Vijftig inspiratiemomenten tijdens Horecava

2 januari 2011 |
Vijftig inspiratiemomenten tijdens Horecava<

De wereld om ons heen verandert continu. Nieuwe trends zien het licht, consumenten gaan massaal digitaal en ondernemers zoeken steeds nieuwe omzetkansen. Horecava biedt bezoekers volgende week daarom een bruisend programma vol praktische tips. Naast ruim 500 exposanten en 5 themawerelden zijn er 50 momenten waar zij zich kunnen laten verrassen.
Overal trends
Denk daarbij aan de Trendpresentatie van Frank Lindner met aansluitend de Nationale Horeca Quiz, een WERELD-trendreis, de Social Media dokter, het Peper & Zout-debat en de Horecava Innovation Award. Voor leden van Koninklijke Horeca Nederland komt daar nog een scala van activiteiten bij, zoals het jaarcongres en trendtours over de beursvloer. Horecava 2011, de nationale toonaangevende horecabeurs, is dagelijks geopend van 11.00 tot 18.00 uur, van maandag 10 tot en met donderdag 13 januari in Amsterdam RAI.

Programma op INNOVEER!
Bezoekers geven aan dat zij naast alle producten en diensten ook de Horecava bezoeken om zich te oriënteren op trends, innovaties en marktontwikkelingen. Meer dan ooit gaat de themawereld INNOVEER! daarom over trends. Van internationaal tot lokaal, van consument tot business, van inspiratie tot praktische tips: drie dagelijkse sessies zetten ondernemers op scherp. De dag start om 12.15 uur met '1e Hulp bij Social Media'. Social Media expert Cor Hospes geeft praktische tips en geslaagde praktijkvoorbeelden. Bezoekers gaan 's middags van 13.30 tot 14.30 uur op wereldreis. Ze worden door Hans Steenbergen verrast met foodserviceconcepten geïnspireerd door de thema's Vintage Chique, Fast Fresh, Local Hero en New Dutch. Zes trends gebaseerd op het consumentengevoel vormen de kern van de trendpresentatie van Frank Lindner, van 15.00 tot 15.30 uur. Ondernemers krijgen tips hoe ze beter kunnen ondernemen. Aansluitend is er de Nationale Horeca Quiz.

Awards
Op INNOVEER! zijn de nominaties te zien voor de Horecava Innovation Award, de prijs voor de beste innovatie in de branche. De winnaars, in de categorieën Food & Beverage, Interior & Design, Equipment en Concepts & Co-Creation, zijn op de eerste dag bekend.

Social Media als rode draad
Uit Horecava-onderzoek onder ondernemers blijkt dat ruim driekwart volop kansen ziet om met Social Media zowel bestaande als nieuwe klanten aan zich te binden. Meer dan de helft geeft echter ook aan op zoek te zijn naar praktische tips. Horecava geeft hier volop gehoor aan. Naast de Social Media sessie op INNOVEER! organiseert HotelloTOP het congres 'Social Media Toy or Tool'. Koninklijke Horeca Nederland organiseert voor het eerst haar jaarcongres tijdens Horecava met de titel 'Wie de gast heeft, heeft uw toekomst'. Ook hier is er veel aandacht voor de nieuwe mediavormen. Op het paviljoen XpertPlaza is er een Social Media sessie met geslaagde praktijkvoorbeelden, handige tips én de presentatie van een online social media gids. Voor wie dan nog vragen heeft, is er op INNOVEER! de Social Media Helpdesk.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Café
Drachtster Kafee 8 uitgeroepen tot het Café van het jaar 2020 

Het Drachtster café Kafee 8 is maandag 20 januari 2020 uitgeroepen tot het Café van het jaar 2020. De uitreiking was in Studio’s Aalsmeer. Eind vorig jaar was het café al uitgeroepen tot beste café van Smallingerland en Friesland, daar kwam maandag de landelijke pri...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Bier Rotterdam
Stadshaven Brouwerij Rotterdam opent eind 2020

Stedelijke herontwikkeling in Merwe-Vierhavens (M4H Rotterdam) maakt de komst van Stadshaven Brouwerij Rotterdam met restaurant mogelijk. De brouwerij wordt gerealiseerd in een voormalige havenloods aan de Merwehaven. De horeca op locatie wordt geëxploiteerd door de Bierfabriek. Gemeente Rot...

Koffie & thee Achtergronden
Het Grote Koffiebar Onderzoek: zo drinkt Nederland koffie in een koffiebar

Specialty coffee is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden in Nederland. Uit onderzoek van Koffietje.nl blijkt dat ongeveer de helft van de koffiedrinkers één of meerdere keren per week een koffiebar bezoekt. Per bezoek bestellen we gemiddeld 2 drankjes, met een sterke voor...

Bier
Horecaconcern IQ Creative stapt over op Bud

IQ Creative, een van de belangrijkste spelers in de Amsterdamse horeca, maakt vandaag bekend te kiezen voor Bierbrouwerij AB InBev. Het bedrijf van Bert van der Leden en ’s werelds grootste brouwer zijn al sinds de introductie van Bud in Nederland in gesprek. De samenwerking wordt vandaag door...

Ondernemen
Mis geen extra omzet: download de HorecaMarketingKalender

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2020 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: