Vernieuwde Makro's in Breda en Groningen

8 oktober 2015 |
Vernieuwde Makro's in Breda en Groningen

De Makro vestigingen in Breda en Groningen heropenen op 14 oktober met een volledig nieuw concept. Met de vernieuwing speelt Makro
naar eigen zeggen in op de veranderende wensen en behoeften van ondernemers.

Foto: Beleving staat bij Makro centraal, zoals bij de visafdeling in Vianen

Beleving
Makro introduceerde als eerste de zelfbedieningsgroothandel in Nederland, een groothandel met een enorm assortiment: alles onder één dak, zodat ondernemers efficiënt hun inkopen kunnen doen. Inspelend op de huidige retailtrends richt Makro zich nu met de vernieuwde vestigingen meer op beleving. Kef van Helbergen, managing director van Makro Nederland, licht toe: "Nu mensen steeds meer online kopen, wordt voor retailers de winkelbeleving steeds belangrijker. Dat zien wij als groothandel ook bij ondernemers, ze willen niet alleen gemak en goede producten, maar ook geïnspireerd
worden. Daarom zijn we in 2014 begonnen met een nieuw concept in Vianen, waar juist die beleving centraal staat. Dat slaat zo goed aan bij onze klanten, dat we dit jaar weer
vier vestigingen hebben vernieuwd.”

Food en non-food bij elkaar
Het assortiment is in de nieuwe opzet geordend naar belevingswerelden en de presentatie in de vestiging heeft een flinke opfrisbeurt gekregen. Veel kleur in de
schappen om verschillende ‘werelden’ duidelijker te onderscheiden, food en non food producten worden bij elkaar gepresenteerd en kookdemonstraties en proeverijen bieden inspiratie en gemak bij het inkopen, aldus de groothandel. Vestigingsmanager Jason Oostenbrink van Makro Breda is trots dat zijn vestiging heropent: "We hebben goed naar onze klanten geluisterd en veel tijd gestoken in ons nieuwe concept. De nieuwe vestiging is overzichtelijk en verrassend." Wim Miedema van Makro Groningen geeft aan dat Makro flink geïnvesteerd heeft in advies en service. "Onze medewerkers kregen trainingen om de productkennis te verhogen en kunnen onze klanten nu beter voorzien van persoonlijk advies. Bijvoorbeeld met een kaasspecialist op onze kaasafdeling met meer dan 300 soorten kazen." Een onderzoek onder de klanten bij de vernieuwde vestigingen dit jaar gaf aan dat meer dan ruim 95 procent van de klanten zeer positief is over het nieuwe concept."

Vestigingen met nieuw concept
In 2014 heropende de Makro vestiging Vianen met het nieuwe concept. Eerder dit jaar werden de vestigingen in Duiven en Nuth verbouwd volgens de nieuwe formule. Met Breda en Groningen is nu een kwart van de vestigingen vernieuwd. In de week van 14 oktober worden in Makro Breda en Groningen de heropeningen met feestelijke activiteiten zoals proeverijen en productdemonstraties, acties als 1 minuut gratis winkelen
en muziek en entertainment, samen met de klanten gevierd.

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie KHN
Fors deel van de horeca staat op omvallen

Volgens de berichtgeving van de afgelopen dagen – waaronder het laatste OMT advies – en gesprekken die Koninklijke Horeca Nederland (KHN) voert met de overheid en MKB-Nederland lijkt de kans dat er op korte termijn versoepelingen voor (delen van) de horeca komen voor medio januari uiterm ...

KHN Coronacrisis
Gelderse horecaondernemers kunnen voucher met waarde tot 5000 euro aanvragen

De provincie Gelderland stelt 1 miljoen euro beschikbaar aan ondernemers in de horeca-, toerisme- en vrije tijdsector die door de coronacrisis in zwaar weer zijn gekomen. Dit ‘steuntje in de rug’ kunnen ondernemers in deze hard getroffen sectoren inzetten voor adviesdiensten en ondersteu ...

Wet- en regelgeving
Viswinkel of horeca?! Het slotstuk!

Een jaar geleden schreven wij over de handhavingszaak die door de gemeente Amsterdam was gestart tegen The Seafood Shop, een luxe viswinkel in het hart van Amsterdam, waar ook diverse vissnacks en maaltijden worden verkocht. In dit artikel staan wij nogmaals stil bij het verloop van deze zaak en kij ...

Digitaal Ondernemen
Digitaal ondernemen in het café

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Economie Coronacrisis
Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis

Horeca- en cateringbedrijven ervaren pittige tijden. Tegen de stroom in proberen ze omzet te draaien en bezoekers aan te trekken. Dit blijkt uit onderzoek van Foodservice Community en GROUP7 onder bijna 600 horeca-, fastservice- (dit zijn broodjeszaken en frituren) en cateringprofessionals, dat tuss ...

Achtergronden
Zonder horeca blijven er maar weinig openbare toiletten over

Op 19 november was het Wereld Toiletdag. Een dag waarop de app HogeNood samen met de Maag Lever Darm Stichting in kaart brengt wat de meest toiletvriendelijke gemeenten van Nederland zijn. De jaarlijkse ranking laat drastische verschillen zien met en zonder horeca, want zoals jullie weten is de hore ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: