Unilever zet in op duurzame groei

14 juni 2013 |
Unilever zet in op duurzame groei<

Unilever Food Solutions (UFS) zet samen met chefs in op duurzame groei. Samen met alle chefs in de foodservice wordt deze ambitie vormgegeven met acties rond het verminderen van afval, de bijsturing van
recepturen en meer aandacht voor smaak. Het bedrijf heeft de ambitie om rond 2020 wereldwijd 200 miljoen maaltijden per dag gezonder en lekkerder te maken.

Geen marketingverhaal
"Als grote speler hebben we een grote verantwoordelijkheid", benadrukt Gerard van der Krogt (foto), Managing Director van Unilever Food Solutions Nederland. "Duurzaamheid is voor ons niet zomaar een mooi marketingverhaal. Het is gewoonweg een absolute noodzaak om de toekomst van onze eigen activiteiten veilig te stellen. Of van de voedingssector in het algemeen."

De drie acties
Unilever voert deze drie acties nu al uit:
1. Samen met het Center for Gastrology promoot Unilever Food Solutions met behulp van het Unikit project het concept 'selectieve smaaksturing', een wetenschappelijk onderbouwde manier van koken die rekening houdt met de afgenomen smaak- en geurwaarneming van ouderen.

2. 'Verleidelijk Lekker': Met ‘Verleidelijk Lekker’ helpt UFS de chef om kleine veranderingen in zijn menu aan te brengen. Op die manier geeft hij de gast het duwtje in de rug om voor een gezondere maaltijd te kiezen. Vanuit die invalshoek overtuigde de Foodtruck actie 'Verleidelijk Lekker', de Nederlander om voor iets gezondere gerechten te kiezen.

3. Het programma 'Verminder Verspilling' helpt chefs in eerste instantie zicht te krijgen op hun afvalproductie in alle fasen tussen inkoop en bediening. Op basis daarvan zijn gevoelige afval- én kostenbesparingen haalbaar.

Voortouw nemen
"Onze eerste acties lopen sinds 2011 en de chefs zijn duidelijk enthousiast", gaat Gerard van der Krogt verder. "Een goede zaak, want zonder hen lukt het niet. Daarom gaan we de komende jaren op dezelfde weg verder. Als bedrijf kunnen we gezond groeien als ook onze klanten, hun gasten en de hele planeet op lange termijn stand houden. De voedingssector zal duurzaam zijn of er niet meer zijn. Unilever Food Solutions neemt daarin nu al het voortouw."


Chef-koks hebben meer aandacht voor smaak

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Branded Content
Veiligheidsproducten worden nieuwe reclamedragers

Horecaondernemers hebben groen licht gekregen om per 1 juni weer te openen.Met deze bijzondere printproducties kunnen horecaondernemers de aandacht op zichzelf vestigen of zelfs gebruiken voor hun marketing en eigen reclame. Voorbereiding is heel belangrijk: Plaats daarom specifieke gedragsregel...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Slecht levensgedrag, definitief oordeel in zicht?

Het openen van een restaurant gaat niet zomaar. Los van alle praktische zaken moeten de nodige vergunningen worden aangevraagd, waaronder in veel gevallen een exploitatievergunning op grond van de (algemene) plaatselijke verordening en een Drank- en Horecawetvergunning. Hierbij stuit men doorgaans o...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Achtergronden
Ter overname aangeboden: Restaurant de Waard Heesch

Restaurant De Waard te Heesch is al meer dan 22 jaar een bekende in de regio. Voor de familie is de tijd aangebroken om het pand en de exploitatie aan te bieden. Hans Rombouts: “Het is voor de horeca een bovengemiddelde periode voor een onderneming op één plek." Bedrijfsg...

Personeel Coronacrisis
5.000 horecamedewerkers roepen hulp FNV Horeca in sinds sluiting horeca

Sinds de lockdown van de horeca van 16 maart jl. hebben 5.000 horecamedewerkers zich bij FNV Horeca gemeld met vragen en verzoeken om hulp. De meeste vragen gingen over welke rechten en plichten zij hebben sinds hun werklocatie gesloten is. Daarnaast ziet de vakbond een stijgende vraag naar informat...

Bier
Swinkels Family Brewers komt versneld met Swinckels’ 0.0%

Swinkels Family Brewers komt versneld met Swinckels’ 0.0%, een nieuw alcoholvrij bier, en brengt deze exclusief naar de horeca. Swinckels’ Superior 0.0% Beer is een uitgesproken, fris en verfijnd alcoholvrij bier. De brouwer voegt hiermee nog een alcoholvrij bier toe aan haar uitgebreide...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: