Week van het Nederlandse Bier

16 maart 2015 |
Week van het Nederlandse Bier

Van 28 mei tot en met 7 juni vindt de vierde editie van de Week van het Nederlandse Bier plaats. Een week lang worden er in heel ons land uiteenlopende
activiteiten georganiseerd op het gebied van bier. Zo kunnen bierliefhebbers hun hart ophalen aan proeverijen, bierwandeltochten, bier- & gastronomieactiviteiten georganiseerd door o.a. brouwerijen, slijterijen en horecagelegenheden.

Bierproeffestival
De Week van het Nederlandse Bier 2015 begint traditiegetrouw met het driedaagse Nederlandse Bierproeffestival in de Grote Kerk in Den Haag waar een recordaantal van 40 brouwerijen vertegenwoordigd is. De week is een initiatief van de Stichting Week van het Nederlandse Bier. Hierin heeft de hele Nederlandse biersector zich verenigd met als doel Nederland kennis te laten maken met de diversiteit van bier.

Henri Reuchlin
Henri Reuchlin, voorzitter Stichting Week van het Nederlandse Bier: “Bier is in Nederland ongekend populair. Niet gek dat het aantal brouwerijen blijft groeien. Zo telt ons land op dit moment meer dan 250 brouwerijen die gezamenlijk vele honderden verschillende bieren brouwen. De Week van het Nederlandse Bier is een mooi moment om eens wat langer stil te staan bij onze rijke biercultuur en biedt de ultieme gelegenheid om mensen kennis te laten maken met de grote variëteit aan smaken!”

Globaal programma:

28 mei Officiële opening Week van het Nederlandse Bier 2015

28 t/m 30 mei Nederlands Bierproeffestival in de Grote Kerk in Den Haag

6 en 7 juni Nederlandse Brouwerijdagen

Activiteiten
Tijdens de Week van het Nederlandse Bier worden er door heel het land uiteenlopende bieractiviteiten georganiseerd. Van bierwandeltochten en proeverijen tot lokale bierfestivals, speciale masterclasses en bier & gastronomieavonden. De week trapt af met het driedaagse Nederlands Bierproeffestival in de Grote Kerk te Den Haag en sluit af met de Nederlandse Brouwerijdagen in het weekend van 6 en 7 juni. Op deze dagen stellen brouwerijen hun deuren open voor het publiek en geven ze een kijkje achter de schermen. Voor een overzicht van alle activiteiten en het kopen van online tickets voor het Nederlands Bierproeffestival in Den Haag, zie www.weekvanhetnederlandsebier.nl.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Achtergronden
Advies Belastingdienst aan horecaondernemers: verleng bijzonder uitstel van betaling

Is uw bijzonder uitstel van betaling afgelopen en kunt u nog niet aan uw nieuwe betalingsverplichtingen voldoen? Verleng dan uw bijzonder uitstel van betaling. Dat kan nog tot en met 30 juni. Afgelopen zaterdag ontvingen 60.000 ondernemers, waaronder uit de horecabranche, hierover een brief van de B ...

KHN Corona
KHN: uit eten met sneltest onbespreekbaar

De uitspraken van minister De Jonge over de rol van sneltesten in het openingsplan van het kabinet kunnen rekenen op stevige kritiek vanuit horecaondernemers. Zo wordt er mogelijk gesproken over versoepelingen, waarbij de horeca voor uit eten open mag met de inzet van sneltesten. Vooral het feit dat ...

Economie Achtergronden
CBS: relatief veel horecabedrijven opgeheven

In het eerste kwartaal van 2021 werden zo’n 30,2 duizend bedrijven opgeheven, ruim 9 duizend minder dan in hetzelfde kwartaal het jaar ervoor. Bij 85 procent van de opheffingen ging het om bedrijven met één werkzame persoon. Er werden 4,7 duizend bedrijven met meer dan é&e ...

Achtergronden Corona
Kan de horeca eigenlijk wel open als het weer mag?

Als de horeca op een gegeven moment weer open mag, dan is het nog maar de vraag of elke horecagelegenheid dat ook kan. BNR Nieuwsradio ging op onderzoek uit en deed daarbij ook navraag hij KHN. Bij veel ondernemers ontbreekt het op dit moment aan financiële middelen om personeel te betalen of v ...

Interview Longread
''Het terras openen heeft eigenlijk geen zin voor ons''

Andrea de Lange is eigenaresse van Brasserie Jansen in Zwolle. De terrassen mogen weliswaar weer gedeeltelijk open, maar zij koos ervoor haar terras gesloten te houden. Een weloverwogen keuze, zo blijkt. “Als je kijkt naar alle administratie en de opstartkosten die daarbij komen kijken, dan he ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Ronald Bakker (Bagels & Beans)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De CaféKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ge ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: