Ter Marsch & Co verbouwd vanwege verbouwing NH Hotel

2 juli 2019 | Thijs Jacobs

De afgelopen maanden heeft bar en grillrestaurant Ter Marsch & Co hard gewerkt aan de heropening van haar zaak aan de Amsterdamse Bloemenmarkt en het resultaat is spraak- en smaakmakend. Ter Marsch & Co creëerde samen met ontwerpbureau Dark&Stormy een spraakmakend interieur waar zij haar prijswinnende burgers serveert. De gast waant zich in een kleurrijke bloemenoase waar naast vers bereide burgers, grilgerechten, salades, cocktails en andere drankjes op de kaart staan. Deze verbouwing liep samen met de hoteltransformatie van NH Carlton Amsterdam naar het premium NH Collection Amsterdam Flower Market.

Interieur met een eclectische mix

De transformatie van het Amsterdamse hotel van NH Hotel Group was een uitgelezen kans voor Ter Marsch & Co om ook haar zaak, gelegen naast de lobby, een rigoureuze metamorfose te geven. Samen met het ontwerpbureau Dark&Stormy werd een spectaculair interieurontwerp gerealiseerd waarbij de locatie aan de Bloemenmarkt een inspiratiebron vormde. Het resultaat is een eclectische mix van kleuren, patronen en bloemen.

Luxe materialen zoals messing, marmer en velours contrasteren met de ruige elementen van zwartgeblakerd hout, beton en blank staal. De kolommen werden bekleed met mozaïek naar ontwerp van Hanneke van de Pol. Zomers Bloemen creëerde een grote wolk kunstbloemen boven de eilandbar, licht en geluid werden verzorgd door DEP sfeermakers. Grenzend aan de bar werd tevens een open keuken achter glas gebouwd waaraan de gasten kunnen zitten. Hoge en lage zit in verschillende hoekjes biedt voor een ieder wat wils, op elk moment van de dag en avond. En dit zie je ook terug in de gasten. Toeristen, Amsterdammers en zakelijk publiek weten de extravagante burgerbar te vinden.

Food & Beverage

Het eetconcept is eenvoudig; een bar en grill met professionele service aan tafel. Ter Marsch & Co staat bekend om haar spraakmakende burgers, met name door de (inter)nationale awards die zij de afgelopen jaren wist te behalen. Hier kan je kiezen uit vers bereide burgers zoals de Oh' Cheeus met Scottish Angus, Tonkatsu van Japans Wagyu, Scottish Angus en Oosterse buikspek en The Big Marsch met twee burgers op elkaar. Daarnaast is de keuken uitgebreid met een Big Green Egg waarop steaks worden bereid. Naast de keuken bevindt zich een dry age cabinet waarin het vlees hangt te rijpen met cuts als rib eye, sirloin steak. Ook worden er verschillende side dishes en salades geserveerd. De eilandbar is voorzien van een cocktailstation en op de kaart staan, naast classics, signatuurcocktails, zoals Tease Me, Dirty Maria en 50 Shades of Red. Daarnaast serveren ze een uitstekende selectie wijnen en bieren en staat ook het eigen biertje Crazy Daisy op de tap.

F&B operator

Ter Marsch & Co Amsterdam bevindt zich in het nieuwe hotel NH Collection Amsterdam Flower Market. De samenwerking met de NH Hotel Group is geïntensiveerd en Ter Marsch & Co is verantwoordelijk als F&B operator in het hotel voor ontbijt en dezelfde ruimte kan ook gebruikt worden voor meetings & events. Tevens zijn er plannen op de ruimte op het dak te transformeren naar een speakeasy met een uniek uitzicht over Amsterdam

Over de familie Ter Marsch

Het burgerconcept Ter Marsch & Co werd begin 2014 gelanceerd in de Witte de Withstraat in Rotterdam. Toen tijdens de verbouwing van het pand een glas in lood raam tevoorschijn kwam met daarop Ter Marsch & Co, een ambachtelijke vleeshouwerij die er ooit was gevestigd, was de naam een feit.

Ter Marsch & Co startte in 1895 al met een heldere missie: één ding doen endat uitzonderlijk goed doen. Sinds 2014 doen ze dit als bar & grill en zijn gespecialiseerd in het serveren van heerlijke burgers in een eigentijdse atmosfeer, geschikt voor zowel gezinnen als fijnproevers. Hun ‘on the spot’ bereide burgers, vers gesneden friet en zelfgemaakte sauzen worden bereid met de meest verse en meest hoogwaardige ingrediënten in de volledig open keuken.

In maart 2016 opende de tweede locatie in hartje Amsterdam, inmiddels verbouwd en heropend. Gevolgd door het verwezenlijken van een droom: een eigen bakkerij samen met ’s lands leukste bakker Edwin Klaasen. Zij bakken dagelijks de briochebollen en sandwiches voor de eigen winkels en leveren dagelijks aan andere horeca. Dat de familie meer kan dan burgers bouwen bewijzen ze met restaurant ‘de With’, een koffie- en lunchzaak op de Kalverstraat en Europa’s eerste zalmkwekerij op land; Fresh Salmon Farming Europe.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events
Thérèse Boer en Herman den Blijker openen Gastvrij Rotterdam 2019

Gastvrij Rotterdam opent op 23 september om 11.30 uur met een bijzonder gelegenheidsduo; niemand minder dan Thérèse Boer, driesterren gastvrouw en sommelier van De Librije, en Herman den Blijker, chef-kok en presentator, zullen de presentatie van het openingsprogramma voor hun rekening...

Columns Blog
De jongeren van tegenwoordig

Mijn dochter is begonnen met vioolles. Al direct na de eerste les werd thuis de viool voorzichtig uit het kistje gehaald en begon ze er driftig op te tokkelen. In dit stadium kan ik er nog geen melodie in bespeuren, maar hey, wij hebben een instrument in huis dus het begin is gemaakt. Ze wist mij ze...

Achtergronden
Kinderdag bij strandpaviljoen in Noordwijk

St(r)andplaats Nederzandt (Noordwijk) staat op zondag 15 september weer volledig in het teken van de kids! Kidsday 2019, het kinderfestijn van de Bollenstreek. Dit jaar is Kidsday nog uitgebreider dan anders. Kids mogen lekker springen op de luchtkussens met de beats van DJ Kevin, spelen in de na...

Amsterdam Opening
Tunes Bar (Conservatorium Hotel Amsterdam) wordt Taiko Bar

Op het vijfjarige bestaan van Taiko Amsterdam is onthuld dat de Tunes Bar vanaf heden verdergaat als Taiko Bar. In de afgelopen vijf jaar is Tunes Bar, onder leiding van Schilo van Coevorden, uitgegroeid tot een ongeëvenaarde cohesie van keuken en bar met onmiskenbare Aziatische invloeden, waar...

Economie Personeel
Verloop personeel kost horeca 1,4 miljard euro per jaar

De horecasector kent, mede door het grote aandeel jonge arbeidskrachten, traditioneel een grote arbeidsdynamiek. De branche wordt door het grote personeelsverloop geconfronteerd met torenhoge kosten. Zo kost het vervangen van een fulltime werkende kok bijna 30.000 euro en het vervangen van een fullt...

Bier Achtergronden
Krat is de ster in nieuwe Heineken campagne

In de nieuwe Heineken® campagne, die vandaag live gaat, staat de Nederlandse vindingrijkheid, pragmatisme en een gezonde dosis zelfspot centraal. En waar komt dat beter tot uiting dan in de ‘ster’ van de nieuwe campagne: het Heineken krat. Josefien Olij, Marketing Manager Heineken...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: