Suicide Club meest vernieuwende horecaconcept

1 december 2015 |
Suicide Club meest vernieuwende horecaconcept<

Amper vijf maanden na de officiële opening wint de Suicide Club de Dare Devil Award van de Hospitality & Style Awards. Door professionals en
horeca-experts wordt dit gezien als dé prijs op het gebied van innovatie.

Uitgesproken concept
De jury prijst The Suicide Club om haar onderscheidende en uitgesproken concept. “Op een ongewone plek en met een verrassende entree, is dit een zaak die zich niet conformeert aan standaard. The Suicide Club hanteert een geheel eigen uitstraling en identiteit waardoor automatisch een selectieve doelgroep wordt aangetrokken.” Mede-eigenaar Roeland Flierman: “Iedereen in ons team werkt keihard aan het waarmaken van de enorme hoge verwachtingen, elke dag opnieuw. Dat dit gezien en – ook door vakbroeders - gewaardeerd wordt, is een enorm compliment.”

Risico genomen
Het team achter The Suicide Club is razend trots op deze erkenning. Tijmen Meijer, Roeland Flierman, Nikki van Dijk en chefkok Marnix Benschop hebben met dit vernieuwde concept een risico genomen in de Maasstad. In de korte tijd dat The Suicide Club bestaat, is de bar uitgegroeid tot een van de beste uitgaansplekken van Rotterdam. Van diverse (inter)nationale media ontvingen ze al ‘raving reviews’ en deze prijs is de kers op de spreekwoordelijke taart. Marnix Benschop: “Entree Magazine biedt ons erkenning voor een gewaagde horecaconcept dat zich maar moeilijk laat indelen in de gebruikelijke categorieën of standaarden.”

Over The Suicide Club
The Suicide club staat voor innovatie, eigenzinnig, eerlijk en scherp en zoekt grenzen op; in het cocktailaanbod, in het foodconcept, het interieur, de muziek en in het uitgaan. Met een ingang verstopt op de binnenplaats van het markante Groothandelsgebouw en een goederenlift (met belboy!) die gasten laat uitkomen in de keuken, begint een bezoek aan The Suicide Club al bijzonder. Het on-Nederlands spannende interieur blijft ver weg van de gangbare ‘industriële’ trends of het inmiddels afgezaagde huiskamergevoel. Tel daar het kosmopolitische foodconcept, de service van een sterrenrestaurant, de entourage van de exclusieve skybar en de dynamiek van een club bij op en je hebt een prijswaardig horecaconcept. De inmiddels 7.000 leden van The Suicide Club genieten keer op keer van perfecte en persoonlijke service.

Over Mess
Van Rotterdam een (culinaire) wereldstad maken. Vanuit die ambitie ontwikkelen de mensen van Mess culinaire kosmopolitische concepten. Met een feilloos gevoel voor trends weten zij de stad te verrassen met initiatieven die ‘spot on’ zijn. Zo gaven zij de Maasstad al haar eerste Biergarten (2012) en Ontbijtbar (2014), maar ook het foodfestival Rauwkost, dat dit jaar de derde editie beleefde. De drijvende krachten achter Mess zijn Tijmen Meijer, Roeland Flierman, Nikki van Dijk en chefkok Marnix Benschop.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving
Alle rookruimtes gesloten in 2022

Het is de bedoeling dat de laatste rookruimtes in Nederland in 2022 sluiten. In (semi)overheids- en openbare gebouwen sluiten de rookruimtes al in 2021. Dat betekent dat er dan geen rookruimtes meer te vinden zijn in de zorg, het onderwijs, bij overheidsgebouwen en in de cultuur- en sportsector. In ...

Economie
FNV Horeca bereikt cao-akkoord horeca met 3% loonsverhoging

FNV Horeca en CNV Vakmensen hebben met werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland een onderhandelingsakkoord bereikt voor een nieuwe cao horeca. Het belangrijkste resultaat is een loonsverhoging van in totaal 3%. Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca, over het behaalde onderhandelingsakkoord:...

Bier
Bierfans halen abdijbier persoonlijk op

Zondag 1 december 2019 was de introductie en ophaaldag van de éérste Vatgerijpte Speciale Editie. Dit vatgerijpte nieuwe bier werd natuurlijk op de Abdij van Berne geïntroduceerd. Eeuwen geleden rijpte het bier van de abdij ook altijd op eikenhouten vaten. Het werd door de bierbe...

Awards Bier
Scheldebrouwerij pakt weer goud

Bij de prestigieuze Brussels Beer Challenge heeft de blonde Strandgaper van Scheldebrouwerij voor de tweede keer dit jaar hoge ogen gegooid. Na in augustus al als ‘Belgian Country Winner’ uit de bus te komen bij de World Beer Awards in Londen staat hun ‘Golden Ale’ voor de tw...

Economie Achtergronden
Horeca ziet personeelstekort oplopen: 23.000 openstaande vacatures

De omzet van de horeca steeg in het derde kwartaal van 2019 met 0,2 procent ten opzichte van het vorige kwartaal, meldt het CBS. Het volume nam echter met 0,3 procent af. De omzet van logiesverstrekking steeg met 0,1 procent, de omzet van eet- en drinkgelegenheden met 0,2 procent. Omzet logiesver...

Opening Den Haag
Nieuwe hotspot op het Kurhausplein officieel geopend 

Restaurant Blaze & Co is dit weekend feestelijk geopend. Ruim 100 genodigden genoten van signature Blaze Bites en luisterden naar het eerste optreden van Blaze of Glory - de huisband onder leiding van Emanuel Assies. Het interieur is kleurrijk en geïnspireerd op tatoeages. Dit komt terug...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: