13.000 bierliefhebbers bezoeken Brouwerijdagen

31 mei 2016 |
13.000 bierliefhebbers bezoeken Brouwerijdagen<

Met ruim 13.000 bezoekers tijdens de Nederlandse Brouwerijdagen, waarbij 109 brouwerijen hun deuren openden voor het publiek, is
de Week van het Nederlandse Bier 2016 zeer succesvol afgesloten.

Bier van eigen bodem
Ruim een week lang stond het bier van eigen bodem centraal en konden bierliefhebbers door heel het land genieten van proeverijen, biermenu’s, -vaarten, -wandeltochten en -festivals. Het Nederlands Bierproeffestival in Den Haag verzorgde van 19 t/m 21 mei de aftrap van de ‘Week’ en trok dit jaar bijna 7.000 bezoekers. Ruim 2.000 meer dan vorig jaar. De Stichting Week van het Nederlandse Bier heeft de zesde editie al aangekondigd, namelijk van 11 mei t/m 21 mei 2017. Kijk voor meer informatie op www.weekvanhetnederlandsebier.nl.

Het Bierproeffestival in Den Haag. Fotograaf: Nanning Barendsz

Organisatie tevreden
Henri Reuchlin, voorzitter van de Stichting Week van het Nederlandse Bier, is zeer tevreden over het verloop en de bezoekersaantallen van deze lustrumeditie: "De Week van het Nederlandse Bier 2016 was op alle vlakken een groot succes. We hebben voor deze lustrumeditie groots uitgepakt en dat is niet onopgemerkt gebleven. Dat blijkt wel uit de enorme bezoekersaantallen voor het Nederlands Bierproeffestival en de Nederlandse Brouwerijdagen. Ook alle andere activiteiten konden overigens rekenen op veel interesse. We kijken dan ook alweer uit naar de Week van het Nederlandse Bier 2017!"
Cees-Jan Adema, directeur Nederlandse Brouwers: "We dragen de Week van het Nederlandse Bier, waarin het bier van eigen bodem centraal staat, een zeer warm hart toe. Nederlands bier is waanzinnig populair in binnen- en buitenland en het aantal Nederlandse brouwerijen blijft maar groeien. De economische en maatschappelijke impact van de sector is dan ook aanzienlijk. Dit werd tevens bevestigd in het onderzoeksrapport ‘Bier van waarde’ dat onlangs is gepresenteerd. Kortom, de Nederlandse biersector bruist als nooit te voren en dat is precies wat we ook terug hebben gezien afgelopen week!"

Stichting Week van het Nederlandse Bier
De Week van het Nederlandse Bier 2016 vond plaats van 19 tot en met 29 mei en werd georganiseerd door de Stichting Week van het Nederlandse Bier. In deze stichting is de hele biersector verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland verder kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, Klein Brouwerij Collectief (KBC), Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra Slijterijen, de niet-gebonden onafhankelijke brouwers, Bier&Co, Bierburo en Birdy Publishing / Bier! magazine.

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Bier Brouwerijen
Vier brouwerijen sluiten zich aan bij Nederlandse Brouwers

Brouwerij Two Chefs Brewing, Kompaan Dutch Craft Beer Company, Brouwerij Noordt en Brouwerij Duvel Moortgat Nederland zijn per februari 2020 lid bij Nederlandse Brouwers. Hiermee telt de vereniging Nederlandse Brouwers voortaan veertien leden, die samen ruim 95 procent van de bierproductie in Nederl...

PUZO bar opent haar deuren in Amsterdam

PUZO maakt uitsluitend gebruik van duurzame producten van hoogstaande kwaliteit. Geen junkfood, maar fusion recepten bereid met natuurlijke ingrediënten. Zo puur mogelijk, zonder onnodige extra’s. Goed voor jou en de wereld om je heen. PUZO’s zijn driehoekige rijstpakketjes met daa...

Columns Bier
Column Richard Moerkerk: Vader Jacob ...

Het mooie aan bier is dat het verweven zit in veel van ons dagelijks leven. Bijvoorbeeld in (straat)namen, kinderliedjes of uitdrukkingen in de Nederlandse taal. Metten zijn ochtendgebeden van monniken. Het woord stamt af van het Latijnse matutinus, dat ‘ochtend’ betekend. De metten z...

Opening Rotterdam
Maritiem museum gooit het roer om met eigen horeca

Het Maritiem Museum Rotterdam opent een gloednieuw café op zaterdag 22 februari. Vanaf dat moment baat het museum zijn horeca zelf uit om de bezoekerservaring nog beter te maken, nadat eind vorig jaar ook de museumwinkel in eigen beheer is genomen. Het café draagt de naam ‘Het La...

Events Brouwerijen
Heineken terug als hoofdsponsor van SAIL

Heineken verbindt zich als hoofdsponsor aan de jubileumeditie van SAIL, van 12 tot en met 16 augustus voor de 10e keer in Amsterdam. De brouwer was in 1975 al betrokken bij de start van SAIL, toen vanwege het 700-jarig bestaan van Amsterdam. Als Nederlands icoon met de wortels in Amsterdam wil Heine...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: