Ter Marsch & Co verbouwd vanwege verbouwing NH Hotel

2 juli 2019 | Thijs Jacobs

De afgelopen maanden heeft bar en grillrestaurant Ter Marsch & Co hard gewerkt aan de heropening van haar zaak aan de Amsterdamse Bloemenmarkt en het resultaat is spraak- en smaakmakend. Ter Marsch & Co creëerde samen met ontwerpbureau Dark&Stormy een spraakmakend interieur waar zij haar prijswinnende burgers serveert. De gast waant zich in een kleurrijke bloemenoase waar naast vers bereide burgers, grilgerechten, salades, cocktails en andere drankjes op de kaart staan. Deze verbouwing liep samen met de hoteltransformatie van NH Carlton Amsterdam naar het premium NH Collection Amsterdam Flower Market.

Interieur met een eclectische mix

De transformatie van het Amsterdamse hotel van NH Hotel Group was een uitgelezen kans voor Ter Marsch & Co om ook haar zaak, gelegen naast de lobby, een rigoureuze metamorfose te geven. Samen met het ontwerpbureau Dark&Stormy werd een spectaculair interieurontwerp gerealiseerd waarbij de locatie aan de Bloemenmarkt een inspiratiebron vormde. Het resultaat is een eclectische mix van kleuren, patronen en bloemen.

Luxe materialen zoals messing, marmer en velours contrasteren met de ruige elementen van zwartgeblakerd hout, beton en blank staal. De kolommen werden bekleed met mozaïek naar ontwerp van Hanneke van de Pol. Zomers Bloemen creëerde een grote wolk kunstbloemen boven de eilandbar, licht en geluid werden verzorgd door DEP sfeermakers. Grenzend aan de bar werd tevens een open keuken achter glas gebouwd waaraan de gasten kunnen zitten. Hoge en lage zit in verschillende hoekjes biedt voor een ieder wat wils, op elk moment van de dag en avond. En dit zie je ook terug in de gasten. Toeristen, Amsterdammers en zakelijk publiek weten de extravagante burgerbar te vinden.

Food & Beverage

Het eetconcept is eenvoudig; een bar en grill met professionele service aan tafel. Ter Marsch & Co staat bekend om haar spraakmakende burgers, met name door de (inter)nationale awards die zij de afgelopen jaren wist te behalen. Hier kan je kiezen uit vers bereide burgers zoals de Oh' Cheeus met Scottish Angus, Tonkatsu van Japans Wagyu, Scottish Angus en Oosterse buikspek en The Big Marsch met twee burgers op elkaar. Daarnaast is de keuken uitgebreid met een Big Green Egg waarop steaks worden bereid. Naast de keuken bevindt zich een dry age cabinet waarin het vlees hangt te rijpen met cuts als rib eye, sirloin steak. Ook worden er verschillende side dishes en salades geserveerd. De eilandbar is voorzien van een cocktailstation en op de kaart staan, naast classics, signatuurcocktails, zoals Tease Me, Dirty Maria en 50 Shades of Red. Daarnaast serveren ze een uitstekende selectie wijnen en bieren en staat ook het eigen biertje Crazy Daisy op de tap.

F&B operator

Ter Marsch & Co Amsterdam bevindt zich in het nieuwe hotel NH Collection Amsterdam Flower Market. De samenwerking met de NH Hotel Group is geïntensiveerd en Ter Marsch & Co is verantwoordelijk als F&B operator in het hotel voor ontbijt en dezelfde ruimte kan ook gebruikt worden voor meetings & events. Tevens zijn er plannen op de ruimte op het dak te transformeren naar een speakeasy met een uniek uitzicht over Amsterdam

Over de familie Ter Marsch

Het burgerconcept Ter Marsch & Co werd begin 2014 gelanceerd in de Witte de Withstraat in Rotterdam. Toen tijdens de verbouwing van het pand een glas in lood raam tevoorschijn kwam met daarop Ter Marsch & Co, een ambachtelijke vleeshouwerij die er ooit was gevestigd, was de naam een feit.

Ter Marsch & Co startte in 1895 al met een heldere missie: één ding doen endat uitzonderlijk goed doen. Sinds 2014 doen ze dit als bar & grill en zijn gespecialiseerd in het serveren van heerlijke burgers in een eigentijdse atmosfeer, geschikt voor zowel gezinnen als fijnproevers. Hun ‘on the spot’ bereide burgers, vers gesneden friet en zelfgemaakte sauzen worden bereid met de meest verse en meest hoogwaardige ingrediënten in de volledig open keuken.

In maart 2016 opende de tweede locatie in hartje Amsterdam, inmiddels verbouwd en heropend. Gevolgd door het verwezenlijken van een droom: een eigen bakkerij samen met ’s lands leukste bakker Edwin Klaasen. Zij bakken dagelijks de briochebollen en sandwiches voor de eigen winkels en leveren dagelijks aan andere horeca. Dat de familie meer kan dan burgers bouwen bewijzen ze met restaurant ‘de With’, een koffie- en lunchzaak op de Kalverstraat en Europa’s eerste zalmkwekerij op land; Fresh Salmon Farming Europe.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie KHN
Fors deel van de horeca staat op omvallen

Volgens de berichtgeving van de afgelopen dagen – waaronder het laatste OMT advies – en gesprekken die Koninklijke Horeca Nederland (KHN) voert met de overheid en MKB-Nederland lijkt de kans dat er op korte termijn versoepelingen voor (delen van) de horeca komen voor medio januari uiterm ...

KHN Coronacrisis
Gelderse horecaondernemers kunnen voucher met waarde tot 5000 euro aanvragen

De provincie Gelderland stelt 1 miljoen euro beschikbaar aan ondernemers in de horeca-, toerisme- en vrije tijdsector die door de coronacrisis in zwaar weer zijn gekomen. Dit ‘steuntje in de rug’ kunnen ondernemers in deze hard getroffen sectoren inzetten voor adviesdiensten en ondersteu ...

Wet- en regelgeving
Viswinkel of horeca?! Het slotstuk!

Een jaar geleden schreven wij over de handhavingszaak die door de gemeente Amsterdam was gestart tegen The Seafood Shop, een luxe viswinkel in het hart van Amsterdam, waar ook diverse vissnacks en maaltijden worden verkocht. In dit artikel staan wij nogmaals stil bij het verloop van deze zaak en kij ...

Digitaal Ondernemen
Digitaal ondernemen in het café

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Economie Coronacrisis
Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis

Horeca- en cateringbedrijven ervaren pittige tijden. Tegen de stroom in proberen ze omzet te draaien en bezoekers aan te trekken. Dit blijkt uit onderzoek van Foodservice Community en GROUP7 onder bijna 600 horeca-, fastservice- (dit zijn broodjeszaken en frituren) en cateringprofessionals, dat tuss ...

Achtergronden
Zonder horeca blijven er maar weinig openbare toiletten over

Op 19 november was het Wereld Toiletdag. Een dag waarop de app HogeNood samen met de Maag Lever Darm Stichting in kaart brengt wat de meest toiletvriendelijke gemeenten van Nederland zijn. De jaarlijkse ranking laat drastische verschillen zien met en zonder horeca, want zoals jullie weten is de hore ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: