Nieuwe bierhotspot ‘HOPP’ opent in Amsterdam

24 april 2018 | David Bakker

Op de achtste verdieping van Hotel Casa is dakterras HOPP geopend. Het vernieuwde concept legt de focus op lokaal, in samenwerking met ondernemers uit de buurt. Op de uitgebreide bierkaart bevinden zich voornamelijk (speciaal)bieren van lokale, vaak onbekende bierbrouwers. De gerestylede, groene hotspot in Amsterdam Oost, was voorheen bekend als NEST. 

De naam heeft het dakterras te danken aan de nieuwe weg die Hotel Casa ermee is ingeslagen. HOPP is een echte ‘biergarten’, waar speciaalbiertjes van lokale brouwerijen in de spotlight worden gezet. Tijdens een exclusief openingsevent op zondag 22 april kregen verschillende bekende bierliefhebbers de kans kennis te maken met het vernieuwde concept en de lokale bierkaart. Onder leiding van De Eeuwige Jeugd brouwden zij hun eigen biertje. 


De kracht van groen en lokaal


Hans Vugts, directeur Hotel Casa: ‘We willen iets nieuws bieden aan de inwoners van Amsterdam. HOPP is een daktuin waar je de drukte van de stad even kunt ontvluchten. Wanneer je boven komt waan je jezelf in een oase van groen. We hebben een simpele en toch bourgondische kaart vol wisselende speciaalbieren en (finger)food met biologische producten van lokale oorsprong. De local is juist degene die belangen van de stad het best weet te verkondigen, graag verhalen vertelt over z’n favoriete plekken en mensen weet te inspireren. Dat gevoel willen we met HOPP aanwakkeren.’


Inspiratie, beweging en ontspanning op hoogte 


Naast ontspanning, is het dakterras ook een plek waar ruimte is voor afspraken, workshops en ontbreekt het niet aan sportieve activiteiten. ‘Op ons dakterras was er altijd al ruimte voor creativiteit, maar met HOPP willen we nog meer aandacht besteden aan de details. Voorzien in de behoefte van young professionals, vriendengroepen of collega’s uit de buurt. Een locatie die geestverruimend is, zowel op professioneel als creatief vlak’, aldus Vugts

Eind jaren ’50 werd Hotel Casa opgericht met als doel woningnood onder studenten op te lossen. Door kamers door het jaar heen gedeeltelijk beschikbaar te stellen aan hotelgasten, kan Casa tot op de dag van vandaag studenten voorzien van betaalbare huisvesting. Naast een overnachtingsgelegenheid is Hotel Casa de afgelopen jaren ontpopt tot een heuse hotspot met specialty coffeebar, restaurant East57 en dakterras HOPP. Het maatschappelijke karakter van de organisatie maakt het mogelijk om iets terug te doen voor studenten in onze hoofdstad, maar ook voor de inwoners in omgeving Amsterdam Oost.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie
Horecaondernemers verwachten voorzichtige groei in 2019

De horeca groeit dankzij een ‘gouden mix’ van economische expansie en een grotere toestroom van toeristen, plus het goede weer in een groot deel van 2018. De omzet in de branche neemt al ruim vijf jaar elk kwartaal toe. De verwachting is dat in 2019 het oplopende personeelstekort echt...

Zo zet je een succesvol horecaconcept neer

Het ene na het andere horecaconcept werd de laatste jaren geopend. Van vegan koffie bars en bierkelders tot een heus avocadorestaurant. En allen succesvol! De wens van de consument verandert drastisch en om bij te blijven is een helder concept nodig. De HM Academy helpt je daarbij en organiseert op ...

Wet- en regelgeving
Rechter: maaltijdbezorgers Deliveroo geen zzp'ers, Deliveroo in beroep

De maaltijdbezorgers van Deliveroo zijn zzp'ers en mogen aanspraak maken op dienstverband. Dat bepaalde de rechter in Amsterdam vanmiddag. Deliveroo gaat in beroep tegen de uitspraak. Vorig jaar besloot Deliveroo om de aflopende contracten van bezorgers niet te verlengen. Zo konden bezorgers...

Koffie & thee Achtergronden
Onderzoek prijsontwikkeling koffie en thee in lunchrooms

De prijsontwikkeling van koffie en thee binnen lunchrooms is nog vrijwel nooit onderzocht. Daarom deed de redactie van vakblad Lunchroom zelf een onderzoekje naar de prijsontwikkeling gedurende de afgelopen twee jaar en daarbij keken zij ook nog verder terug, naar het jaar 2001 om precies te zijn. I...

Onderwijs Ondernemen
Training concepting voor gepassioneerde horecaondernemers

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Achtergronden Longread
Cash verdwijnt voorlopig nog niet uit de horeca

Na een jarenlange promotie van pinnen en contactloos betalen, hoor je de laatste tijd steeds vaker de roep om contant betalen. De Nederlandsche Bank laat van zich horen als voorstander van cash. Wat moet je daarmee in de horeca, waar contant geld voor onveilige situaties zorgt? Maatregelen nemen! ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: