Ruimte voor startups, scale-ups en innovatie tijdens Gastvrij Rotterdam

14 juni 2019 | Thijs Jacobs

Gastvrij Rotterdam en Horecaplatform HorecaNetwerk.nl bundelen hun krachten met het Horeca Netwerk Meet-Up Paviljoen. Dit paviljoen biedt startups, scale-ups en andere aanbieders van leuke, relevante en innovatieve producten voor de horeca de kans zich te presenteren tijdens de driedaagse horecavakbeurs in Rotterdam Ahoy. 

In 2018 is het FoodIntro Live! Paviljoen voor het eerst succesvol geïntroduceerd op de beursvloer van Rotterdam. Horecaplatform HorecaNetwerk.nl is afgelopen jaar tot stand gekomen als samensmelting tussen de twee initiatieven FoodIntro en Foodservice Homies van Mehmet Eser. Dat is ook de reden dat het FoodIntro Live! Paviljoen komende editie verder zal gaan onder de nieuwe naam Horeca Netwerk Meet-Up Paviljoen. Dit paviljoen is dé plek waar diverse startups, scale-ups en aanbieders van innovatieve producten en diensten aan de horeca zich voor een toegankelijk tarief kunnen presenteren. Bezoekers van Gastvrij Rotterdam kunnen hier goed terecht voor inspiratie en innovatie.

"Vorig jaar zijn we gestart met het FoodIntro Live Paviljoen in samenwerking met Mehmet Eser. De prettige samenwerking en het succes heeft ons doen besluiten ook dit jaar wederom een podium te bieden aan startups, scale-ups en aanbieders van innovaties in de horeca", aldus Robert Melaard, Managing Director van Gastvrij Rotterdam.

100 procent verbindend

"We zijn niet alleen blij met de samenwerking met Gastvrij Rotterdam, maar we zijn er ook trots op! Vooral omdat we met ons platform HorecaNetwerk.nl ons best doen om alle horecaprofessionals te voorzien van voldoende nieuws, verhalen, kennis en tips. Niet omdat wij dit gewoon leuk vinden, maar juist omdat we ervan overtuigd zijn dat iedereen voldoende kansen moet krijgen om zichzelf te kunnen onderscheiden. Er zijn zoveel mooie initiatieven in de markt die nog niet worden gezien, dus door ze allemaal zichtbaarder te maken hopen we transparantie te creëren en de samenwerking tussen ondernemers, grossiers en fabrikanten te stimuleren. Onze doelstellingen sluiten dus perfect aan bij die van horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam. We kijken er dus weer naar uit om bezoekers van Gastvrij Rotterdam te verrassen en te inspireren", aldus Mehmet Eser, initiatiefnemer HorecaNetwerk.nl. 

Wat kunnen bezoekers verwachten?

"Op dit moment zijn de eerste aanmeldingen bevestigd en zijn we bezig met de voorbereidingen. Wat ik je in ieder geval kan vertellen is dat we verschillende producten en categorieën zullen activeren, zoals Krekelburgers met de Krekerij, alcoholvrije IPA’s en Porters met Braxzz, Foodwaste met bananenbrood van SUNT food, het high-tea moment met hightea.nl, Instagrammable Acai Bowls met ACAI Benelux, producten van zeewieren van Olijck, frietconcepten met Farm Frites en vouwbare disposables van NIQ’s", vertelt Mehmet Eser.

Gastvrij Rotterdam 2019

De 7e editie van Gastvrij Rotterdam vindt plaats van maandag 23 tot en met woensdag 25 september 2019 in Rotterdam Ahoy. Gastvrij Rotterdam richt zich op ambitieuze horecaprofessionals uit het midden- en hoog segment. Vakbezoekers (18 jaar en ouder) kunnen zich registreren via de website waar ook meer informatie te vinden is over de standhouders, het programma en alle partners: www.gastvrijrotterdam.nl.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Café organiseert 'heliumkaraoke', zodat iedereen Gerard Joling kan imiteren

Het Noordhollands Dagblad komt met een wel heel speciaal nieuwsitem: in eetcafé Van Dam in Sint Maartensvlotbrug gaan ze zaterdag van start met heliumkaraoke. Er is niet meer voor nodig dan een beeldscherm, een flinke teug helium, een geluidsinstallatie en sloten bier. Want iedereen moet natu...

trends Bier
Onderzoek: Dit zijn de huidige biertrends

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Dit en ...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Columns Blog
Horecaondernemer, kijk uit voor stress!

Het is hollen of stilstaan. Het ene moment is het loei druk en kun je het niet bijbenen en het volgende moment kun je een kanon afschieten. De horeca in een bedrijfstak waar de vraag naar diensten fluctueert. Mensen gaan rond dezelfde periode op vakantie, eten op vaste tijden en gaan het liefst uit ...

Interview Longread
Interview: de mooiste strandtent van Nederland

Strandpaviljoen De Staat viert deze zomer haar tienjarig bestaan. Jeroen Kuiper is de trotse eigenaar van deze ultieme ‘strandhotspot’ op Scheveningen, die vooral door locals wordt bezocht. Toeristen bezoeken de boulevard, wie de drukte wil vermijden en wil genieten van één...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Restaurants proppen zich vol

Niet alleen in Amsterdam, maar ook in bijna alle andere drukke toeristensteden zijn ze niet te missen: proppers. Medewerkers van de horecagelegenheid benaderen voorbijgangers en proberen hen te verleiden om hun zaak binnen te gaan. Een gratis drankje of een 3-gangen deal, de proppers halen alles uit...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: