Succesvolle Week van het Nederlandse Bier

8 juni 2015
Succesvolle Week van het Nederlandse Bier

De Week van het Nederlandse Bier 2015 was een groot succes. Bierliefhebbers hebben van 28 mei tot en met 7 juni kunnen genieten van
Nederlands bier en de Nederlandse biercultuur. De Week begon met het driedaagse Nederlands Bierproeffestival dat in totaal 4.700 bezoekers trok.

*Activiteiten*
Tijdens het festival lanceerden de Brouwers van Nederland de biercampagne ‘Love Beer’. Met deze campagne willen de brouwers laten zien dat zowel man als vrouw kan genieten van een glas bier. Ook werden er door het hele land 120 activiteiten georganiseerd. Van bierproeverijen tot masterclasses en bierwandelingen tot speciale spijs- en bieravonden.

*Nederlandse Brouwerijdagen*
De Week van het Nederlandse Bier werd traditiegetrouw afgesloten met de Nederlandse Brouwerijdagen. Een recordaantal van honderd brouwerijen openden hun deuren voor bezoekers op 6 en 7 juni. Wegens het succes heeft de Stichting Week van het Nederlandse Bier een vijfde editie aangekondigd; namelijk van 19 tot en met 29 mei 2016. Ook dan wordt de Week weer afgetrapt met het Nederlands Bierproeffestival in Den Haag van 19 mei tot en met 21 mei en afgesloten met de Nederlandse Brouwerijdagen op 28 en 29 mei. Voor meer informatie: "www.weekvanhetnederlandsebier.nl":http://www.weekvanhetnederlandsebier.nl

Henri Reuchlin, voorzitter Stichting Week van het Nederlandse Bier: “De Week van het Nederlandse Bier 2015 was weer een groot succes. Het is bijzonder om te zien hoe goed de biersector met elkaar samenwerkt en dat elk jaar steeds meer bierliefhebbers het Nederlands Bierproeffestival, de bieractiviteiten en de Nederlandse Brouwerijdagen bezoeken. We kijken uit naar de volgende editie en hopen dan op een nog hogere opkomst!”

Overig nieuws