument voor ieder moment een passend bier bieden. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Achtergronden
Inkomsten restaurants en cafés in juli nog ruim 10% lager dan vorig jaar

Restauranthouders kregen in juli gemiddeld 11% minder inkomsten bijgeschreven dan in dezelfde maand een jaar eerder. Bij café-eigenaren was dit 13%. Dit blijkt uit onderzoek van Knab. De online bank analyseerde geanonimiseerde transactiedata van 167.000 zakelijke klanten. Ondanks de vers...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Contactgegevens van horecagasten moeten na 14 dagen verwijderd worden

De contactgegevens van gasten, waar horecabedrijven sinds maandag verplicht om moeten vragen, moeten na veertien dagen vernietigd worden. Dat stelt brancheverenging Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Dit lazen we in een artikel op NU.nl. Het telefoonnummer en e-mailadres van alle gasten moet op...

Wet- en regelgeving
Lachgasverbod: mag je het straks nog wel kopen voor in je keuken?

Het gebruik van lachgaspatronen als drugs in plaats van gastronomisch of technisch hulpmiddel is de laatste jaren flink toegenomen. Zoveel zelfs dat (door staatssecretaris Blokhuis en minister Grapperhaus) een voorstel is gedaan om lachgas in het hele land te gaan verbieden. Met het landelijk verbod...

Columns
Knibbel, knabbel, knuisje, wie knabbelt er aan jouw huisje?

Vol is vol, kopte de krant laatst. Het gaat over hoe vol de campings, bungalowparken en hotels wel niet zijn in eigen land. In maart was de annuleringenstroom niet bij te houden en deze zomer staat de telefoon roodgloeiend om een felbegeerd plekje onder onze eigen zon te bemachtigen. Tenminste als j...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download de corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: