UberEats gaat de strijd aan met andere bezorgdiensten in Amsterdam

28 september 2016 | Thijs Jacobs

Moeten Deliveroo en Foodora zich zorgen gaan maken? De bezorgdiensten maken een stormachtige groei door, maar nu UberEats zich ook op het Amsterdamse strijdtoneel mengt, gaat de bezorgoorlog pas echt van start. „We leveren al jaren mensen af. Dat kunnen we ook met eten.” Europees directeur Jambu Palaniappan van UberEats koos deze woorden zorgvuldig, toen hij donderdag zijn app presenteerde.

Restaurants zonder eigen bezorgdienst kunnen UberEats inschakelen voor de bezorging. Fietskoeriers pendelen heen en weer tussen de klanten en restaurants. Om de goodwill van nieuwe klanten te winnen, berekent UberEats de eerste maanden geen bezorgkosten en geen minimum bestelbedrag. De bezorgers mogen bovendien zelf hun werkrijden bepalen.

Een mokerslag voor Deliveroo, Foodora en Thuisbezorgd? We zullen het zien. Exacte omzetcijfers van deze bezorgdiensten zijn nooit naar buiten gebracht en wellicht worden er nu enkel zaadjes geplant die in de toekomst mooie vruchten gaan opleveren. Een stad vol appertementen zonder keukens zou een gouden toekomst betekenen voor deze bezorgdiensten, de horeca en andere aanbieders van convenience food. Wellicht is een dergelijke stad over enkele tientallen jaren (of zelfs eerder) de nieuwe realiteit. All you need is internet...

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wijn Rotterdam
Net open: wijnbar met meer dan 70 wijnen per glas en tappen doe je zelf

Blijdorp is binnenkort een hotspot rijker. In september opent Walsjérôt haar deuren op het Bentinckplein in Rotterdam. De wijnbar werkt volgens een uniek concept waarbij je je eigen wijn kan tappen. Met de keuze voor een slok, een heel of een half glas van meer dan 70 wijnen kunnen zowe...

Economie Achtergronden
Inkomsten restaurants en cafés in juli nog ruim 10% lager dan vorig jaar

Restauranthouders kregen in juli gemiddeld 11% minder inkomsten bijgeschreven dan in dezelfde maand een jaar eerder. Bij café-eigenaren was dit 13%. Dit blijkt uit onderzoek van Knab. De online bank analyseerde geanonimiseerde transactiedata van 167.000 zakelijke klanten. Ondanks de vers...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Contactgegevens van horecagasten moeten na 14 dagen verwijderd worden

De contactgegevens van gasten, waar horecabedrijven sinds maandag verplicht om moeten vragen, moeten na veertien dagen vernietigd worden. Dat stelt brancheverenging Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Dit lazen we in een artikel op NU.nl. Het telefoonnummer en e-mailadres van alle gasten moet op...

Wet- en regelgeving
Lachgasverbod: mag je het straks nog wel kopen voor in je keuken?

Het gebruik van lachgaspatronen als drugs in plaats van gastronomisch of technisch hulpmiddel is de laatste jaren flink toegenomen. Zoveel zelfs dat (door staatssecretaris Blokhuis en minister Grapperhaus) een voorstel is gedaan om lachgas in het hele land te gaan verbieden. Met het landelijk verbod...

Columns
Knibbel, knabbel, knuisje, wie knabbelt er aan jouw huisje?

Vol is vol, kopte de krant laatst. Het gaat over hoe vol de campings, bungalowparken en hotels wel niet zijn in eigen land. In maart was de annuleringenstroom niet bij te houden en deze zomer staat de telefoon roodgloeiend om een felbegeerd plekje onder onze eigen zon te bemachtigen. Tenminste als j...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: