Open brief Deliveroo-oprichter: "Veiligheid heeft topprioriteit"

16 maart 2020 | David Bakker

In een open brief reageert de oprichter van Deliveroo, Will Shu, op de uitbraak van het coronavirus:

"In het licht van de onzekerheid waar we allemaal mee te maken hebben sinds de uitbraak van COVID-19 (coronavirus), wilde ik je een rechtstreeks bericht sturen om je op de hoogte te stellen van de stappen die mijn team en ik hebben ondernomen om ervoor te zorgen dat we op alle scenario's zijn voorbereid. Mijn absolute topprioriteit is de veiligheid van onze klanten, de bezorgers en restaurants, wat er ook gebeurt."

"We weten nog niet alles over het coronavirus, maar de autoriteiten hebben in ieder geval duidelijk gemaakt dat het handhaven van een goede hygiëne absoluut cruciaal is. Naast het verstrekken van informatie aan restaurants en bezorgers, werken we aan een goede optie in de app voor contactloos bezorgen. Dit betekent dat je met een druk op de knop in de app kunt aangeven dat de bezorger je bestelling voor je deur neerzet waardoor er geen direct contact meer nodig is voor beide partijen. Uiteraard kun je het nu ook al aangeven bij de ‘instructies’ tijdens een bestelling, als je gebruik wilt maken van contactloos bezorgen."

We staan klaar om te helpen

"We weten dat het dagelijkse leven van veel mensen op dit moment wordt verstoord door het coronavirus, en we doen ons uiterste best om je ook in deze periode de service te bieden die je van ons gewend bent, met keuze uit vele opties. Daarnaast is onze klantenservice op elk moment van de dag beschikbaar om vragen over Deliveroo en het coronavirus te beantwoorden."

Ondersteuning staat voorop

"We willen ervoor zorgen dat alle bezorgers veilig hun werk kunnen verrichten, en ondersteunen hen dan ook met de relevante informatie en tips. Bezorgers die in quarantaine moeten vanwege het coronavirus en niet kunnen werken in deze periode, kunnen in aanmerking komen voor financiële steun met behulp van een door ons opgericht fonds."

"Naast het ondersteunen van onze bezorgers sturen we regelmatig updates naar onze restaurant partners om hen te adviseren over voedselveiligheid en het veilig verpakken van hun bestellingen."

"We monitoren de ontwikkelingen nauwgezet en winnen regelmatig advies in naarmate de situatie zich ontwikkelt. Zo kunnen we beter anticiperen en zijn we voorbereid op elk scenario. Weet dat we gedurende deze tijd er alles aan zullen doen om de restaurants en bezorgers die met ons werken te ondersteunen, en om jou als klant je favoriete eten veilig te kunnen bezorgen."

Met vriendelijke groet,

Will Shu

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download de corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Opening
Café Restaurant Soesterdal: all-electric

Op de voormalige vliegbasis Soesterberg is een ingetogen en duurzaam horecapaviljoen gerealiseerd, bestaande uit een café restaurant met terras, omringd door een natuurlijk speelbos en diverse speelplekken. Café Restaurant Soesterdal ligt aan de bosrand, met een weids uitzicht over ...

Economie Tech
Met Tikkie Check supersnel en eenvoudig afrekenen in horeca

Voor iedereen die op het terras of in een restaurant na een drankje of maaltijd snel en zonder tussenkomst van personeel de rekening wil betalen, biedt Tikkie Check vanaf nu de mogelijkheid in een handomdraai contactloos af te rekenen. Het enige dat je hoeft te doen, is de camera van je smartphon...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: