Unilever zet in op duurzame groei

14 juni 2013 |
Unilever zet in op duurzame groei<

Unilever Food Solutions (UFS) zet samen met chefs in op duurzame groei. Samen met alle chefs in de foodservice wordt deze ambitie vormgegeven met acties rond het verminderen van afval, de bijsturing van
recepturen en meer aandacht voor smaak. Het bedrijf heeft de ambitie om rond 2020 wereldwijd 200 miljoen maaltijden per dag gezonder en lekkerder te maken.

Geen marketingverhaal
"Als grote speler hebben we een grote verantwoordelijkheid", benadrukt Gerard van der Krogt (foto), Managing Director van Unilever Food Solutions Nederland. "Duurzaamheid is voor ons niet zomaar een mooi marketingverhaal. Het is gewoonweg een absolute noodzaak om de toekomst van onze eigen activiteiten veilig te stellen. Of van de voedingssector in het algemeen."

De drie acties
Unilever voert deze drie acties nu al uit:
1. Samen met het Center for Gastrology promoot Unilever Food Solutions met behulp van het Unikit project het concept 'selectieve smaaksturing', een wetenschappelijk onderbouwde manier van koken die rekening houdt met de afgenomen smaak- en geurwaarneming van ouderen.

2. 'Verleidelijk Lekker': Met ‘Verleidelijk Lekker’ helpt UFS de chef om kleine veranderingen in zijn menu aan te brengen. Op die manier geeft hij de gast het duwtje in de rug om voor een gezondere maaltijd te kiezen. Vanuit die invalshoek overtuigde de Foodtruck actie 'Verleidelijk Lekker', de Nederlander om voor iets gezondere gerechten te kiezen.

3. Het programma 'Verminder Verspilling' helpt chefs in eerste instantie zicht te krijgen op hun afvalproductie in alle fasen tussen inkoop en bediening. Op basis daarvan zijn gevoelige afval- én kostenbesparingen haalbaar.

Voortouw nemen
"Onze eerste acties lopen sinds 2011 en de chefs zijn duidelijk enthousiast", gaat Gerard van der Krogt verder. "Een goede zaak, want zonder hen lukt het niet. Daarom gaan we de komende jaren op dezelfde weg verder. Als bedrijf kunnen we gezond groeien als ook onze klanten, hun gasten en de hele planeet op lange termijn stand houden. De voedingssector zal duurzaam zijn of er niet meer zijn. Unilever Food Solutions neemt daarin nu al het voortouw."


Chef-koks hebben meer aandacht voor smaak

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Drinks
Dit wist je (nog) niet over grappa

Grappa is een Italiaanse gedistilleerde drank, vervaardigd uit de restanten van de druiven na de wijnbereiding. De schillen en de pitten van de druiven (pulp) vormen de basis van grappa. Vroeger gold het als een economische manier om alles uit de wijnproductie te halen, tegenwoordig is het een delic...

Opening Rotterdam
[FOTO'S] Is dit de gaafste horecahotspot van Rotterdam?

Één plek waar je terecht kunt voor een tal van uiteenlopende culturen, thema's en smaken. Midden in het centrum van Rotterdam opende café DoDo haar imposante deuren voor publiek. Met maar liefst 220 zitplaatsen verdeeld over 7 uiteenlopende wereldse themaruimtes, belooft dez...

Café Achtergronden
Café De Singel (Zwolle) staat te koop

Eén van de bekendste cafés van Zwolle, Café De Singel, staat in de verkoop. De kroeg is eveneens een muziekpodium en verschillende beroemde muzikanten zetten er hun eerste stappen op het podium, zoals Miss Montreal, Bertolf en Typhoon. De liveoptredens maakten van dit café...

Wet- en regelgeving
Handhaving verbod rookruimtes horeca vanaf 1 april 2020

Vanaf 1 april 2020 zal het verbod op rookruimtes in de horeca worden gehandhaafd. Eind september werden in een uitspraak van de Hoge Raad al deze rookruimtes per direct verboden. De komende tijd kunnen horecaondernemers zich voorbereiden en heeft de NVWA de tijd om het toezicht in te richten. Blo...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: