Bavaria viert 300ste jubileum met nieuw design

15 april 2019 | Yonne van Geene

Brouwerij Bavaria bestaat 300 jaar. Ter ere van dit bijzondere jubileum introduceert Bavaria met trots een nieuw design voor al haar bieren. De nieuwe fles vertelt het rijke verhaal van familiebrouwerij Bavaria. Centraal staan de eigen mouterij en het zuivere mineraalwater uit eigen bron. 

De introductie van het nieuwe design is een mooie mijlpaal in de geschiedenis van Bavaria. Wat 300 jaar geleden begon als kleine thuisbrouwerij, groeide uit tot een internationale familiebrouwerij. “Als bierbrouwer met drie eeuwen ervaring nemen we het brouwen van bier sinds jaar en dag serieus. Vandaar dat we géén afscheid nemen van de bruine fles, want dat is beter voor de smaak en kwaliteit van het bier”, vertelt Florent Renders, Marketing Manager Bavaria bij Royal Swinkels Family Brewers. “Het nieuwe design verwijst naar onze rijke geschiedenis en past tegelijkertijd bij het Bavaria van nu. We vernieuwen al generaties lang en ook in de toekomst blijven we pionieren. Met het nieuwe design vertellen we dit verhaal rechtstreeks aan de consument.”

‘Zo. Onze Nieuwe Fles’

Onder de noemer ‘Zo. Onze Nieuwe Fles’ komt Bavaria vandaag met een landelijke campagne waarin zij het nieuwe design presenteert. Als onderdeel van deze campagne heeft Bavaria een commercial gemaakt die in de komende drie weken te zien is op tv, online, in de bioscoop en op (digitale) abri’s. “We zijn erg trots op de nieuwe fles. Daarom hebben we een campagne neergezet met veel mediadruk, zodat heel Nederland snel kennismaakt met ons nieuwe design”, aldus Renders. 

Over Royal Swinkels Family Brewers

Swinkels Family Brewers Holding N.V. is de holdingmaatschappij van de Swinkels Family Brewers groep. Swinkels Family Brewers is een 100 procent onafhankelijk familiebedrijf. Al 7 generaties lang leidt de familie Swinkels een groep van ondernemingen die inmiddels beschikt over verschillende brouwerijlocaties: brouwerij Bavaria in Lieshout (Nederland), brouwerij de Molen in Bodegraven (Nederland), brouwerij Palm en De Hoorn in Steenhuffel (België), brouwerij Rodenbach in Roeselare (België) en brouwerij Habesha in Debre Birhan (Ethiopië). Daarnaast werkt de familie nauw samen met bierbrouwerij de Koningshoeven in Berkel-Enschot (Nederland). Gezamenlijk waren deze brouwerijen in 2018 goed voor de productie van 8 miljoen hectoliter bier en 856.000 hectoliter frisdrank. Met Holland Malt beschikt de groep over 2 eigen mouterijen, welke samen in 2018 goed waren voor de productie van 336.000 ton mout. Wereldwijd werken zo’n 1.800 medewerkers binnen Swinkels Family Brewers aan een gezamenlijk doel: de consument voor ieder moment een passend bier bieden. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Events
Week van het Nederlandse Bier van start met bierproeffestival

6500 bezoekers hebben afgelopen weekend de achtste editie van het Nederlands Bierproeffestival bezocht, dat van 16 tot en met 18 mei plaatsvond in de Grote Kerk in Den Haag. Het Nederlands Bierproeffestival is jaarlijks hét startsein van de Week van het Nederlandse Bier en stond dit jaar nog ...

Bier Events
Achtste editie Week van het Nederlandse Bier laat groei en diversiteit biersector zien

De biersector groeit en bloeit en consumenten kunnen dat ervaren tijdens de 8e editie van de Week van het Nederlandse Bier. In de Grote Kerk in Den Haag is vandaag met het Nederlands Bierproeffestival deze 8e editie van start gegaan. Onder toeziend oog van de kersverse voorzitter van de Week van ...

Achtergronden Sluiting
Bekend muziekcafé in Zwolle verkocht vanwege klagende buurman

Café The Livingroom is in Zwolle een begrip onder liefhebbers van livemuziek. Het tijdperk van dit mooie café is echter abrupt tot een einde gekomen, aangezien een buurman keer op keer klaagde over het geluidsniveau en de eigenaren daardoor hebben moeten besluiten om de muziekactivitei...

Opening
Rooftopbar en kunstdoolhof Doloris opent in Tilburg

Op vrijdag 17 mei opent Doloris na vier jaar ontwikkelen eindelijk haar deuren in Tilburg. Het voormalige postkantoor is omgebouwd tot één van de meest ambitieuze nieuwe hotspots van de stad: een immense rooftopbar met een bijpassend surrealistisch kunstdoolhof genaamd Doloris’ M...

Bier Brouwerijen
Nederlands eerste witbier Witte Raaf komt terug

Aanstaande donderdag 16 mei gaat de week van het Nederlandse bier van start. Ter gelegenheid daarvan brengen bierbrouwers Hertog Jan en Bronckhorster Brewing Company het eerste witbier van eigen bodem weer terug op de markt. Witte Raaf was van 1982 tot halverwege de jaren negentig een populair witbi...

Columns Starten in de horeca
De ideale locatie voor jouw nieuwe horecazaak

Waar sta je over 1 jaar, 3 jaar of 10 jaar met jouw horecabedrijf? En wat heb jij voor ogen met jouw toekomst? Iedereen droomt, wenst of verlangt wel naar iets. Ook op zakelijk gebied. Ambities die je graag werkelijkheid ziet worden. Het bepalen van de toekomst en koers daarnaartoe gaat de ene on...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: