Ruimte voor startups, scale-ups en innovatie tijdens Gastvrij Rotterdam

14 juni 2019 | Thijs Jacobs

Gastvrij Rotterdam en Horecaplatform HorecaNetwerk.nl bundelen hun krachten met het Horeca Netwerk Meet-Up Paviljoen. Dit paviljoen biedt startups, scale-ups en andere aanbieders van leuke, relevante en innovatieve producten voor de horeca de kans zich te presenteren tijdens de driedaagse horecavakbeurs in Rotterdam Ahoy. 

In 2018 is het FoodIntro Live! Paviljoen voor het eerst succesvol geïntroduceerd op de beursvloer van Rotterdam. Horecaplatform HorecaNetwerk.nl is afgelopen jaar tot stand gekomen als samensmelting tussen de twee initiatieven FoodIntro en Foodservice Homies van Mehmet Eser. Dat is ook de reden dat het FoodIntro Live! Paviljoen komende editie verder zal gaan onder de nieuwe naam Horeca Netwerk Meet-Up Paviljoen. Dit paviljoen is dé plek waar diverse startups, scale-ups en aanbieders van innovatieve producten en diensten aan de horeca zich voor een toegankelijk tarief kunnen presenteren. Bezoekers van Gastvrij Rotterdam kunnen hier goed terecht voor inspiratie en innovatie.

"Vorig jaar zijn we gestart met het FoodIntro Live Paviljoen in samenwerking met Mehmet Eser. De prettige samenwerking en het succes heeft ons doen besluiten ook dit jaar wederom een podium te bieden aan startups, scale-ups en aanbieders van innovaties in de horeca", aldus Robert Melaard, Managing Director van Gastvrij Rotterdam.

100 procent verbindend

"We zijn niet alleen blij met de samenwerking met Gastvrij Rotterdam, maar we zijn er ook trots op! Vooral omdat we met ons platform HorecaNetwerk.nl ons best doen om alle horecaprofessionals te voorzien van voldoende nieuws, verhalen, kennis en tips. Niet omdat wij dit gewoon leuk vinden, maar juist omdat we ervan overtuigd zijn dat iedereen voldoende kansen moet krijgen om zichzelf te kunnen onderscheiden. Er zijn zoveel mooie initiatieven in de markt die nog niet worden gezien, dus door ze allemaal zichtbaarder te maken hopen we transparantie te creëren en de samenwerking tussen ondernemers, grossiers en fabrikanten te stimuleren. Onze doelstellingen sluiten dus perfect aan bij die van horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam. We kijken er dus weer naar uit om bezoekers van Gastvrij Rotterdam te verrassen en te inspireren", aldus Mehmet Eser, initiatiefnemer HorecaNetwerk.nl. 

Wat kunnen bezoekers verwachten?

"Op dit moment zijn de eerste aanmeldingen bevestigd en zijn we bezig met de voorbereidingen. Wat ik je in ieder geval kan vertellen is dat we verschillende producten en categorieën zullen activeren, zoals Krekelburgers met de Krekerij, alcoholvrije IPA’s en Porters met Braxzz, Foodwaste met bananenbrood van SUNT food, het high-tea moment met hightea.nl, Instagrammable Acai Bowls met ACAI Benelux, producten van zeewieren van Olijck, frietconcepten met Farm Frites en vouwbare disposables van NIQ’s", vertelt Mehmet Eser.

Gastvrij Rotterdam 2019

De 7e editie van Gastvrij Rotterdam vindt plaats van maandag 23 tot en met woensdag 25 september 2019 in Rotterdam Ahoy. Gastvrij Rotterdam richt zich op ambitieuze horecaprofessionals uit het midden- en hoog segment. Vakbezoekers (18 jaar en ouder) kunnen zich registreren via de website waar ook meer informatie te vinden is over de standhouders, het programma en alle partners: www.gastvrijrotterdam.nl.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Bier Brouwerijen
Vier brouwerijen sluiten zich aan bij Nederlandse Brouwers

Brouwerij Two Chefs Brewing, Kompaan Dutch Craft Beer Company, Brouwerij Noordt en Brouwerij Duvel Moortgat Nederland zijn per februari 2020 lid bij Nederlandse Brouwers. Hiermee telt de vereniging Nederlandse Brouwers voortaan veertien leden, die samen ruim 95 procent van de bierproductie in Nederl...

PUZO bar opent haar deuren in Amsterdam

PUZO maakt uitsluitend gebruik van duurzame producten van hoogstaande kwaliteit. Geen junkfood, maar fusion recepten bereid met natuurlijke ingrediënten. Zo puur mogelijk, zonder onnodige extra’s. Goed voor jou en de wereld om je heen. PUZO’s zijn driehoekige rijstpakketjes met daa...

Columns Bier
Column Richard Moerkerk: Vader Jacob ...

Het mooie aan bier is dat het verweven zit in veel van ons dagelijks leven. Bijvoorbeeld in (straat)namen, kinderliedjes of uitdrukkingen in de Nederlandse taal. Metten zijn ochtendgebeden van monniken. Het woord stamt af van het Latijnse matutinus, dat ‘ochtend’ betekend. De metten z...

Opening Rotterdam
Maritiem museum gooit het roer om met eigen horeca

Het Maritiem Museum Rotterdam opent een gloednieuw café op zaterdag 22 februari. Vanaf dat moment baat het museum zijn horeca zelf uit om de bezoekerservaring nog beter te maken, nadat eind vorig jaar ook de museumwinkel in eigen beheer is genomen. Het café draagt de naam ‘Het La...

Events Brouwerijen
Heineken terug als hoofdsponsor van SAIL

Heineken verbindt zich als hoofdsponsor aan de jubileumeditie van SAIL, van 12 tot en met 16 augustus voor de 10e keer in Amsterdam. De brouwer was in 1975 al betrokken bij de start van SAIL, toen vanwege het 700-jarig bestaan van Amsterdam. Als Nederlands icoon met de wortels in Amsterdam wil Heine...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: