Lagunitas TapKabinet brengt Amerikaanse bieren en Amsterdammers samen

30 november 2018 | David Bakker

Eind van dit jaar opent in de Amsterdamse Pijp een bijzonder biercafé. Lagunitas TapKabinet wordt de huiskamer van bierminnend Amsterdam. Hier kun je naast bijzondere tapbieren en spannende speciaalbieren op fles terecht voor lunch en diner. De menukaart wordt een vernieuwende mix tussen klassieke Amerikaanse en Nederlandse stijlen. Uiteraard ontbreken de limited editions van het Amerikaanse biermerk Lagunitas niet. Deze taproom is de eerste horecazaak van Lagunitas buiten Amerika en richt zich op de bewoners van Amsterdam.

De van oorsprong Californische brouwerij Lagunitas was een van de voorlopers in de Amerikaanse bierrevolutie. Aan horecaondernemers Reinout Ezinga en Sikko de Jong de eer om met dit biermerk een unieke tapkamer in Nederland te lanceren. “Wij staan bekend om onze voorliefde voor speciaalbieren en gaan een bijzondere samenwerking aan”, vertelt Reinout Ezinga. “In Amerika heeft Lagunitas al meerdere eigen taprooms. Wij krijgen de unieke kans om in Nederland de eerste taproom te openen buiten Amerika met een prachtige reeks vernieuwende en bijzondere bieren die in Nederland alleen bij ons verkrijgbaar zijn.” De ondernemers hebben veel ervaring met buurtgerichte horeca. De link met Lagunitas was hierdoor snel gemaakt aangezien dit biermerk zich ook focust op de lokale gemeenschap. “Bij TapKabinet gaat dit tot uiting komen door meerdere evenementen per week gericht op mensen uit de buurt. Denk aan akoestische live muziek, goede doelen- en spelletjesavonden.”

 

Dirty fries food

Op de menukaart komen Hollandse lunchgerechten met ingrediënten van de markt. Lagunitas TapKabinet gaat huisgemaakte kibbeling serveren, nacho’s, dirty fries food en brood, worst en kaas gemaakt van Lagunitas bier. Ook komen er diverse milkshakes op het menu.

Kleur, retro en freaky elementen

Lagunitas TapKabinet komt in de voormalig Chocolate Bar, om de hoek van de Albert Cuypmarkt. Ezinga woonde vroeger om de hoek van deze vervlogen hotspot en droomde altijd van een dergelijke locatie. Begin december 2018 maakt hij samen met zijn compagnon deze droom waar en creëren zij een plek waar Amsterdammers samenkomen en buurtbewoners hun tweede huiskamer vinden. Voor het interieurontwerp werken de ondernemers samen met Paper Island. “Er is bewust gekozen voor een sfeerbouwer in plaats van een interieurbouwer”, aldus Ezinga. “Het wordt een uitnodigende zaak met veel kleur, retro, freaky elementen en een fijn terras. Een onderscheidend café-restaurant in De Pijp en absoluut niet stereotype ‘Amsterdams hip’ of toeristen hang-out.”

Vrije geesten

Lagunitas TapKabinet creëert een huiskamergevoel waar gasten spelletjes kunnen doen; een speeltuin voor volwassenen. Denk aan ouderwetse bordspellen maar ook een Arcade spelkast. Tevens bieden ze een podium aan akoestische muzikanten en besteden ze aandacht aan goede doelen met maandelijkse events. Ezinga: “Lagunitas is een merk voor vrije geesten en daar sluiten we ons volledig bij aan. Ook delen we de boodschap dat we graag iets terug doen voor de maatschappij. We zijn nog op zoek naar personeel dat zich hierin kan vinden. Mensen die zichzelf niet al te serieus nemen maar wel met een passie voor craft beer!”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Brouwerijen
Bedrijfsresultaat Swinkels stijgt met bijna een kwart

Royal Swinkels Family Brewers heeft voor het vierde jaar op rij een recordomzet geboekt, waarbij wederom werd geïnvesteerd in overnames en strategische samenwerkingen. De netto-omzet kwam uit op 713,1 miljoen euro, een stijging van 8,2 procent ten opzichte van 2017. De 26 merken van het bedrijf...

Events KHN
SVH officieel partner eerste editie Nationale Horecadag

Dinsdag 21 mei vindt voor het eerst de Nationale Horecadag plaats. Stichting Vakbekwaamheid Horeca is officieel partner geworden van dit evenement. Samen met initiatiefnemer Lennart Maas, manager van hotel Park Plaza Victoria Amsterdam, organiseren Koninklijke Horeca Nederland en SVH deze grootste o...

Bezorgen Interview Longread
Interview Jitse Groen, oprichter Takeaway.com: "Wij zijn een goudmijn voor restaurants"

Lunchbezorging groeit. Eigenlijk groeit de hele bezorgsector van food. Takeaway.com liet onlangs dan ook imposante groeicijfers zien: een toename van 51 procent van het aantal bezorgingen. Jitse Groen (41 jaar oud), oprichter en CEO van het bedrijf, nam de tijd om ons bij te praten over het reilen e...

Bier
Alcoholvrij bier steeds populairder

Sinds 2010 is de consumptie van alcoholvrij bier vervijfvoudigd. In 2018 steeg de verkoop met meer dan 30 procent, dat blijkt uit cijfers van de Vereniging Nederlandse Brouwers. Ook de consumptie van speciaalbier is met maar liefst tien procent gestegen, zo lezen we op dutchcowboys.nl. Als gevol...

Financieel
De belastingdienst geeft vier belastingtips voor horecaondernemers

Veel startende ondernemers en ZZP’ers doen hun belastingaangifte zelf. Om dit zo makkelijk mogelijk te maken, heeft de Belastingdienst al privégegevens voor hen ingevuld. Het zakelijke deel van de aangifte moet je als ondernemer zelf invullen. Om ondernemers uit de horeca voor de inkoms...

KHN
KHN maakt zich zorgen over horeca groei Groningen

Volgens de Groningse afdeling van KHN wordt leegstand in Groningen te veel opgevuld met horecazaken, zo lezen we op rtvnoord.nl. "Er moet wat gebeuren, als we zo doorgaan dan hebben we over drie jaar echt een probleem." aldus Irene van der Velde, afdelingsvoorzitter van de stad Groningen, ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: