Strategische internationale samenwerking BBB

9 juli 2015 |
Strategische internationale samenwerking BBB<

Horecavakbeurzen BBB en Folie Culinaire, die van 5 t/m 7 oktober plaatsvinden in MECC Maastricht, gaan samenwerken met een van de toonaangevendste
horecavakbeurzen van Europa, het Franse Equip’Hotel.

2016
Equip’Hotel is de internationale vakbeurs voor horecaprofessionals, met een uitgebreid aanbod van producten en diensten voor de hospitality- en cateringbranche. Het evenement vindt in 2016 voor de 51e keer plaats in Porte de Versailles in Parijs. Er komen naar verwachting ruim 110.000 bezoekers, 1.600 exposanten en 350 chefs, met in totaal 70 Michelin sterren.

Inoovaties en trends
Net als BBB en Folie Culinaire is Equip’Hotel een bron van inspiratie, een plek waar innovatieve trends en producten op het gebied van horeca worden gepresenteerd. Bij de beurzen wordt een uitgebreid randprogramma aangeboden, met uiteenlopende demonstraties en netwerkmogelijkheden.

Strategische samenwerking
De BBB, Folie Culinaire en Equip’Hotel gaan een strategische samenwerking aan op het gebied van marketing & communicatie. Gezamenlijk worden bezoekers geworven door een uitgebreide on- en offline mediacampagne en speciale acties. Hierdoor wordt de positie van de BBB in de hotelsector verder versterkt.

14.000 bezoekers
De BBB vindt dit jaar voor de 61e keer plaats. Circa 14.000 bezoekers en 275 exposanten ontmoeten elkaar in een Bourgondische sfeer. Gelijktijdig met de BBB vindt in MECC Maastricht Folie Culinaire plaats, het vakevent voor de internationale topgastronomie.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Food trends
De Dessertclub creëert eerste zoete bitterbal van Nederland

Het eerste dessert only pop-up restaurant van Nederland, de Dessertclub, krijgt wegens het grote succes een vervolg. Op 1 oktober opent het restaurant opnieuw haar deuren in Apeldoorn met een compleet nieuw 7-gangen menu. De Dessertclub heeft daarvoor een bijzondere versie van een typisch Nederlands...

Drinks trends
Consument kiest voor bewustere drinks sinds de lockdown

Met dank aan de crisis waarin we ons nog steeds begeven, maken consumenten steeds bewustere keuzes. Maar hoe uiten de consumententrends van nu zich eigenlijk? Het is niet gek te concluderen dat de afgelopen periode en de situatie waarin we ons bevinden diepe sporen hebben achtergelaten. Niet alleen ...

Columns
Column: Het kanten randje van gastvrijheid

“Ah! Ge zijt nen nieuwe zeker, van hier verderop?” zei de man met een vrolijk gezicht tegen me. Ik stond me te vergapen aan de enorme hoeveelheid soorten bier, dat had ik nog nooit gezien. Allemaal verschillende flesjes, met kleurrijke etiketten. De ene nog mooier dan de andere. Het had ...

Nice 'n Easy
Convenience: is het wel gezond?

Convenienceproducten zijn een uitkomst voor de professionele keuken, maar ook in het café. Vooral vanwege de tijdwinst die het gebruik ervan oplevert. Maar er zijn, bij overmatig gebruik van bepaalde soorten convenienceproducten, ook nadelen. Wieke van der Vossen, expert voedselveiligheid en ...

Awards Cocktails
Botanero verkozen tot beste cocktailbar van Nederland

Botanero Rotterdam is door mannenblad Esquire uitgeroepen tot Beste Nieuwe Cocktailbar van 2020. De vakjury van de jaarlijkse cocktailbarverkiezing prijst de Mexicaans-geïnspireerde cocktailbar ‘die laat zien waar de nieuwe Rotterdamse cocktailscene voor staat: cocktails van hoge kwalitei...

Branded Content Nice 'n Easy
Horeca-hotspot op het Eindhovense Strijp-S

Bram van Uden: “Parkeren doe je voor de deur of dichtbij op P De Hoek. Blok 63-S vind je op 5 minuten loopafstand van station Strijp-S, het Klokgebouw of het PSV-stadion. Hier beleef je de energie en open sfeer van het culturele en creatieve hart van Eindhoven. Gewoon lekker eten, gezelligheid...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: