Bavaria krijgt gezicht terug

11 juni 2018 | David Bakker

Bavaria N.V. heeft vanaf vandaag een nieuwe handelsnaam: Swinkels Family Brewers. De introductie van deze handelsnaam en nieuwe identiteit die daarmee gepaard gaat, is de volgende stap in de strategie van het bedrijf om de breedte van het merkenportfolio te benadrukken en de lokale en internationale positie verder te verstevigen. Bovenal biedt het de kans voor de brouwer om zich nadrukkelijk te positioneren als echte onafhankelijke familiebrouwer. 

Na jaren van groei heeft het bedrijf inmiddels zes brouwerijen en tientallen merken. Het familiebedrijf groeide o.a. door overnames, waaronder die van Palm Belgian Craft Brewers in mei 2016. Eerder al werden er samenwerkingen opgezet met bierbrouwerij de Koningshoeven en de Molen. Ook groeide het bedrijf sterk dankzij een samenwerking met de Ethiopische lokale bevolking, waarbij een lokale bierbrouwerij in Ethiopië is opgericht. Het biermerk Habesha wordt daar nu op grote schaal gebrouwen. Naast de verschillende biermerken zijn CereX, producent van natuurlijke moutextracten en Holland Malt, wereldspeler in moutproductie, belangrijke bedrijfsonderdelen van Swinkels Family Brewers Holding N.V.. Om de merken en bedrijfsonderdelen lokaal en internationaal beter te kunnen vertegenwoordigen is gekozen de groep van ondernemingen de overkoepelende naam ‘Swinkels Family Brewers’ te geven en deze ook actief uit te dragen.

 Verbondenheid 

Directievoorzitter Jan-Renier Swinkels: “De keuze voor de nieuwe naam Swinkels Family Brewers komt voort uit wat ons met elkaar verbindt. Al onze brouwerijen hebben hun eigen historie en karakter, maar we delen de passie voor bier, vakmanschap en een gezonde dosis ondernemersgeest. Dat zijn de familiewaarden waarmee we al 300 jaar succesvol zijn. En vandaag de dag horen hier brouwerijen bij die ons aanvullen en goed bij ons passen. Zo voelt iedereen zich thuis in onze “familie”. De naamsverandering is het uitgelezen moment om vanaf nu meer ons eigen verhaal te vertellen.” 300 jaar geleden begon het bedrijf met het brouwen van bier in Lieshout en inmiddels is het uitgegroeid tot de één van de grootste onafhankelijke familiebrouwers in Europa.


Brouwerijen behouden eigen identiteit  

Brouwerij Bavaria, brouwerijen Palm & De Hoorn, brouwerij Rodenbach, bierbrouwerij de Koningshoeven en brouwerij Habesha hebben elk een eigen identiteit en naam die behouden blijft. Daarnaast behoren zij tot de groep van ondernemingen van Swinkels Family Brewers Holding N.V.. Als overkoepelende naam is gekozen voor ‘Swinkels Family Brewers‘ waardoor het voor horecaondernemers en andere partijen in binnen- en buitenland duidelijker is dat naast het merk Bavaria meerdere merken tot het portfolio behoren.   

Met de nieuwe naam wordt een volledig nieuwe huisstijl geïntroduceerd die naar alle uitingen op bedrijfsniveau zal worden door vertaald. In het logo van Swinkels Family Brewers is een schild te herkennen dat symbool staat voor een familiewapen. De hopbel staat als belangrijke grondstof voor het brouwen van bier. De ‘S’ staat voor de familienaam Swinkels, een symbool voor authenticiteit, continuïteit en onafhankelijkheid. Het woord ‘Family’ staat niet alleen voor de familie Swinkels, de aandeelhouders, maar voor iedereen die er bij hoort. ‘Brewers’ refereert aan de medewerkers en hun vakmanschap.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving
Handhaving verbod rookruimtes horeca vanaf 1 april 2020

Vanaf 1 april 2020 zal het verbod op rookruimtes in de horeca worden gehandhaafd. Eind september werden in een uitspraak van de Hoge Raad al deze rookruimtes per direct verboden. De komende tijd kunnen horecaondernemers zich voorbereiden en heeft de NVWA de tijd om het toezicht in te richten. Blo...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Awards
Nederlandse biersommeliers in top 50 op het WK Biersommelier

Op het WK voor biersommeliers in Rimini (IT) zijn de drie deelnemers van het Nederlandse team alle drie in de top 50 geëindigd. Nog niet eerder deed er een Nederlands team mee met de prestigieuze competitie. Het WK wordt elke twee jaar gehouden. Dit jaar ging de winst voor het eerst naar een vr...

Bier Interview Longread
Bierkenner Thomas Wijns over tapverlies en speciaalbieren

Welk bier heb je op de tap? Natuurlijk het ‘gewone’ pils, want dat is de nummer één en lekker doordrinkbaar, maar steeds vaker zien we dat cafés het aantal tapkranen uitbreiden om aan de vraag naar andere bieren te kunnen voldoen en ook restaurants hebben een steeds ...

Video
Video: spoken nemen café over

In dit café in Nottingham, dat ook nog eens op een oud gevangenisterrein staat, waren geesten rond. En dat terwijl Halloween aanstaande is. De eigenaar van de bar besloot de videobeelden eens goed te bekijken toen er op een dag flessen en eten op de vloer werden aangetroffen. De avond ervo...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: