Recordaantal deelnemers De Vegetarische Restaurantweek

5 maart 2018 | David Bakker

Vandaag gaat de vernieuwde editie van De Vegetarische Restaurantweek van start met 276 restaurants door het hele land. De Vegetarische Restaurantweek is onderdeel van de Nationale Week Zonder Vlees die eveneens vandaag van start gaat met meer dan 25.000 deelnemers die de uitdaging aangaan om deze hele week geen vlees te eten, zowel thuis als uit.

276 restaurants door het hele land

Deze vernieuwde editie van De Vegetarische Restaurantweek gaat van start met een recordaantal aan restaurants: maar liefst 276 horeca-ondernemers door heel Nederland doen mee, waaronder de filialen van Bagels & Beans en het nieuwe vegetarische concept van FEBO (VEBO). In alle Nederlandse provincies zijn café’s en restaurants vertegenwoordigd, dus deelnemers van de Nationale Week Zonder Vlees kunnen hun hart ophalen aan vegetarische opties. Gasten kunnen kiezen uit de volgende opties:

 -  Vegetarische lunch voor 8 euro

 -  Vegetarische avondmaaltijd voor 15 euro

 - Vegetarisch 3-gangen-diner voor 25 euro

 - Luxe vegetarische 4-gangen-lunch voor 40 euro

 - Luxe vegetarische 5-gangen-diner voor 50 euro

Zo is er voor ieder wat wils, overal en de hele dag door. Reserveren kan direct bij de deelnemende restaurants onder vermelding van ‘De Vegetarische Restaurantweek’.

Niet zomaar een restaurantweek

De Vegetarische Restaurantweek is niet zomaar een restaurantweek, maar onderdeel van de grote Nederlandse campagne die deze week voor het eerst plaatsvindt: de Nationale Week Zonder Vlees. Deze week, samen met De Vegetarische Restaurantweek, is het initiatief van Isabel Boerdam, bekend van De Hippe Vegetariër, ondersteund door 56 partners waaronder de Vegetariërsbond. Alle chefs van de deelnemende cafés en restaurants willen laten zien, proeven en ervaren hoe fantastisch een vegetarische maaltijd kan smaken, zowel voor doorgewinterde vegetariërs als voor beginnende vleeseters. De Vegetarische Restaurantweek zal iedere gast verrassen met de smaken en structuren van de groentekeuken.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Check de HorecaMarketingkalender 2019!

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2019 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Wet- en regelgeving Achtergronden
Vijf jaar campagne NIX18: normverandering op gang in de horeca

Op 1 januari is het precies vijf jaar geleden dat de leeftijdsgrens voor roken en drinken werd verhoogd naar 18 jaar. In deze periode is er veel veranderd, ook in de horeca. Omdat het rookverbod al ruim 10 jaar geleden werd ingevoerd, zien horecaondernemers vooral een normverandering bij alcohol. De...

Columns Achtergronden
Column: niet zeuren, maar veranderen

We drinken steeds minder alcohol en eten minder vlees. Ook suikerhoudende dranken, zoals frisdranken en vruchtensappen, gaan minder vaak over de toonbank. Dat is geen aanname, maar een harde realiteit: het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft het voedingspatroon tussen 2007 en ...

Achtergronden Culinair
Kerstmenu: Spoom en foie gras uit de gratie 

In bijna de helft van de Nederlandse restaurants wordt deze Kerst hert als hoofdgerecht gereserveerd. Hiermee is hert het populairste hoofdgerecht op de kerstmenu’s in de Nederlandse horeca. In Nederland betaal je in 2018 gemiddeld € 61,- voor een vijfgangen kerstdiner. Goedkoop eten doe ...

F&B Den Haag
Plek voor ruim 60 F&B-concepten in Haagse binnenstad

De binnenstad van Den Haag is uitgegroeid tot één van de meest aantrekkelijke winkelgebieden van Nederland. Toch is er nog ruimte om verder te verbeteren. Op basis van de horecabenchmark tussen de vijf grootste steden, blijkt dat het aanbod Food & Beverage (F&B) beperkt is. Er ...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: