Waarmaken is dé trend voor 2011

6 november 2010 |
Waarmaken is dé trend voor 2011<

Het jaar 2011 gaat over waarmaken! Het is een alom aanwezig gevoel en een gevolg van alle ontwikkelingen binnen de maatschappij en de horeca. Enerzijds raakt de gast steeds beter op de hoogte van producten, ingrediënten, gerechten en bereidingswijzen. Anderzijds raakt men steeds verder verstrikt in een web van informatie en de wildgroei aan leefregels en keurmerken die is ontstaan. Wat is er echt belangrijk, wat is waar beschikbaar, hoe staat het één in verhouding tot het ander? En hoe vindt de gast er voor zichzelf een goed bruikbaar systeem in?

Maak het waar!
Het belang om verder te gaan op de eerder ingeslagen ‘duurzame’ en ‘bewuste’ weg is inmiddels tot iedereen doorgedrongen. Het waarmaken zit hem dan ook in de belofte en het geleverde resultaat. Dit kan de horecaondernemer realiseren. Gasten willen tijdens zware economische tijden graag een goed gevoel en een oprechte emotionele beleving ervaren. Maar niet alleen de gasten nemen deel aan het waarmaken (door op de hoogte te zijn en bewuste keuzes te maken), het zijn juist de horecaondernemers die zullen moeten werken aan het waarmaken. Het gaat daarbij eerder over kwaliteit dan over kwantiteit.

Daar zijn ze weer: ambassadeurs
De horeca kan makkelijk van een ‘mager zeventje’ naar een ‘dikke negen’ als rapportcijfer. Horecaondernemers die het waar weten te maken kweken ambassadeurs van hun zaak en realiseren mooie bedrijfsresultaten. Met de opkomst van social media zijn betrokken ambassadeurs nog nooit zo belangrijk geweest.

Loyaliteit én tevredenheid
Succesvolle horecaondernemers maken waar wat de gasten van ze vragen. Het gaat daarbij niet zozeer om gastentevredenheid, maar om gastenloyaliteit. Hoe zorgt u ervoor dat u het waarmaakt bij uw gasten? Werk aan hoffelijkheid, empathie en wees pro-actief. Veel horecaondernemers hebben hun rationele serviceniveau prima op orde. Voor 2011 is het zaak om te focussen op het emotionele serviceniveau. Maak het waar!

Frank Lindner
Hoofdredacteur De RestaurantKrant en vakblad Lunchroom, chef redactie Hospitality Management, De CaféKrant en Bed & Breakfast

Kom naar de Horecava 2011!
Waar gaat de horeca het komend jaar naar toe? En wat moet je er als horecaondernemer in de dagelijkse praktijk mee? Presentator Frank Lindner geeft op themawereld INNOVEER! dagelijks om 15.00 uur de presentatie ‘Trends in vogelvlucht’. Aan de hand van zes trends geeft hij zijn visie op de horecabranche. Geen toekomstmuziek maar praktische tips en heldere beelden. Zo kunnen toehoorders bij thuiskomst meteen met de trends aan de slag. Na de presentatie volgt de Nationale Horeca Quiz 2011, waarin op humorvolle wijze de kennis en kunde van het aanwezige publiek wordt getest. De dagwinnaars gaan naar huis met mooie prijzen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events Koffie & thee
Zijn we allemaal al klaar voor Nationale Koffiedag?

Op dinsdag 24 september 2019, de vierde dinsdag van september, is het Nationale Koffiedag. Hét moment om op deze dag samen een kop koffie te drinken en ideeën uit te wisselen. Ook over de herkomst van de koffie. Meer dan driekwart van de Nederlandse medewerkers (84%) vindt dat lekkere ko...

Awards Cocktails
Andrei Talapanescu van Pulitzer's Bar uitgeroepen tot Patrón Perfectionist Benelux 2019

Andrei Talapanescu, Head Bartender Pulitzer’s Bar, is uitgeroepen tot Patrón Perfectionist van de Benelux tijdens de Patrón Perfectionists cocktailcompetitie. Hij wist de jury te overtuigen van zijn kwaliteiten tijdens de Benelux finale in de Vondelkerk in Amsterdam en draagt nu ...

Opening Koffie & thee
30ml Coffee Roasters wordt lid van Amsterdam Roasters

30ml Coffee Roasters zal zich gaan vestigen bij Amsterdam Roasters in Amsterdam Noord en zal de faciliteiten en koffiebranders gebruiken om de koffie te branden voor hun franchise bedrijven. Frans Kooijman, CEO: "De reden voor 30ml om lid te worden van Amsterdam Roasters is vanwege de samenwerk...

Events Rotterdam
Atoll Rotterdam viert haar 10-jarig jubileum met een 3-daags verjaardagsfeest

Na een filmpje bij de Pathé even een balletje slaan of een drankje nuttigen? Menig Rotterdammer kan beamen dat Atoll de perfecte uitvalbasis is voor een compleet avondje uit. De loungeclub is inmiddels uitgegroeid tot een Rotterdams begrip. En dat kan ook niet anders, want Atoll bestaat dit j...

Bier
Kasteel Maurick Vught introduceert eigen kasteelbier met Oranje-Spaanse noot

Kasteel Maurick in Vught introduceert een ambachtelijk gebrouwen kasteelbier met de naam Heerlijke Hendrik. Het bier is geïnspireerd op prins Frederik Hendrik van Oranje die vanuit Kasteel Maurick in 1629 de strijd tegen de Spanjaarden leidde tijdens de belegering van ’s-Hertogenbosch. He...

Drinks Cocktails Events
Helder Fortes Silva wint cocktailwedstrijd Jeneverfestival

Afgelopen weekend vond het Jeneverfestival plaats in dé jeneverhoofdstad van de wereld: Schiedam. Ruim 550 bezoekers waren aanwezig om alles te leren over jenever. Zo’n 18 distillateurs, 30 merken en meer dan 50 producten presenteerden zich in de Grote – of Sint. Janskerk. Het ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: