Lagunitas TapKabinet brengt Amerikaanse bieren en Amsterdammers samen

30 november 2018 | David Bakker

Eind van dit jaar opent in de Amsterdamse Pijp een bijzonder biercafé. Lagunitas TapKabinet wordt de huiskamer van bierminnend Amsterdam. Hier kun je naast bijzondere tapbieren en spannende speciaalbieren op fles terecht voor lunch en diner. De menukaart wordt een vernieuwende mix tussen klassieke Amerikaanse en Nederlandse stijlen. Uiteraard ontbreken de limited editions van het Amerikaanse biermerk Lagunitas niet. Deze taproom is de eerste horecazaak van Lagunitas buiten Amerika en richt zich op de bewoners van Amsterdam.

De van oorsprong Californische brouwerij Lagunitas was een van de voorlopers in de Amerikaanse bierrevolutie. Aan horecaondernemers Reinout Ezinga en Sikko de Jong de eer om met dit biermerk een unieke tapkamer in Nederland te lanceren. “Wij staan bekend om onze voorliefde voor speciaalbieren en gaan een bijzondere samenwerking aan”, vertelt Reinout Ezinga. “In Amerika heeft Lagunitas al meerdere eigen taprooms. Wij krijgen de unieke kans om in Nederland de eerste taproom te openen buiten Amerika met een prachtige reeks vernieuwende en bijzondere bieren die in Nederland alleen bij ons verkrijgbaar zijn.” De ondernemers hebben veel ervaring met buurtgerichte horeca. De link met Lagunitas was hierdoor snel gemaakt aangezien dit biermerk zich ook focust op de lokale gemeenschap. “Bij TapKabinet gaat dit tot uiting komen door meerdere evenementen per week gericht op mensen uit de buurt. Denk aan akoestische live muziek, goede doelen- en spelletjesavonden.”

 

Dirty fries food

Op de menukaart komen Hollandse lunchgerechten met ingrediënten van de markt. Lagunitas TapKabinet gaat huisgemaakte kibbeling serveren, nacho’s, dirty fries food en brood, worst en kaas gemaakt van Lagunitas bier. Ook komen er diverse milkshakes op het menu.

Kleur, retro en freaky elementen

Lagunitas TapKabinet komt in de voormalig Chocolate Bar, om de hoek van de Albert Cuypmarkt. Ezinga woonde vroeger om de hoek van deze vervlogen hotspot en droomde altijd van een dergelijke locatie. Begin december 2018 maakt hij samen met zijn compagnon deze droom waar en creëren zij een plek waar Amsterdammers samenkomen en buurtbewoners hun tweede huiskamer vinden. Voor het interieurontwerp werken de ondernemers samen met Paper Island. “Er is bewust gekozen voor een sfeerbouwer in plaats van een interieurbouwer”, aldus Ezinga. “Het wordt een uitnodigende zaak met veel kleur, retro, freaky elementen en een fijn terras. Een onderscheidend café-restaurant in De Pijp en absoluut niet stereotype ‘Amsterdams hip’ of toeristen hang-out.”

Vrije geesten

Lagunitas TapKabinet creëert een huiskamergevoel waar gasten spelletjes kunnen doen; een speeltuin voor volwassenen. Denk aan ouderwetse bordspellen maar ook een Arcade spelkast. Tevens bieden ze een podium aan akoestische muzikanten en besteden ze aandacht aan goede doelen met maandelijkse events. Ezinga: “Lagunitas is een merk voor vrije geesten en daar sluiten we ons volledig bij aan. Ook delen we de boodschap dat we graag iets terug doen voor de maatschappij. We zijn nog op zoek naar personeel dat zich hierin kan vinden. Mensen die zichzelf niet al te serieus nemen maar wel met een passie voor craft beer!”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Check de HorecaMarketingkalender 2019!

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2019 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Wet- en regelgeving Achtergronden
Vijf jaar campagne NIX18: normverandering op gang in de horeca

Op 1 januari is het precies vijf jaar geleden dat de leeftijdsgrens voor roken en drinken werd verhoogd naar 18 jaar. In deze periode is er veel veranderd, ook in de horeca. Omdat het rookverbod al ruim 10 jaar geleden werd ingevoerd, zien horecaondernemers vooral een normverandering bij alcohol. De...

Columns Achtergronden
Column: niet zeuren, maar veranderen

We drinken steeds minder alcohol en eten minder vlees. Ook suikerhoudende dranken, zoals frisdranken en vruchtensappen, gaan minder vaak over de toonbank. Dat is geen aanname, maar een harde realiteit: het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft het voedingspatroon tussen 2007 en ...

Achtergronden Culinair
Kerstmenu: Spoom en foie gras uit de gratie 

In bijna de helft van de Nederlandse restaurants wordt deze Kerst hert als hoofdgerecht gereserveerd. Hiermee is hert het populairste hoofdgerecht op de kerstmenu’s in de Nederlandse horeca. In Nederland betaal je in 2018 gemiddeld € 61,- voor een vijfgangen kerstdiner. Goedkoop eten doe ...

F&B Den Haag
Plek voor ruim 60 F&B-concepten in Haagse binnenstad

De binnenstad van Den Haag is uitgegroeid tot één van de meest aantrekkelijke winkelgebieden van Nederland. Toch is er nog ruimte om verder te verbeteren. Op basis van de horecabenchmark tussen de vijf grootste steden, blijkt dat het aanbod Food & Beverage (F&B) beperkt is. Er ...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: