Drankengroothandel De Monnik neemt Mitra over

29 juli 2016 | Linda Groothuijse

De doorstart van de drankenspeciaalzaakketen Mitra is een feit. Mitra, voorheen dochteronderneming van de Koninklijke Distilleerderij Dirkzwager, is door
De Monnik Dranken te Oldenzaal samen met de Mitra ondernemers overgenomen.
Sinds juni 2015 heeft Mitra reeds een goede samenwerking met De Monnik Dranken als distributeur en de opgedane ervaringen over en weer zorgen voor een gezamenlijke toekomst en de redding van Mitra.

De samenwerking tussen De Monnik Dranken en de ongeveer 120 ondernemers met zo'n 145 drankspeciaalzaken wordt geïntensiveerd en samen zullen ze sturing gaan geven aan de nieuwe organisatie van Mitra. Mitra zal dus geen onderdeel worden van De Monnik Dranken, maar zal op zichzelf staand opereren, waarbij de ondernemers een eigen bestuur zullen vormen.

De afgelopen weken heeft de curator, mr. Coen Houtman (Poelmann Van den Broek Advocaten te Nijmegen), zich ingespannen om er voor te zorgen dat een dergelijke doorstart gerealiseerd kon worden. Tot grote tevredenheid van de Mitra franchisers en De Monnik Dranken als toeleverancier is de curator er in geslaagd de Mitra-formule voor de consument te bewaren.

Hans Olde Monnikhof, directeur De Monnik Dranken: 'De doorstart zorgt ervoor dat Mitra, sinds 1974 actief en een grote speler in de drankenwereld, niet uit de markt verdwijnt. De ondernemers hebben een zware tijd achter de rug, maar gelukkig kunnen we met elkaar weer vooruit kijken.'

De komende dagen zullen dan ook worden besteed aan het oppakken van alle activiteiten en het bekijken van de verdere invulling van de organisatie.

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Blog
Grijp eerst dat laaghangend fruit

Horecamensen houden van knallen. Een mooie avond draaien met je team waarbij alles klopt. Waar de service soepel loopt, de gasten happy zijn en een goede omzet wordt gedraaid. Horecamensen vinden stille momenten in de zaak echter een gruwel. Wachten op klandizie en ‘wortelschieten’ is...

Events
Jubileumeditie BBB Maastricht groot succes

De 65e editie van BBB Maastricht was een groot succes en laat consistentie in groei zien. Meer dan 400 exposanten zorgden voor een beursvloer bomvol inspiratie op het gebied van (non)food, drinks en gastronomie. Maar er was vooral aandacht voor innovatie en culinair talent. De toon is gezet voor de ...

Wijn
Speciale wijnactie voor onze lezers!

Vinites biedt onze lezers samen met Francis Ford Coppola Winery een speciale aanbieding aan. Via de webshop kun je gebruikmaken van een aantrekkelijke korting, waarbij je niet 342 euro, maar 300 euro betaalt voor 36 flessen (3 dozen) met twee wijnen: Chardonnay 'Rosso and Bianco' 2017 en Cab...

Bier
Grolsch introduceert Herfstbier 0.0% tijdens Military Boekelo-Enschede

Grolsch introduceert Grolsch Herfstbier 0.0% als onderdeel van de Grolsch Proeverij met daaraan voorafgaand een exclusieve primeur voor de Military Enschede-Boekelo. Als marktleider in het Herfstbok segment biedt Grolsch met Grolsch Herfstbier 0.0% als eerste grote brouwer een verantwoord alternatie...

Ondernemers vaak doelwit van helers

Regelmatig zijn ondernemers het doelwit van helers, bijvoorbeeld doordat zij gestolen producten aangeboden krijgen. Ook worden zij slachtoffer van bedrijfsinbraken of overvallen waarbij eigendommen worden buitgemaakt. In 80% van de gevallen wordt buit geheeld. Gelukkig kunnen ondernemers veel doen o...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Kansspelautomaten in het café; een korte uitleg

Liever reguleren dan verbieden. Dat is in een notendop wat de wetgever al sinds het begin van de twintigste eeuw moet hebben gedacht over kansspelen. Van een kleurrijke en lichtgevende gokkast in het café meer of minder kijkt niemand op, maar dat daarachter een berg aan regelgeving schuilgaat...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: