Nieuwe bierhotspot ‘HOPP’ opent in Amsterdam

24 april 2018 | David Bakker

Op de achtste verdieping van Hotel Casa is dakterras HOPP geopend. Het vernieuwde concept legt de focus op lokaal, in samenwerking met ondernemers uit de buurt. Op de uitgebreide bierkaart bevinden zich voornamelijk (speciaal)bieren van lokale, vaak onbekende bierbrouwers. De gerestylede, groene hotspot in Amsterdam Oost, was voorheen bekend als NEST. 

De naam heeft het dakterras te danken aan de nieuwe weg die Hotel Casa ermee is ingeslagen. HOPP is een echte ‘biergarten’, waar speciaalbiertjes van lokale brouwerijen in de spotlight worden gezet. Tijdens een exclusief openingsevent op zondag 22 april kregen verschillende bekende bierliefhebbers de kans kennis te maken met het vernieuwde concept en de lokale bierkaart. Onder leiding van De Eeuwige Jeugd brouwden zij hun eigen biertje. 


De kracht van groen en lokaal


Hans Vugts, directeur Hotel Casa: ‘We willen iets nieuws bieden aan de inwoners van Amsterdam. HOPP is een daktuin waar je de drukte van de stad even kunt ontvluchten. Wanneer je boven komt waan je jezelf in een oase van groen. We hebben een simpele en toch bourgondische kaart vol wisselende speciaalbieren en (finger)food met biologische producten van lokale oorsprong. De local is juist degene die belangen van de stad het best weet te verkondigen, graag verhalen vertelt over z’n favoriete plekken en mensen weet te inspireren. Dat gevoel willen we met HOPP aanwakkeren.’


Inspiratie, beweging en ontspanning op hoogte 


Naast ontspanning, is het dakterras ook een plek waar ruimte is voor afspraken, workshops en ontbreekt het niet aan sportieve activiteiten. ‘Op ons dakterras was er altijd al ruimte voor creativiteit, maar met HOPP willen we nog meer aandacht besteden aan de details. Voorzien in de behoefte van young professionals, vriendengroepen of collega’s uit de buurt. Een locatie die geestverruimend is, zowel op professioneel als creatief vlak’, aldus Vugts

Eind jaren ’50 werd Hotel Casa opgericht met als doel woningnood onder studenten op te lossen. Door kamers door het jaar heen gedeeltelijk beschikbaar te stellen aan hotelgasten, kan Casa tot op de dag van vandaag studenten voorzien van betaalbare huisvesting. Naast een overnachtingsgelegenheid is Hotel Casa de afgelopen jaren ontpopt tot een heuse hotspot met specialty coffeebar, restaurant East57 en dakterras HOPP. Het maatschappelijke karakter van de organisatie maakt het mogelijk om iets terug te doen voor studenten in onze hoofdstad, maar ook voor de inwoners in omgeving Amsterdam Oost.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Column: daarom neem ik mijn kinderen niet mee naar zo'n café

In de maartuitgave van De CaféKrant schreef ik in mijn voorwoord over kinderen in het café. Ik bezocht café De Twee Spieghels in Leiden, waar kinderen pas welkom zijn als ze zelfstandig op een barkruk kunnen klimmen. Dat is niet ingegeven door kinderhaat of iets dergelijks, maar...

trends Bier
Gaan algoritmes het bierassortiment bepalen?

Een team van 160 wetenschappers is bezig met het ontwikkelen van een algoritme wat klanten kan adviseren wat zij moeten bestellen. Brouwerijketen AB InBev kreeg de inspiratie voor dit idee vanuit de streamingwebsite Netflix. Netflix beveelt kijkers nieuwe series en films aan door middel van het verz...

Bier Events
Bijna 450 bieren in 5e Dutch Beer Challenge

Op woensdag 20 maart 2019 is Rotterdam weer een dag de bierhoofdstad van Nederland. Dan wordt in Arminius congres- en debatcentrum voor de vierde keer de ‘Dutch Beer Challenge’ georganiseerd. Alle ruim 650 Nederlandse brouwerijen en brouwerijhuurders zijn benaderd en velen hebben &eacut...

Economie KHN
Oproep KHN voor Provinciale Staten-verkiezingen: voorkom overaanbod horeca

De afgelopen tien jaar nam het aantal horecazaken in Nederland explosief toe. Het aantal groeide met 13 procent naar ruim 43000 zaken. KHN is blij met deze ontwikkeling en ziet ook voor de toekomst nog ruimte voor extra horeca. Maar in steeds meer binnensteden ontstaat overaanbod van horeca, vooral ...

Tech Interview
''Bij De Beren hebben we nu al twaalf marketingmedewerkers nodig''

Marjolein Mens is communicatieadviseur bij restaurantketen De Beren. De restaurantketen heeft de social media campagnes uitstekend op orde en pakt de marketingactiviteiten professioneel aan. Hoe gaat dat in zijn werk bij zo’n succesvolle keten? Marjolein: “We hebben hier op kantoor een h...

Opening
De Horeca Academie opent een nieuwe vestiging in Houten

De Horeca Academie en het landelijk opererende SVO zijn al jaren partners in het verzorgen van horeca opleidingen en gaan nu een nieuwe vestiging openen in Houten. De Horeca Academie gaat per september 2019 van start met de aanbieding van de volgende opleidingen: kok, Zelfstandig werkend kok, Horeca...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: