Overname Burger King en La Place op stations

2 december 2015 |
Overname Burger King en La Place op stations<

Horecaexploitant HMSHost exploiteert per 1 december 2015 de Burger King locaties op de stations in Nederland. Hiervoor is een
contract getekend met NS Stations voor 10 jaar met een verwachte omzet van € 25 – 30 miljoen per jaar. Daarnaast gaat HMSHost per 21 december 2015 ook de drie bestaande La Place locaties op stations exploiteren. Dit 5-jarige contract zal voor HMSHost naar verwachting € 3 miljoen per jaar aan omzet genereren. Eind oktober opende al een nieuwe La Place vestiging op station Utrecht Centraal.

17 Burger King vestigingen, 3 La Place vestigingen
Als ervaren franchisenemer van toonaangevende merken wereldwijd, heeft HMSHost de uitvraag gewonnen die NS Stations heeft uitgeschreven voor het exploiteren van de 17 Burger King vestigingen en 3 La Place vestigingen op de stations. Alle medewerkers die in dienst waren bij NS Stations en voor Burger King en La Place werkten, zijn door HMSHost overgenomen. Gedurende de looptijd van het contract zal HMSHost een aantal Burger King vestigingen herontwikkelen en ombouwen tot concepten in de hamburger/fastfood categorie die aansluiten bij hedendaagse trends op het gebied van gezondheid, versheid en duurzaamheid.

Drie nieuwe horecaconcepten op Utrecht CS
Eerder heeft HMSHost al bekendgemaakt dat ze drie nieuwe horecaconcepten op station Utrecht Centraal gaat exploiteren. Eind oktober opende ’t Koffiehuis en Bar Centraal haar deuren, begin december gaat ook restaurant Bistrot Centraal open voor het publiek. Walter Seib, CEO HMSHost International: "HMSHost heeft de ambitie om verder te groeien, zowel internationaal als in Nederland. Wij kijken altijd naar mogelijkheden voor expansie op luchthavens, stations en snelwegen. Een uitbreiding op stations, in dit geval Nederland, past uitstekend in onze groeistrategie en wij zijn erg blij om onze samenwerking met NS Stations verder uit te breiden."

Veel expertise
Barend Kuenen, directeur Retail & Services bij NS Stations: "HMSHost heeft veel expertise met gerenommeerde horecaformules voor reizigers onderweg. We zijn daarom blij met HMSHost als partner die de vestigingen van Burger King en La Place op het station gaat exploiteren. Onze reizigers blijven op stations genieten van een heerlijke verse maaltijd of een lekkere Whopper. We weten dat reizigers het belangrijk vinden dat zij een divers en kwalitatief aanbod vinden op onze stations. Daarom houden we als NS Stations de regiefunctie. Zo maken we voor reizigers het verblijf op het station prettig en makkelijk."

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events
Thérèse Boer en Herman den Blijker openen Gastvrij Rotterdam 2019

Gastvrij Rotterdam opent op 23 september om 11.30 uur met een bijzonder gelegenheidsduo; niemand minder dan Thérèse Boer, driesterren gastvrouw en sommelier van De Librije, en Herman den Blijker, chef-kok en presentator, zullen de presentatie van het openingsprogramma voor hun rekening...

Columns Blog
De jongeren van tegenwoordig

Mijn dochter is begonnen met vioolles. Al direct na de eerste les werd thuis de viool voorzichtig uit het kistje gehaald en begon ze er driftig op te tokkelen. In dit stadium kan ik er nog geen melodie in bespeuren, maar hey, wij hebben een instrument in huis dus het begin is gemaakt. Ze wist mij ze...

Achtergronden
Kinderdag bij strandpaviljoen in Noordwijk

St(r)andplaats Nederzandt (Noordwijk) staat op zondag 15 september weer volledig in het teken van de kids! Kidsday 2019, het kinderfestijn van de Bollenstreek. Dit jaar is Kidsday nog uitgebreider dan anders. Kids mogen lekker springen op de luchtkussens met de beats van DJ Kevin, spelen in de na...

Amsterdam Opening
Tunes Bar (Conservatorium Hotel Amsterdam) wordt Taiko Bar

Op het vijfjarige bestaan van Taiko Amsterdam is onthuld dat de Tunes Bar vanaf heden verdergaat als Taiko Bar. In de afgelopen vijf jaar is Tunes Bar, onder leiding van Schilo van Coevorden, uitgegroeid tot een ongeëvenaarde cohesie van keuken en bar met onmiskenbare Aziatische invloeden, waar...

Economie Personeel
Verloop personeel kost horeca 1,4 miljard euro per jaar

De horecasector kent, mede door het grote aandeel jonge arbeidskrachten, traditioneel een grote arbeidsdynamiek. De branche wordt door het grote personeelsverloop geconfronteerd met torenhoge kosten. Zo kost het vervangen van een fulltime werkende kok bijna 30.000 euro en het vervangen van een fullt...

Bier Achtergronden
Krat is de ster in nieuwe Heineken campagne

In de nieuwe Heineken® campagne, die vandaag live gaat, staat de Nederlandse vindingrijkheid, pragmatisme en een gezonde dosis zelfspot centraal. En waar komt dat beter tot uiting dan in de ‘ster’ van de nieuwe campagne: het Heineken krat. Josefien Olij, Marketing Manager Heineken...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: