13.000 bierliefhebbers bezoeken Brouwerijdagen

31 mei 2016 |
13.000 bierliefhebbers bezoeken Brouwerijdagen<

Met ruim 13.000 bezoekers tijdens de Nederlandse Brouwerijdagen, waarbij 109 brouwerijen hun deuren openden voor het publiek, is
de Week van het Nederlandse Bier 2016 zeer succesvol afgesloten.

Bier van eigen bodem
Ruim een week lang stond het bier van eigen bodem centraal en konden bierliefhebbers door heel het land genieten van proeverijen, biermenu’s, -vaarten, -wandeltochten en -festivals. Het Nederlands Bierproeffestival in Den Haag verzorgde van 19 t/m 21 mei de aftrap van de ‘Week’ en trok dit jaar bijna 7.000 bezoekers. Ruim 2.000 meer dan vorig jaar. De Stichting Week van het Nederlandse Bier heeft de zesde editie al aangekondigd, namelijk van 11 mei t/m 21 mei 2017. Kijk voor meer informatie op www.weekvanhetnederlandsebier.nl.

Het Bierproeffestival in Den Haag. Fotograaf: Nanning Barendsz

Organisatie tevreden
Henri Reuchlin, voorzitter van de Stichting Week van het Nederlandse Bier, is zeer tevreden over het verloop en de bezoekersaantallen van deze lustrumeditie: "De Week van het Nederlandse Bier 2016 was op alle vlakken een groot succes. We hebben voor deze lustrumeditie groots uitgepakt en dat is niet onopgemerkt gebleven. Dat blijkt wel uit de enorme bezoekersaantallen voor het Nederlands Bierproeffestival en de Nederlandse Brouwerijdagen. Ook alle andere activiteiten konden overigens rekenen op veel interesse. We kijken dan ook alweer uit naar de Week van het Nederlandse Bier 2017!"
Cees-Jan Adema, directeur Nederlandse Brouwers: "We dragen de Week van het Nederlandse Bier, waarin het bier van eigen bodem centraal staat, een zeer warm hart toe. Nederlands bier is waanzinnig populair in binnen- en buitenland en het aantal Nederlandse brouwerijen blijft maar groeien. De economische en maatschappelijke impact van de sector is dan ook aanzienlijk. Dit werd tevens bevestigd in het onderzoeksrapport ‘Bier van waarde’ dat onlangs is gepresenteerd. Kortom, de Nederlandse biersector bruist als nooit te voren en dat is precies wat we ook terug hebben gezien afgelopen week!"

Stichting Week van het Nederlandse Bier
De Week van het Nederlandse Bier 2016 vond plaats van 19 tot en met 29 mei en werd georganiseerd door de Stichting Week van het Nederlandse Bier. In deze stichting is de hele biersector verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland verder kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, Klein Brouwerij Collectief (KBC), Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra Slijterijen, de niet-gebonden onafhankelijke brouwers, Bier&Co, Bierburo en Birdy Publishing / Bier! magazine.

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Blog
Grijp eerst dat laaghangend fruit

Horecamensen houden van knallen. Een mooie avond draaien met je team waarbij alles klopt. Waar de service soepel loopt, de gasten happy zijn en een goede omzet wordt gedraaid. Horecamensen vinden stille momenten in de zaak echter een gruwel. Wachten op klandizie en ‘wortelschieten’ is...

Events
Jubileumeditie BBB Maastricht groot succes

De 65e editie van BBB Maastricht was een groot succes en laat consistentie in groei zien. Meer dan 400 exposanten zorgden voor een beursvloer bomvol inspiratie op het gebied van (non)food, drinks en gastronomie. Maar er was vooral aandacht voor innovatie en culinair talent. De toon is gezet voor de ...

Wijn
Speciale wijnactie voor onze lezers!

Vinites biedt onze lezers samen met Francis Ford Coppola Winery een speciale aanbieding aan. Via de webshop kun je gebruikmaken van een aantrekkelijke korting, waarbij je niet 342 euro, maar 300 euro betaalt voor 36 flessen (3 dozen) met twee wijnen: Chardonnay 'Rosso and Bianco' 2017 en Cab...

Bier
Grolsch introduceert Herfstbier 0.0% tijdens Military Boekelo-Enschede

Grolsch introduceert Grolsch Herfstbier 0.0% als onderdeel van de Grolsch Proeverij met daaraan voorafgaand een exclusieve primeur voor de Military Enschede-Boekelo. Als marktleider in het Herfstbok segment biedt Grolsch met Grolsch Herfstbier 0.0% als eerste grote brouwer een verantwoord alternatie...

Ondernemers vaak doelwit van helers

Regelmatig zijn ondernemers het doelwit van helers, bijvoorbeeld doordat zij gestolen producten aangeboden krijgen. Ook worden zij slachtoffer van bedrijfsinbraken of overvallen waarbij eigendommen worden buitgemaakt. In 80% van de gevallen wordt buit geheeld. Gelukkig kunnen ondernemers veel doen o...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Kansspelautomaten in het café; een korte uitleg

Liever reguleren dan verbieden. Dat is in een notendop wat de wetgever al sinds het begin van de twintigste eeuw moet hebben gedacht over kansspelen. Van een kleurrijke en lichtgevende gokkast in het café meer of minder kijkt niemand op, maar dat daarachter een berg aan regelgeving schuilgaat...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: