Open brief Deliveroo-oprichter: "Veiligheid heeft topprioriteit"

16 maart 2020 | David Bakker

In een open brief reageert de oprichter van Deliveroo, Will Shu, op de uitbraak van het coronavirus:

"In het licht van de onzekerheid waar we allemaal mee te maken hebben sinds de uitbraak van COVID-19 (coronavirus), wilde ik je een rechtstreeks bericht sturen om je op de hoogte te stellen van de stappen die mijn team en ik hebben ondernomen om ervoor te zorgen dat we op alle scenario's zijn voorbereid. Mijn absolute topprioriteit is de veiligheid van onze klanten, de bezorgers en restaurants, wat er ook gebeurt."

"We weten nog niet alles over het coronavirus, maar de autoriteiten hebben in ieder geval duidelijk gemaakt dat het handhaven van een goede hygiëne absoluut cruciaal is. Naast het verstrekken van informatie aan restaurants en bezorgers, werken we aan een goede optie in de app voor contactloos bezorgen. Dit betekent dat je met een druk op de knop in de app kunt aangeven dat de bezorger je bestelling voor je deur neerzet waardoor er geen direct contact meer nodig is voor beide partijen. Uiteraard kun je het nu ook al aangeven bij de ‘instructies’ tijdens een bestelling, als je gebruik wilt maken van contactloos bezorgen."

We staan klaar om te helpen

"We weten dat het dagelijkse leven van veel mensen op dit moment wordt verstoord door het coronavirus, en we doen ons uiterste best om je ook in deze periode de service te bieden die je van ons gewend bent, met keuze uit vele opties. Daarnaast is onze klantenservice op elk moment van de dag beschikbaar om vragen over Deliveroo en het coronavirus te beantwoorden."

Ondersteuning staat voorop

"We willen ervoor zorgen dat alle bezorgers veilig hun werk kunnen verrichten, en ondersteunen hen dan ook met de relevante informatie en tips. Bezorgers die in quarantaine moeten vanwege het coronavirus en niet kunnen werken in deze periode, kunnen in aanmerking komen voor financiële steun met behulp van een door ons opgericht fonds."

"Naast het ondersteunen van onze bezorgers sturen we regelmatig updates naar onze restaurant partners om hen te adviseren over voedselveiligheid en het veilig verpakken van hun bestellingen."

"We monitoren de ontwikkelingen nauwgezet en winnen regelmatig advies in naarmate de situatie zich ontwikkelt. Zo kunnen we beter anticiperen en zijn we voorbereid op elk scenario. Weet dat we gedurende deze tijd er alles aan zullen doen om de restaurants en bezorgers die met ons werken te ondersteunen, en om jou als klant je favoriete eten veilig te kunnen bezorgen."

Met vriendelijke groet,

Will Shu

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
"Flinke huurverlaging is voor horecaondernemers nu zeker mogelijk"

Hotelier Bart Reints Bok, directeur/eigenaar van Charme Hotels, houdt voor hotelvakblad Hospitality Management een 'coronadagboek' bij. Hij vertelde daarin over de niet zo heel nette handelswijze van Emesa, bekend van Vakantievelingen.nl en onderdeel van Talpa, en de annuleringspraktijken bi...

Achtergronden
Gratis download: De CaféKrant, maart 2020

Coronavirus of niet, De CaféKrant blijft je op de hoogte houden van het laatste nieuws - voornamelijk online - maar biedt je prachtige interviews en achtergrondverhalen in de krant zelf. Voor degenen die vanwege de gedwongen sluiting even niets om handen hebben, is dit een uitgave om naar uit...

Coronacrisis
Kabinet beslist 31 maart over maatregelen die gelden tot en met 6 april

Het kabinet besluit volgende week dinsdag 31 maart hoe het land verdergaat in de strijd tegen het coronavirus. De maatrgelen die tot en met 6 april gelden, waaronder het sluiten van eet- en drinkgelegenheden, musea en thuiswerken, worden dan verder besproken. Er is nog geen duidelijkheid over wannee...

Personeel Coronacrisis
FNV Horeca heeft grote zorgen over tijdelijke en flexibele contracten

Met het pakket aan maatregelen dat het kabinet vorige week aankondigde zijn er bij veel werkenden in de horeca zorgen over werk en inkomen weggenomen. Echter blijft de toekomst onzeker, zeker voor medewerkers met een flexibel of tijdelijk contract. Ondanks het pakket aan maatregelen die ervoor mo...

Coronacrisis
Verscherpte maatregelen. Wat betekent dit voor de horeca?

Het kabinet kondigde gisteravond verscherpte maatregelen aan om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Voorlopig blijven de eerder verkondigde maatregelen, waaronder sluiting van de horeca tot en met 6 april 2020, staan. Wanneer de horeca weer open mag is vooralsnog niet duidelijk. De...

Coronacrisis
Al ruim 3600 horecazaken nemen deel aan 'Help de Horeca' initiatief

Meer dan 3600 ondernemers hebben zich de afgelopen dagen aangemeld bij het initiatief ‘Help de Horeca’. Koninklijke Horeca Nederland startte het platform samen met vele (horeca)partners om horecaondernemers te ondersteunen in deze moeilijke periode. Vanaf vandaag kunnen gasten een waarde...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: