Bavaria krijgt gezicht terug

11 juni 2018 | David Bakker

Bavaria N.V. heeft vanaf vandaag een nieuwe handelsnaam: Swinkels Family Brewers. De introductie van deze handelsnaam en nieuwe identiteit die daarmee gepaard gaat, is de volgende stap in de strategie van het bedrijf om de breedte van het merkenportfolio te benadrukken en de lokale en internationale positie verder te verstevigen. Bovenal biedt het de kans voor de brouwer om zich nadrukkelijk te positioneren als echte onafhankelijke familiebrouwer. 

Na jaren van groei heeft het bedrijf inmiddels zes brouwerijen en tientallen merken. Het familiebedrijf groeide o.a. door overnames, waaronder die van Palm Belgian Craft Brewers in mei 2016. Eerder al werden er samenwerkingen opgezet met bierbrouwerij de Koningshoeven en de Molen. Ook groeide het bedrijf sterk dankzij een samenwerking met de Ethiopische lokale bevolking, waarbij een lokale bierbrouwerij in Ethiopië is opgericht. Het biermerk Habesha wordt daar nu op grote schaal gebrouwen. Naast de verschillende biermerken zijn CereX, producent van natuurlijke moutextracten en Holland Malt, wereldspeler in moutproductie, belangrijke bedrijfsonderdelen van Swinkels Family Brewers Holding N.V.. Om de merken en bedrijfsonderdelen lokaal en internationaal beter te kunnen vertegenwoordigen is gekozen de groep van ondernemingen de overkoepelende naam ‘Swinkels Family Brewers’ te geven en deze ook actief uit te dragen.

 Verbondenheid 

Directievoorzitter Jan-Renier Swinkels: “De keuze voor de nieuwe naam Swinkels Family Brewers komt voort uit wat ons met elkaar verbindt. Al onze brouwerijen hebben hun eigen historie en karakter, maar we delen de passie voor bier, vakmanschap en een gezonde dosis ondernemersgeest. Dat zijn de familiewaarden waarmee we al 300 jaar succesvol zijn. En vandaag de dag horen hier brouwerijen bij die ons aanvullen en goed bij ons passen. Zo voelt iedereen zich thuis in onze “familie”. De naamsverandering is het uitgelezen moment om vanaf nu meer ons eigen verhaal te vertellen.” 300 jaar geleden begon het bedrijf met het brouwen van bier in Lieshout en inmiddels is het uitgegroeid tot de één van de grootste onafhankelijke familiebrouwers in Europa.


Brouwerijen behouden eigen identiteit  

Brouwerij Bavaria, brouwerijen Palm & De Hoorn, brouwerij Rodenbach, bierbrouwerij de Koningshoeven en brouwerij Habesha hebben elk een eigen identiteit en naam die behouden blijft. Daarnaast behoren zij tot de groep van ondernemingen van Swinkels Family Brewers Holding N.V.. Als overkoepelende naam is gekozen voor ‘Swinkels Family Brewers‘ waardoor het voor horecaondernemers en andere partijen in binnen- en buitenland duidelijker is dat naast het merk Bavaria meerdere merken tot het portfolio behoren.   

Met de nieuwe naam wordt een volledig nieuwe huisstijl geïntroduceerd die naar alle uitingen op bedrijfsniveau zal worden door vertaald. In het logo van Swinkels Family Brewers is een schild te herkennen dat symbool staat voor een familiewapen. De hopbel staat als belangrijke grondstof voor het brouwen van bier. De ‘S’ staat voor de familienaam Swinkels, een symbool voor authenticiteit, continuïteit en onafhankelijkheid. Het woord ‘Family’ staat niet alleen voor de familie Swinkels, de aandeelhouders, maar voor iedereen die er bij hoort. ‘Brewers’ refereert aan de medewerkers en hun vakmanschap.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview
Interview Wim Cox "Ik hou van quick and dirty"

Het was nooit zijn droom om horecaondernemer te worden. Maar na acht jaar atheneum en geen brandende ambitie om een vervolgstudie te volgen, belandde hij als gastheer in het hotel van zijn ouders. Niet wetende dat hij 35 jaar later op een terras in Roermond terug kan kijken op een florerend leven in...

Economie Achtergronden
Horecasector betaalt facturen het snelst

Het betaalgedrag van het Nederlandse bedrijfsleven is in het derde kwartaal van 2018 verslechterd. Facturen worden nu na gemiddeld 40,6 dagen voldaan. Dat is 0,7 dagen langzamer dan in het eerste half jaar van 2018. Dit blijkt uit de nieuwste Barometer Betaalgedrag van bedrijfsinformatiespecialist G...

Awards Bier
Dit is het lekkerste bockbier van Nederland

Bij Brouwerij Maximus in De Meern werd dit jaar door 132 proevers geproefd om te bepalen welk bockbier het lekkerste van Nederland is in 2018. Er werden 60 bockbieren geproefd, waarvan 32 in de categorie standaard tot en met 7 procent en 28 in de categorie zwaar boven de 7 procent. De prijzen bi...

De oplossingen voor lastige medewerkers

Met regelmaat krijg ik een vraag van een werkgever wat hij kan doen met een medewerker als er iets niet meer lekker loopt in de arbeidsrelatie. Dat kan van alles zijn: de werknemer gaat zijn eigen gang, trekt zich weinig van werkafspraken of collega’s aan, maakt fouten, meldt zich te pas en te...

Bier Longread
Achtergrond: de kracht van de wisseltap

Voor veel gasten gaat er niets boven een vers getapt biertje. Hoewel pils nog altijd favoriet is, zijn seizoensbieren niet meer weg te denken. Maar waarom zou je daarin altijd het aanbod van de brouwerij volgen? Ook lokaal zijn er leuke biertjes te krijgen, waarmee je een onderscheidend aanbod neer ...

Awards Achtergronden
Directeur Horeca Stichting Nederland in de race voor succesvolste vrouwelijke ondernemer

Gabriëlla Café, directeur van Horeca Stichting Nederland (HSN), is doorgedrongen tot de finale van de Aithra-Award* 2018. Deze Award wordt toegekend aan een vrouwelijk rolmodel dat bekend staat voor succesvol ondernemerschap. Als oprichter van het grootste horeca opleidingsinstituut van...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: