Peter Beense Nachtburgemeester van Nederland 2019

10 januari 2019 | Thijs Jacobs

Peter Beense is door de Nederlandse horeca verkozen tot Nachtburgemeester van Nederland 2019. De bekende Nederlandse zanger kreeg de ambtsketting omgehangen op woensdag 9 januari tijdens het Horecava-nieuwjaarsfeest ‘MOOI! 2019’ in Zuid-Pool eventlocatie Amsterdam, dat werd georganiseerd door de Horecava in samenwerking met HorecaBrains.

Peter Beense kreeg door presentator Jeroen Post de ambtsketen omgehangen. De zanger neemt hiermee het stokje over van Tino Martin. De Nachtburgemeester is een ambassadeur voor de horeca en het nachtleven en wordt jaarlijks gekozen door de Nederlandse horeca.

Juryrapport

De jury verkoos Peter Beense omdat hij zelf jarenlang een populair café in Amsterdam heeft gehad en daardoor als geen ander het klappen van de zweep kent. Als zanger staat Peter ook al sinds 1985 in de spotlights en staat hij wekelijks nog meerdere malen op de bühne in de horeca. De afgelopen jaren is Peter meerdere malen als tweede geëindigd maar in 2019 is het dan toch gelukt. De andere genomineerden in de finale waren DJ Jean en de Snollebollekes. Peter bedankte alle aanwezige gasten en gaf aan de horeca als het verlengde van zijn huiskamer te zien. Vervolgens zong hij spontaan een paar nummers en zette de zaal op zijn kop.

Positivo Award

Als kersverse Nachtburgemeester reikte Peter Beense als eerste officiële daad de Positivo Award uit aan de groep New Timeless. De Positivo Award zet een persoon, groep of organisatie die werkzaam is in de horeca in het zonnetje. New Timeless timmert al jaren vol enthousiasme aan de weg en staat garant voor een volle dansvloer en een fantastisch optreden. Eric Jacott (broer van Ruth) nam met trots de award in ontvangst en liet samen met zijn maat Marcel Bogarde meteen even zien hoe je een feestje moet bouwen. Een onverwacht optreden van Danny Froger maakte de avond compleet. Het feest MOOI!2019 ging nog tot in de late uurtjes door.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Duurzaamheid
Heineken wil 15 procent minder water verbruiken

Heineken ambieert om zijn watergebruik in waterarme regio's zoals spanje en Ethiopië met 15 procent omlaag te brengen, voor minder waterschaarse regio's streven zij naar tien procent. Niet alleen dat maar ze willen ook duurzamer handelen door middel van het hergebruik van afvalwater, he...

Columns
Column: daarom neem ik mijn kinderen niet mee naar zo'n café

In de maartuitgave van De CaféKrant schreef ik in mijn voorwoord over kinderen in het café. Ik bezocht café De Twee Spieghels in Leiden, waar kinderen pas welkom zijn als ze zelfstandig op een barkruk kunnen klimmen. Dat is niet ingegeven door kinderhaat of iets dergelijks, maar...

trends Bier
Gaan algoritmes het bierassortiment bepalen?

Een team van 160 wetenschappers is bezig met het ontwikkelen van een algoritme wat klanten kan adviseren wat zij moeten bestellen. Brouwerijketen AB InBev kreeg de inspiratie voor dit idee vanuit de streamingwebsite Netflix. Netflix beveelt kijkers nieuwe series en films aan door middel van het verz...

Bier Events
Bijna 450 bieren in 5e Dutch Beer Challenge

Op woensdag 20 maart 2019 is Rotterdam weer een dag de bierhoofdstad van Nederland. Dan wordt in Arminius congres- en debatcentrum voor de vierde keer de ‘Dutch Beer Challenge’ georganiseerd. Alle ruim 650 Nederlandse brouwerijen en brouwerijhuurders zijn benaderd en velen hebben &eacut...

Economie KHN
Oproep KHN voor Provinciale Staten-verkiezingen: voorkom overaanbod horeca

De afgelopen tien jaar nam het aantal horecazaken in Nederland explosief toe. Het aantal groeide met 13 procent naar ruim 43000 zaken. KHN is blij met deze ontwikkeling en ziet ook voor de toekomst nog ruimte voor extra horeca. Maar in steeds meer binnensteden ontstaat overaanbod van horeca, vooral ...

Tech Interview
''Bij De Beren hebben we nu al twaalf marketingmedewerkers nodig''

Marjolein Mens is communicatieadviseur bij restaurantketen De Beren. De restaurantketen heeft de social media campagnes uitstekend op orde en pakt de marketingactiviteiten professioneel aan. Hoe gaat dat in zijn werk bij zo’n succesvolle keten? Marjolein: “We hebben hier op kantoor een h...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: