Klasbak Trofee voor caf� De Hete Brij

5 juli 2014 |
<

Elles Hetebrij van Café De Hete Brij in Zwolle werd onlangs verrast in Restaurant Librije’s Zusje in Zwolle. Zij ontving de Klasbak Trofee vanwege de passie waarmee zij haar vak uitvoert en uitdraagt.
De trofee is een initiatief van Tour Culinair en SVH (Stichting Vakbekwaamheid Horeca). Met het jaarlijks uitreiken van de Klasbak Trofee willen Tour Culinair en SVH het grote belang van het overdragen van vakkennis in de horeca extra onder de aandacht brengen.

Oscar
Elles Hetebrij over de prijs: ‚ÄúIk ben er stil van, zoveel eer van mijn werk! Het voelt net alsof ik een Oscar heb gewonnen, maar dan voor het runnen van een gewoon bruin caf√© met speciale kwaliteiten. Zonder mijn fantastische team en geweldige gasten had ik dit nooit gered.‚ÄĚ

Klasbak 2014
De uitreiking van de Klasbak Trofee vond plaats bij Librije‚Äôs Zusje in Zwolle waar het peloton van de Tour Culinair genoot van een diner. Elk jaar wordt in de regio waar de Tour Culinair verreden wordt de trofee uitgereikt aan een ondernemer die het meest voldoet aan de ‚Äėklasbakcriteria‚Äô. Deze criteria zijn: de ondernemer is een voorbeeld voor de medewerkers en collega‚Äôs, houdt zich bezig met vakbekwaamheid en onderscheidt zich in positieve zin duidelijk van andere ondernemers. De term klasbak komt voort uit het wielrennen en betekent ‚Äėgoede, slimme wielrenner‚Äô.

Tour Culinair
Het diner bij Librije’s Zusje was ter afsluiting van de 33ste editie van de Tour Culinair, een tweedaagse fietstocht van in totaal 250 kilometer. De tocht wordt ieder jaar in een andere regio van Nederland georganiseerd. Dit jaar fietste het peloton door de Noordwest Veluwe en de Kop van Overijssel. Tijdens de Tour Culinair maakt het peloton promotie voor horeca, toerisme en recreatie.

SVH
SVH heeft als kerndoel het vergroten van de vakbekwaamheid in de horeca. Samen met partners uit het horecaonderwijs en bedrijfsleven ontwikkelt SVH (digitale) leermiddelen en lesmethodes voor het (mbo-)onderwijs, opleiders en ondernemers. SVH waarborgt kennis door het afnemen van examens en geeft inzicht in het opleidingsaanbod voor de horeca.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events
Thérèse Boer en Herman den Blijker openen Gastvrij Rotterdam 2019

Gastvrij Rotterdam opent op 23 september om 11.30 uur met een bijzonder gelegenheidsduo; niemand minder dan Thérèse Boer, driesterren gastvrouw en sommelier van De Librije, en Herman den Blijker, chef-kok en presentator, zullen de presentatie van het openingsprogramma voor hun rekening...

Columns Blog
De jongeren van tegenwoordig

Mijn dochter is begonnen met vioolles. Al direct na de eerste les werd thuis de viool voorzichtig uit het kistje gehaald en begon ze er driftig op te tokkelen. In dit stadium kan ik er nog geen melodie in bespeuren, maar hey, wij hebben een instrument in huis dus het begin is gemaakt. Ze wist mij ze...

Achtergronden
Kinderdag bij strandpaviljoen in Noordwijk

St(r)andplaats Nederzandt (Noordwijk) staat op zondag 15 september weer volledig in het teken van de kids! Kidsday 2019, het kinderfestijn van de Bollenstreek. Dit jaar is Kidsday nog uitgebreider dan anders. Kids mogen lekker springen op de luchtkussens met de beats van DJ Kevin, spelen in de na...

Amsterdam Opening
Tunes Bar (Conservatorium Hotel Amsterdam) wordt Taiko Bar

Op het vijfjarige bestaan van Taiko Amsterdam is onthuld dat de Tunes Bar vanaf heden verdergaat als Taiko Bar. In de afgelopen vijf jaar is Tunes Bar, onder leiding van Schilo van Coevorden, uitgegroeid tot een ongeëvenaarde cohesie van keuken en bar met onmiskenbare Aziatische invloeden, waar...

Economie Personeel
Verloop personeel kost horeca 1,4 miljard euro per jaar

De horecasector kent, mede door het grote aandeel jonge arbeidskrachten, traditioneel een grote arbeidsdynamiek. De branche wordt door het grote personeelsverloop geconfronteerd met torenhoge kosten. Zo kost het vervangen van een fulltime werkende kok bijna 30.000 euro en het vervangen van een fullt...

Bier Achtergronden
Krat is de ster in nieuwe Heineken campagne

In de nieuwe Heineken® campagne, die vandaag live gaat, staat de Nederlandse vindingrijkheid, pragmatisme en een gezonde dosis zelfspot centraal. En waar komt dat beter tot uiting dan in de ‘ster’ van de nieuwe campagne: het Heineken krat. Josefien Olij, Marketing Manager Heineken...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: