Bavaria krijgt gezicht terug

11 juni 2018 | David Bakker

Bavaria N.V. heeft vanaf vandaag een nieuwe handelsnaam: Swinkels Family Brewers. De introductie van deze handelsnaam en nieuwe identiteit die daarmee gepaard gaat, is de volgende stap in de strategie van het bedrijf om de breedte van het merkenportfolio te benadrukken en de lokale en internationale positie verder te verstevigen. Bovenal biedt het de kans voor de brouwer om zich nadrukkelijk te positioneren als echte onafhankelijke familiebrouwer. 

Na jaren van groei heeft het bedrijf inmiddels zes brouwerijen en tientallen merken. Het familiebedrijf groeide o.a. door overnames, waaronder die van Palm Belgian Craft Brewers in mei 2016. Eerder al werden er samenwerkingen opgezet met bierbrouwerij de Koningshoeven en de Molen. Ook groeide het bedrijf sterk dankzij een samenwerking met de Ethiopische lokale bevolking, waarbij een lokale bierbrouwerij in Ethiopië is opgericht. Het biermerk Habesha wordt daar nu op grote schaal gebrouwen. Naast de verschillende biermerken zijn CereX, producent van natuurlijke moutextracten en Holland Malt, wereldspeler in moutproductie, belangrijke bedrijfsonderdelen van Swinkels Family Brewers Holding N.V.. Om de merken en bedrijfsonderdelen lokaal en internationaal beter te kunnen vertegenwoordigen is gekozen de groep van ondernemingen de overkoepelende naam ‘Swinkels Family Brewers’ te geven en deze ook actief uit te dragen.

 Verbondenheid 

Directievoorzitter Jan-Renier Swinkels: “De keuze voor de nieuwe naam Swinkels Family Brewers komt voort uit wat ons met elkaar verbindt. Al onze brouwerijen hebben hun eigen historie en karakter, maar we delen de passie voor bier, vakmanschap en een gezonde dosis ondernemersgeest. Dat zijn de familiewaarden waarmee we al 300 jaar succesvol zijn. En vandaag de dag horen hier brouwerijen bij die ons aanvullen en goed bij ons passen. Zo voelt iedereen zich thuis in onze “familie”. De naamsverandering is het uitgelezen moment om vanaf nu meer ons eigen verhaal te vertellen.” 300 jaar geleden begon het bedrijf met het brouwen van bier in Lieshout en inmiddels is het uitgegroeid tot de één van de grootste onafhankelijke familiebrouwers in Europa.


Brouwerijen behouden eigen identiteit  

Brouwerij Bavaria, brouwerijen Palm & De Hoorn, brouwerij Rodenbach, bierbrouwerij de Koningshoeven en brouwerij Habesha hebben elk een eigen identiteit en naam die behouden blijft. Daarnaast behoren zij tot de groep van ondernemingen van Swinkels Family Brewers Holding N.V.. Als overkoepelende naam is gekozen voor ‘Swinkels Family Brewers‘ waardoor het voor horecaondernemers en andere partijen in binnen- en buitenland duidelijker is dat naast het merk Bavaria meerdere merken tot het portfolio behoren.   

Met de nieuwe naam wordt een volledig nieuwe huisstijl geïntroduceerd die naar alle uitingen op bedrijfsniveau zal worden door vertaald. In het logo van Swinkels Family Brewers is een schild te herkennen dat symbool staat voor een familiewapen. De hopbel staat als belangrijke grondstof voor het brouwen van bier. De ‘S’ staat voor de familienaam Swinkels, een symbool voor authenticiteit, continuïteit en onafhankelijkheid. Het woord ‘Family’ staat niet alleen voor de familie Swinkels, de aandeelhouders, maar voor iedereen die er bij hoort. ‘Brewers’ refereert aan de medewerkers en hun vakmanschap.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Events
Week van het Nederlandse Bier van start met bierproeffestival

6500 bezoekers hebben afgelopen weekend de achtste editie van het Nederlands Bierproeffestival bezocht, dat van 16 tot en met 18 mei plaatsvond in de Grote Kerk in Den Haag. Het Nederlands Bierproeffestival is jaarlijks hét startsein van de Week van het Nederlandse Bier en stond dit jaar nog ...

Bier Events
Achtste editie Week van het Nederlandse Bier laat groei en diversiteit biersector zien

De biersector groeit en bloeit en consumenten kunnen dat ervaren tijdens de 8e editie van de Week van het Nederlandse Bier. In de Grote Kerk in Den Haag is vandaag met het Nederlands Bierproeffestival deze 8e editie van start gegaan. Onder toeziend oog van de kersverse voorzitter van de Week van ...

Achtergronden Sluiting
Bekend muziekcafé in Zwolle verkocht vanwege klagende buurman

Café The Livingroom is in Zwolle een begrip onder liefhebbers van livemuziek. Het tijdperk van dit mooie café is echter abrupt tot een einde gekomen, aangezien een buurman keer op keer klaagde over het geluidsniveau en de eigenaren daardoor hebben moeten besluiten om de muziekactivitei...

Opening
Rooftopbar en kunstdoolhof Doloris opent in Tilburg

Op vrijdag 17 mei opent Doloris na vier jaar ontwikkelen eindelijk haar deuren in Tilburg. Het voormalige postkantoor is omgebouwd tot één van de meest ambitieuze nieuwe hotspots van de stad: een immense rooftopbar met een bijpassend surrealistisch kunstdoolhof genaamd Doloris’ M...

Bier Brouwerijen
Nederlands eerste witbier Witte Raaf komt terug

Aanstaande donderdag 16 mei gaat de week van het Nederlandse bier van start. Ter gelegenheid daarvan brengen bierbrouwers Hertog Jan en Bronckhorster Brewing Company het eerste witbier van eigen bodem weer terug op de markt. Witte Raaf was van 1982 tot halverwege de jaren negentig een populair witbi...

Columns Starten in de horeca
De ideale locatie voor jouw nieuwe horecazaak

Waar sta je over 1 jaar, 3 jaar of 10 jaar met jouw horecabedrijf? En wat heb jij voor ogen met jouw toekomst? Iedereen droomt, wenst of verlangt wel naar iets. Ook op zakelijk gebied. Ambities die je graag werkelijkheid ziet worden. Het bepalen van de toekomst en koers daarnaartoe gaat de ene on...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: