Bavaria brengt ode aan erfgoed met nieuwe campagne

6 mei 2019 | Yonne van Geene

Van vader op zoon: bij brouwerij Bavaria geeft men het brouwambacht al 300 jaar door. Inmiddels staat de zevende generatie Swinkels aan het roer. In haar jubileumjaar brengt Bavaria een ode aan zeven generaties brouwexpertise met de nieuwe campagne ‘Zo. Al 7 generaties’. De tv-commercial vertelt het verhaal van hechte familiebanden, passie voor bierbrouwen en genieten van het leven. De ‘Zo. Al 7 generaties’-campagne gaat vandaag van start op tv, online en in de bioscoop. Bekijk de video hier.

Brouwerij Bavaria is al sinds de 18de eeuw in het bezit van de familie Swinkels. In de afgelopen 300 jaar gaf de familie generatie op generatie het stokje door. Recent nog droeg voormalig directievoorzitter Jan-Renier Swinkels het symbolische stokje - in de vorm van een bieropener - over aan zijn jongere neef Peer. De nieuwe commercial vertelt dit echte familieverhaal dat de inspiratie vormde voor deze campagne. “Bierbrouwen zit in de genen van de familie Swinkels”, vertelt Florent Renders, Marketing Manager Bavaria bij Royal Swinkels Family Brewers. “Men groeide met de brouwerij op. Ze speelden als kind tussen de kratten of verdienden bij in de nachtdienst, werkten als heftruckchauffeur, om uiteindelijk te kiezen voor een vaste rol in de brouwerij als brouwmeester of in de mouterij. Veel mensen kennen het verhaal van onze brouwerij nog niet. Nu is het juiste moment om dit verhaal te vertellen, in het jaar van ons 300-jarig jubileum.”

Landelijke én regionale campagne

De campagne van Bavaria, ontwikkeld in samenwerking met Fama Volat, neemt Nederland mee in het familieverhaal met de landelijke tv-commercial. Daarnaast wordt de campagne ook groots ingezet in de thuisregio van het biermerk. De Brabantse campagne bestaat onder andere uit online video’s, een social media campagne, bioscoopreclame en verschillende achtergrondverhalen in de regionale media.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Events
Week van het Nederlandse Bier van start met bierproeffestival

6500 bezoekers hebben afgelopen weekend de achtste editie van het Nederlands Bierproeffestival bezocht, dat van 16 tot en met 18 mei plaatsvond in de Grote Kerk in Den Haag. Het Nederlands Bierproeffestival is jaarlijks hét startsein van de Week van het Nederlandse Bier en stond dit jaar nog ...

Bier Events
Achtste editie Week van het Nederlandse Bier laat groei en diversiteit biersector zien

De biersector groeit en bloeit en consumenten kunnen dat ervaren tijdens de 8e editie van de Week van het Nederlandse Bier. In de Grote Kerk in Den Haag is vandaag met het Nederlands Bierproeffestival deze 8e editie van start gegaan. Onder toeziend oog van de kersverse voorzitter van de Week van ...

Achtergronden Sluiting
Bekend muziekcafé in Zwolle verkocht vanwege klagende buurman

Café The Livingroom is in Zwolle een begrip onder liefhebbers van livemuziek. Het tijdperk van dit mooie café is echter abrupt tot een einde gekomen, aangezien een buurman keer op keer klaagde over het geluidsniveau en de eigenaren daardoor hebben moeten besluiten om de muziekactivitei...

Opening
Rooftopbar en kunstdoolhof Doloris opent in Tilburg

Op vrijdag 17 mei opent Doloris na vier jaar ontwikkelen eindelijk haar deuren in Tilburg. Het voormalige postkantoor is omgebouwd tot één van de meest ambitieuze nieuwe hotspots van de stad: een immense rooftopbar met een bijpassend surrealistisch kunstdoolhof genaamd Doloris’ M...

Bier Brouwerijen
Nederlands eerste witbier Witte Raaf komt terug

Aanstaande donderdag 16 mei gaat de week van het Nederlandse bier van start. Ter gelegenheid daarvan brengen bierbrouwers Hertog Jan en Bronckhorster Brewing Company het eerste witbier van eigen bodem weer terug op de markt. Witte Raaf was van 1982 tot halverwege de jaren negentig een populair witbi...

Columns Starten in de horeca
De ideale locatie voor jouw nieuwe horecazaak

Waar sta je over 1 jaar, 3 jaar of 10 jaar met jouw horecabedrijf? En wat heb jij voor ogen met jouw toekomst? Iedereen droomt, wenst of verlangt wel naar iets. Ook op zakelijk gebied. Ambities die je graag werkelijkheid ziet worden. Het bepalen van de toekomst en koers daarnaartoe gaat de ene on...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: