UberEats gaat de strijd aan met andere bezorgdiensten in Amsterdam

28 september 2016 | Thijs Jacobs

Moeten Deliveroo en Foodora zich zorgen gaan maken? De bezorgdiensten maken een stormachtige groei door, maar nu UberEats zich ook op het Amsterdamse strijdtoneel mengt, gaat de bezorgoorlog pas echt van start. „We leveren al jaren mensen af. Dat kunnen we ook met eten.” Europees directeur Jambu Palaniappan van UberEats koos deze woorden zorgvuldig, toen hij donderdag zijn app presenteerde.

Restaurants zonder eigen bezorgdienst kunnen UberEats inschakelen voor de bezorging. Fietskoeriers pendelen heen en weer tussen de klanten en restaurants. Om de goodwill van nieuwe klanten te winnen, berekent UberEats de eerste maanden geen bezorgkosten en geen minimum bestelbedrag. De bezorgers mogen bovendien zelf hun werkrijden bepalen.

Een mokerslag voor Deliveroo, Foodora en Thuisbezorgd? We zullen het zien. Exacte omzetcijfers van deze bezorgdiensten zijn nooit naar buiten gebracht en wellicht worden er nu enkel zaadjes geplant die in de toekomst mooie vruchten gaan opleveren. Een stad vol appertementen zonder keukens zou een gouden toekomst betekenen voor deze bezorgdiensten, de horeca en andere aanbieders van convenience food. Wellicht is een dergelijke stad over enkele tientallen jaren (of zelfs eerder) de nieuwe realiteit. All you need is internet...

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Bier Rotterdam
Stadshaven Brouwerij Rotterdam opent eind 2020

Stedelijke herontwikkeling in Merwe-Vierhavens (M4H Rotterdam) maakt de komst van Stadshaven Brouwerij Rotterdam met restaurant mogelijk. De brouwerij wordt gerealiseerd in een voormalige havenloods aan de Merwehaven. De horeca op locatie wordt geëxploiteerd door de Bierfabriek. Gemeente Rot...

Koffie & thee Achtergronden
Het Grote Koffiebar Onderzoek: zo drinkt Nederland koffie in een koffiebar

Specialty coffee is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden in Nederland. Uit onderzoek van Koffietje.nl blijkt dat ongeveer de helft van de koffiedrinkers één of meerdere keren per week een koffiebar bezoekt. Per bezoek bestellen we gemiddeld 2 drankjes, met een sterke voor...

Bier
Horecaconcern IQ Creative stapt over op Bud

IQ Creative, een van de belangrijkste spelers in de Amsterdamse horeca, maakt vandaag bekend te kiezen voor Bierbrouwerij AB InBev. Het bedrijf van Bert van der Leden en ’s werelds grootste brouwer zijn al sinds de introductie van Bud in Nederland in gesprek. De samenwerking wordt vandaag door...

Ondernemen
Mis geen extra omzet: download de HorecaMarketingKalender

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2020 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Interview
Maggie Blue: All-day (and night) concept in Alphen aan den Rijn [video]

Van lunch tot dj’s en livemuziek op de vrijdag- en zaterdagavonden: Maggie Blue in Alphen aan den Rijn heeft het allemaal. Sinds 24 juli 2017 zijn de deuren van Maggie Blue geopend. Sindsdien hebben ze erg veel gedaan om uniek te zijn, maar ook aanspreekbaar en inspirerend voor gasten. Mike, (...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: