Bavaria krijgt gezicht terug

11 juni 2018 | David Bakker

Bavaria N.V. heeft vanaf vandaag een nieuwe handelsnaam: Swinkels Family Brewers. De introductie van deze handelsnaam en nieuwe identiteit die daarmee gepaard gaat, is de volgende stap in de strategie van het bedrijf om de breedte van het merkenportfolio te benadrukken en de lokale en internationale positie verder te verstevigen. Bovenal biedt het de kans voor de brouwer om zich nadrukkelijk te positioneren als echte onafhankelijke familiebrouwer. 

Na jaren van groei heeft het bedrijf inmiddels zes brouwerijen en tientallen merken. Het familiebedrijf groeide o.a. door overnames, waaronder die van Palm Belgian Craft Brewers in mei 2016. Eerder al werden er samenwerkingen opgezet met bierbrouwerij de Koningshoeven en de Molen. Ook groeide het bedrijf sterk dankzij een samenwerking met de Ethiopische lokale bevolking, waarbij een lokale bierbrouwerij in Ethiopië is opgericht. Het biermerk Habesha wordt daar nu op grote schaal gebrouwen. Naast de verschillende biermerken zijn CereX, producent van natuurlijke moutextracten en Holland Malt, wereldspeler in moutproductie, belangrijke bedrijfsonderdelen van Swinkels Family Brewers Holding N.V.. Om de merken en bedrijfsonderdelen lokaal en internationaal beter te kunnen vertegenwoordigen is gekozen de groep van ondernemingen de overkoepelende naam ‘Swinkels Family Brewers’ te geven en deze ook actief uit te dragen.

 Verbondenheid 

Directievoorzitter Jan-Renier Swinkels: “De keuze voor de nieuwe naam Swinkels Family Brewers komt voort uit wat ons met elkaar verbindt. Al onze brouwerijen hebben hun eigen historie en karakter, maar we delen de passie voor bier, vakmanschap en een gezonde dosis ondernemersgeest. Dat zijn de familiewaarden waarmee we al 300 jaar succesvol zijn. En vandaag de dag horen hier brouwerijen bij die ons aanvullen en goed bij ons passen. Zo voelt iedereen zich thuis in onze “familie”. De naamsverandering is het uitgelezen moment om vanaf nu meer ons eigen verhaal te vertellen.” 300 jaar geleden begon het bedrijf met het brouwen van bier in Lieshout en inmiddels is het uitgegroeid tot de één van de grootste onafhankelijke familiebrouwers in Europa.


Brouwerijen behouden eigen identiteit  

Brouwerij Bavaria, brouwerijen Palm & De Hoorn, brouwerij Rodenbach, bierbrouwerij de Koningshoeven en brouwerij Habesha hebben elk een eigen identiteit en naam die behouden blijft. Daarnaast behoren zij tot de groep van ondernemingen van Swinkels Family Brewers Holding N.V.. Als overkoepelende naam is gekozen voor ‘Swinkels Family Brewers‘ waardoor het voor horecaondernemers en andere partijen in binnen- en buitenland duidelijker is dat naast het merk Bavaria meerdere merken tot het portfolio behoren.   

Met de nieuwe naam wordt een volledig nieuwe huisstijl geïntroduceerd die naar alle uitingen op bedrijfsniveau zal worden door vertaald. In het logo van Swinkels Family Brewers is een schild te herkennen dat symbool staat voor een familiewapen. De hopbel staat als belangrijke grondstof voor het brouwen van bier. De ‘S’ staat voor de familienaam Swinkels, een symbool voor authenticiteit, continuïteit en onafhankelijkheid. Het woord ‘Family’ staat niet alleen voor de familie Swinkels, de aandeelhouders, maar voor iedereen die er bij hoort. ‘Brewers’ refereert aan de medewerkers en hun vakmanschap.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Wijn
Alcoholvrije drank verkopen na 20.00 uur, mag dat?

Er mag na 20.00 uur geen alcohol verkocht worden gedurende de periode van de 'gedeeltelijke lockdown' die door het kabinet is ingesteld. Niet door supermarkten, niet door slijters, maar ook niet door horecazaken die bezorgen. In veel supermarkten zijn de gangpaden waar alcohol staat vanaf 20 ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Rechter oordeelt: horeca blijft dicht

De horeca blijft voorlopig dicht. Zo oordeelde de rechter vanmiddag in de rechtbank in Den Haag. Een aantal horecaondernemers had een kort geding tegen de Staat aangespannen met als inzet dat de horeca weer de deuren mocht openen. De rechter ging daar niet in mee. Over twee weken volgt de motivering ...

Financieel Ondernemen
3 vragen over loon van horecapersoneel

Werken in de horeca is in vele opzichten niet te vergelijken met een standaard '9-tot-5-baan’. Daarom spelen er ook vragen over de loonbelasting die in andere sectoren niet of minder aan bod komen. Te denken valt aan de volgende vragen: Moet een werkgever fooien van zijn personeel aange ...

Columns
Alles heeft een einde en een worst wel twee

De avondschemering is ingevallen. De sfeer in het café is als een glas bockbier. Verwarmend en rijk, maar tegelijkertijd ook fris en monter. Er ligt niets zwaar op de maag. Hoewel dat makkelijk ook anders zou kunnen, maar dat past niet bij ons team. We zijn types van handen uit de mouwen, bli ...

Internationaal Coronacrisis
Ook België sluit de horeca

Ook in België moeten cafés en restaurants vanaf vandaag (maandag) vier weken de deuren sluiten. De Belgen gaan zelfs iets verder dan wij, want er gaat een avondklok gelden van middernacht tot 05.00 uur 's ochtends. In België is thuiswerken weer de standaard en worden ook de soci ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Horecaondernemers vechten sluiting van de horeca aan bij de rechter

De door het kabinet opgelegde sluiting van de horeca wordt door de Haagse bodega De Posthoorn aangevochten middels een een kort geding aan tegen de Nederlandse staat. Dinsdag komt de zaak voor de rechter en inmiddels hebben zich veel horecazaken bij het intiatief aangesloten, zo verklaart horecaonde ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: