Bavaria pleit voor Nobelprijs voor de Vrede voor carnaval

27 januari 2020 | Thijs Jacobs

Ook dit jaar maakt Bavaria een duidelijk statement rond carnaval; namelijk dat carnaval de Nobelprijs voor de Vrede verdient. Het feest brengt mensen dichter bij elkaar, ongeacht leeftijd, opleiding, religie, geaardheid, huidskleur of politieke voorkeur. Zelfs de grootste vijanden zijn de vrolijkste vrienden tijdens carnaval. Het feest relativeert (wereld)problemen en maakt een ongekend gevoel van verbondenheid los.

De insteek van de campagne is om - met een knipoog - aandacht te geven aan het gevoel van verbondenheid en verbroedering dat carnaval brengt. Voor deze campagne, die loopt van 27 januari tot 25 februari, heeft de Brabantse brouwer ook de steun van de Samewirkende Limburgse Vastelaovesvereniginge, de Bond voor Carnavalsverenigingen in Limburg en de Brabantse Carnavals Federatie.

De essentie van carnaval

Bavaria wil bewust stilstaan bij het inzicht dat carnaval als geen enkel ander feest zorgt voor verbroedering. Het brengt mensen dichter bij elkaar en laat men samen genieten. Niet alleen tijdens carnaval zelf, maar ook in aanloop ernaartoe. Genoeg aanleiding voor Bavaria om dit te linken aan de Nobelprijs voor de Vrede. De Lieshoutse brouwer krijgt de steun van de Samewirkende Limburgse Vastelaovesvereniginge, de Bond voor Carnavalsverenigingen in Limburg en de Brabantse Carnavals Federatie, die beamen dat carnaval het gevoel van saamhorigheid oproept. Rob van de Laar van de Brabantse Carnavalsfederatie spreekt zijn lof uit: “Carnaval zorgt er in het zuiden van het land traditioneel voor dat de neuzen dezelfde kant op staan. Al jarenlang draagt het georganiseerde carnaval met haar levendige volkscultuur bij aan cultureel én maatschappelijk leven en daarom kunnen wij niets anders dan dit gedachtegoed van Bavaria toejuichen. De credits voor dit resultaat komen toe aan de lokale carnavalsorganisaties die al tientallen jaren, een aantal zelfs al sinds de 19e eeuw werken aan ‘veredeling’ van dit volksfeest.”

Florent Renders, marketing manager Bavaria bij Swinkels Family Brewers: “Als écht Brabants familiebedrijf is Bavaria sterk aan carnaval verbonden. We zijn er trots op en daarom willen we, samen met alle carnavalsvierders in Brabant en Limburg, er weer het mooiste feest van het jaar van maken. We hopen met deze ludieke campagne, met een kern van waarheid, ons steentje bij te dragen en te laten zien waarom carnaval zo'n mooi feest is. Het brengt mensen van allerlei pluimage, letterlijk en figuurlijk, samen en zorgt voor relativering. Huub Smit, die ook in eerdere campagnes van Bavaria terugkomt, speelt bij ‘Carnaval voor de Vrede’ een grote rol en houdt een pleidooi voor het feest der feesten als de Dailalalama.”

Delen van gedachtegoed

Gedurende de campagne wil de brouwer carnavalsvierders motiveren hun steun te betuigen op carnavalvoordevrede.nl. Ook kunnen supporters het gedachtegoed delen met een vredeslichtje in de kleuren van hun carnavalsstad, dat vanaf week zeven bij verschillende supermarkten in de regio te verkrijgen is bij een sixpack 'vredespilskes'. De campagne wordt in het zuiden van het land groots verspreid via online video, social en display advertising, print, (digital) out of home en via homepage take-overs op diverse nieuwssites. Daarnaast kunnen consumenten Snapchat en Instagram filters en stickers gebruiken om hun steun aan het gedachtegoed te laten zien. Deze week zullen Den Bosch, Eindhoven en Tilburg overspoeld worden door vredelievend carnavalsgedruis en op 10 februari wordt exclusief voor horecaondernemers een groot pre-carnavalsfeest georganiseerd bij Poppodium 013.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Drinks Marketing
Wat doe jij met Wereld Whisky dag?

Op vrijdag 27 maart vieren wij met z’n allen ‘Wereld Whisky Dag’. De dag waarop wij onze tulpvormige glazen uit de kast halen, halfvol schenken om vervolgens te proosten met elkaar. Overal op de wereld vinden er evenementen plaats, ook in Nederland dus. Dit evenement kun je zelf or...

Amsterdam Opening
Coffeecompany opent nieuw filiaal aan Bos en Lommerplein

Coffeecompany opent in mei zijn deuren aan het Amsterdamse Bos en Lommerplein. Het is de eerste nieuwe huurder sinds het plein in handen is van Propertize. De koffieketen betrekt het pand van 133 vierkante meter aan de rechterkant van de trap die vanaf de Bos en Lommerweg naar het plein toe leidt. ...

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Bier Brouwerijen
Vier brouwerijen sluiten zich aan bij Nederlandse Brouwers

Brouwerij Two Chefs Brewing, Kompaan Dutch Craft Beer Company, Brouwerij Noordt en Brouwerij Duvel Moortgat Nederland zijn per februari 2020 lid bij Nederlandse Brouwers. Hiermee telt de vereniging Nederlandse Brouwers voortaan veertien leden, die samen ruim 95 procent van de bierproductie in Nederl...

PUZO bar opent haar deuren in Amsterdam

PUZO maakt uitsluitend gebruik van duurzame producten van hoogstaande kwaliteit. Geen junkfood, maar fusion recepten bereid met natuurlijke ingrediënten. Zo puur mogelijk, zonder onnodige extra’s. Goed voor jou en de wereld om je heen. PUZO’s zijn driehoekige rijstpakketjes met daa...

Columns Bier
Column Richard Moerkerk: Vader Jacob ...

Het mooie aan bier is dat het verweven zit in veel van ons dagelijks leven. Bijvoorbeeld in (straat)namen, kinderliedjes of uitdrukkingen in de Nederlandse taal. Metten zijn ochtendgebeden van monniken. Het woord stamt af van het Latijnse matutinus, dat ‘ochtend’ betekend. De metten z...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: