Mirjan Theuns ontvangt Klasbak Trofee

27 juni 2018 | David Bakker

HorecaHeld Mirjan Theuns ontving maandagavond in Kasteel Maurick in Vught de Klasbak Trofee 2018. Met het jaarlijks uitreiken van de Klasbak Trofee willen Tour Culinair en SVH (Stichting Vakbekwaamheid Horeca) het grote belang van het overdragen van vakkennis in de horeca extra onder de aandacht brengen.

Mirjan Theuns, samen met compagnon John Cornellissen, eigenaar van Eetcafé De Tijd in Oisterwijk, heeft deze prijs gewonnen omdat zij met haar enorme enthousiasme en betrokkenheid een inspiratiebron is voor haar medewerkers. Zij is als ondernemer een voorbeeld voor medewerkers die een eigen horecaonderneming willen starten.

Mirjan was onder valse voorwendselen naar Kasteel Maurick gekomen en was daarom enorm verrast en overdonderd toen ze hoorde dat ze de Klasbak Trofee 2018 gewonnen had.

"Ik ben zeer vereerd en verrast met de Klasbak Trofee, dit had ik niet durven dromen! Een mooie waardering voor mijn compagnon John en ons team door al deze sportieve horeca professionals en SVH. Wij gaan deze oorkonde een mooie plaats geven binnen ons bedrijf."

Bijzonder mens

Mirjan is betrokken bij mensen, maar ook zeer kritisch. Zij stopt al meer dan 22 jaar ongelooflijk veel tijd in het vooruit helpen, het coachen en stimuleren van haar mensen en dat doet ze verdomd goed!, aldus Ton Lenting, voorzitter van Tour Culinair.

Klasbak 2018

Het diner bij Kasteel Maurick te Vught vond plaats tijdens de Tour Culinair, die dit jaar voor de 37ste keer werd verreden. Tijdens deze editie heeft het peloton 240 kilometer door Noord-Brabant gefietst in 2 dagen. Het peloton maakt daarbij promotie voor horeca, toerisme en recreatie. Elk jaar wordt in de regio waar de Tour Culinair toert de Klasbak trofee uitgereikt aan een ondernemer die het meest voldoet aan de ‘klasbakcriteria’. Deze criteria zijn: de ondernemer is een voorbeeld voor de medewerkers en collega’s, houdt zich bezig met vakbekwaamheid en onderscheidt zich in positieve zin duidelijk van andere ondernemers. De term klasbak komt voort uit het wielrennen en betekent ‘goede, slimme wielrenner’. De Klasbaktrofee bestaat uit een oorkonde en een cheque ter waarde van €1.000. De prijzen werden overhandigd door Ton Lenting voorzitter van Tour Culinair.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Blurring 2.0: goed geregeld?

Consumenten winkelen steeds vaker online en zijn minder vaak in winkelstraten te vinden. Tijdens een dagje uit is het winkelend publiek op zoek naar een 'totaalbeleving' en wordt de keuze voor een horecagelegenheid in toenemende mate bepaald door de sfeer, de beleving en het aanbod. Als hore...

Economie Wijn
2018 uitzonderlijk wijnjaar

Wijnmakers hadden niets te klagen in 2018, het was een prachtjaar. De wijnprijs zal hierdoor omlaag gaan in Spanje en Italië, zo lezen we op NU.nl. Maar geldt dit ook voor Nederlandse wijn? De zomer van 2018 was de warmste zomer sinds minimaal 1706, dit kwam goed uit voor wijnbouwers, temper...

Bier Personalia Brouwerijen
Peer Swinkels directievoorzitter Swinkels Family Brewers

Swinkels Family Brewers kondigt vandaag het vertrek aan van Jan-Renier Swinkels, die na ruim twaalf jaar het directievoorzitterschap overdraagt aan zijn neef, Peer Swinkels. Jan-Renier geeft de familiebrouwerij hiermee ruimte voor doorstroming en vernieuwing. Onder zijn leiding is invulling gegev...

Personeel Video
Horecazaak maakt soap om personeel te vinden

Goed personeel vinden is binnen de horeca een levensgroot probleem. Restaurant De Drie Koningen in Groede maakte daarom een heuse 'soap'. Het filmpje is op Facebook inmiddels goed bekeken en er is de nodige media-aandacht. Misschien ook voor jouw zaak een leuk idee? ...

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: