Suicide Club meest vernieuwende horecaconcept

1 december 2015 |
Suicide Club meest vernieuwende horecaconcept

Amper vijf maanden na de officiële opening wint de Suicide Club de Dare Devil Award van de Hospitality & Style Awards. Door professionals en
horeca-experts wordt dit gezien als dé prijs op het gebied van innovatie.

Uitgesproken concept
De jury prijst The Suicide Club om haar onderscheidende en uitgesproken concept. “Op een ongewone plek en met een verrassende entree, is dit een zaak die zich niet conformeert aan standaard. The Suicide Club hanteert een geheel eigen uitstraling en identiteit waardoor automatisch een selectieve doelgroep wordt aangetrokken.” Mede-eigenaar Roeland Flierman: “Iedereen in ons team werkt keihard aan het waarmaken van de enorme hoge verwachtingen, elke dag opnieuw. Dat dit gezien en – ook door vakbroeders - gewaardeerd wordt, is een enorm compliment.”

Risico genomen
Het team achter The Suicide Club is razend trots op deze erkenning. Tijmen Meijer, Roeland Flierman, Nikki van Dijk en chefkok Marnix Benschop hebben met dit vernieuwde concept een risico genomen in de Maasstad. In de korte tijd dat The Suicide Club bestaat, is de bar uitgegroeid tot een van de beste uitgaansplekken van Rotterdam. Van diverse (inter)nationale media ontvingen ze al ‘raving reviews’ en deze prijs is de kers op de spreekwoordelijke taart. Marnix Benschop: “Entree Magazine biedt ons erkenning voor een gewaagde horecaconcept dat zich maar moeilijk laat indelen in de gebruikelijke categorieën of standaarden.”

Over The Suicide Club
The Suicide club staat voor innovatie, eigenzinnig, eerlijk en scherp en zoekt grenzen op; in het cocktailaanbod, in het foodconcept, het interieur, de muziek en in het uitgaan. Met een ingang verstopt op de binnenplaats van het markante Groothandelsgebouw en een goederenlift (met belboy!) die gasten laat uitkomen in de keuken, begint een bezoek aan The Suicide Club al bijzonder. Het on-Nederlands spannende interieur blijft ver weg van de gangbare ‘industriële’ trends of het inmiddels afgezaagde huiskamergevoel. Tel daar het kosmopolitische foodconcept, de service van een sterrenrestaurant, de entourage van de exclusieve skybar en de dynamiek van een club bij op en je hebt een prijswaardig horecaconcept. De inmiddels 7.000 leden van The Suicide Club genieten keer op keer van perfecte en persoonlijke service.

Over Mess
Van Rotterdam een (culinaire) wereldstad maken. Vanuit die ambitie ontwikkelen de mensen van Mess culinaire kosmopolitische concepten. Met een feilloos gevoel voor trends weten zij de stad te verrassen met initiatieven die ‘spot on’ zijn. Zo gaven zij de Maasstad al haar eerste Biergarten (2012) en Ontbijtbar (2014), maar ook het foodfestival Rauwkost, dat dit jaar de derde editie beleefde. De drijvende krachten achter Mess zijn Tijmen Meijer, Roeland Flierman, Nikki van Dijk en chefkok Marnix Benschop.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie KHN
Fors deel van de horeca staat op omvallen

Volgens de berichtgeving van de afgelopen dagen – waaronder het laatste OMT advies – en gesprekken die Koninklijke Horeca Nederland (KHN) voert met de overheid en MKB-Nederland lijkt de kans dat er op korte termijn versoepelingen voor (delen van) de horeca komen voor medio januari uiterm ...

KHN Coronacrisis
Gelderse horecaondernemers kunnen voucher met waarde tot 5000 euro aanvragen

De provincie Gelderland stelt 1 miljoen euro beschikbaar aan ondernemers in de horeca-, toerisme- en vrije tijdsector die door de coronacrisis in zwaar weer zijn gekomen. Dit ‘steuntje in de rug’ kunnen ondernemers in deze hard getroffen sectoren inzetten voor adviesdiensten en ondersteu ...

Wet- en regelgeving
Viswinkel of horeca?! Het slotstuk!

Een jaar geleden schreven wij over de handhavingszaak die door de gemeente Amsterdam was gestart tegen The Seafood Shop, een luxe viswinkel in het hart van Amsterdam, waar ook diverse vissnacks en maaltijden worden verkocht. In dit artikel staan wij nogmaals stil bij het verloop van deze zaak en kij ...

Digitaal Ondernemen
Digitaal ondernemen in het café

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Economie Coronacrisis
Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis

Horeca- en cateringbedrijven ervaren pittige tijden. Tegen de stroom in proberen ze omzet te draaien en bezoekers aan te trekken. Dit blijkt uit onderzoek van Foodservice Community en GROUP7 onder bijna 600 horeca-, fastservice- (dit zijn broodjeszaken en frituren) en cateringprofessionals, dat tuss ...

Achtergronden
Zonder horeca blijven er maar weinig openbare toiletten over

Op 19 november was het Wereld Toiletdag. Een dag waarop de app HogeNood samen met de Maag Lever Darm Stichting in kaart brengt wat de meest toiletvriendelijke gemeenten van Nederland zijn. De jaarlijkse ranking laat drastische verschillen zien met en zonder horeca, want zoals jullie weten is de hore ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: