Nieuwe vestiging Kaldi opent via crowdfunding

9 oktober 2015 |
Nieuwe vestiging Kaldi opent via crowdfunding

Nog dit jaar opent Kaldi Koffie & Thee de deuren van een nieuwe vestiging in Bergen op Zoom. Samen met zijn aanstaande vrouw wordt ondernemer
René Franken de trotse eigenaar van de speciaalzaak. De benodigde financiering voor de zaak verkreeg Franken via een uitzonderlijk succesvolle crowdfund campagne: in slechts 25 minuten staken 74 investeerders via het platform van Collin Crowdfund met elkaar 80.000 euro in zijn onderneming.

Nieuw avontuur
René Franken heeft een passie voor horeca en ondernemen. Voor hij aan het Kaldi avontuur begon was hij vijf jaar lang eigenaar van restaurant Vliegveld Hilversum waar hij veel ervaring opdeed op het gebied van gastronomie en gastvrijheid. Met de opening van Kaldi in het hart van Bergen op Zoom begint hij samen met zijn aanstaande vrouw Monique aan een nieuw avontuur waarbij alles draait om koffie en thee.

Crowdfunding
Om zijn droom te realiseren klopte Franken aan bij het platform van Collin Crowdfund. Samen met het hoofdkantoor van Kaldi en met ondersteuning vanuit Collin Crowdfund werd een goed plan neergezet dat de basis vormde voor een succesvolle campagne: in een klein half uur werd de lening volgeschreven. In ruil voor de vierjarige lening ontvangen de 74 investeerders een vaste jaarlijkse rente van 7,5 procent. Franken: “Een ongekend succes. Dit hadden we niet verwacht. Het wordt druk de komende weken, maar ik heb er heel veel zin in.”

Mirte Bouman

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN in actie! #BlackMonday: final sale horeca

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) lanceert de landelijke campagne #BlackMonday, die op maandag 7 december van start gaat. Onder de noemer #BlackMonday worden horecaondernemers opgeroepen deel te nemen aan de landelijke actie. Met de campagne wil KHN duidelijk maken dat als de overheid niet per omga ...

Corona
"Honderden miljoenen voor horeca en cultuur"

Haagse bronnen melden aan de NOS dat sectoren die flink geraakt zijn door de coronacrisis en daardoor een zeer groot omzetverlies lijden, kunnen rekenen op honderden miljoenen steun vanuit Den Haag. Volgens de NOS zet het kabinet de komende dagen de puntjes op de i. Bedrijven die meer dan 70 proc ...

Interview Digitaal Ondernemen
Horecamarketing op socials: influencers als spin in het web

Bij een goede marketingstrategie mag social media niet ontbreken. Wil je verzekerd zijn van een groot bereik, dan kun je haast niet om ‘influencers’ heen. Die influencers vind je op Youtube, op hun eigen blogs, Facebook, Instagram, Snapchat of TikTok. Wie een influencer inzet, meestal te ...

KHN Corona
Deel van de horeca dreigt op 17 januari open te gaan, ondanks maatregelen

Vorige week kondigden verschillende horecaondernemers aan om hun zaken op 17 januari te willen openen, ongeacht de dan geldende maatregelen. Zij hebben zojuist verkondigd tegenover Omroep Brabant dat ze het vertrouwen in het kabinet hebben opgezegd en hoe dan ook zullen openen op 17 januari. Omd ...

Economie Corona
Horeca na kunst en cultuur meest pessimistisch over economische vooruitzichten

De vooruitzichten van het Nederlandse bedrijfsleven over de eigen verkopen op de korte termijn zijn sinds de zomer sterk verslechterd. De economie zal naar verwachting tijdelijk weer een stap terug moet doen. Vooral de commerciële dienstverlening heeft pessimistischere verwachtingen voor de kom ...

Corona
Horeca Alliantie demonstreert 7 december op Malieveld

Géén enkel horecabedrijf mag nog kopje onder gaan door gebrek aan coronasteun van de overheid. De steunmaatregelen mogen niet verder worden afgebouwd, maar moeten gemaximaliseerd worden! Juist nú, nu de horeca alle reserves heeft opgebruikt en niet langer overleven kan. Dit is d ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: