Jupiler lanceert slim bierviltje: glas nooit meer lang leeg!

23 augustus 2016 | Thijs Jacobs

Uit onderzoeken blijkt dat het moeten wachten op een verse nieuwe pint een van de grootste irritaties in de horeca vormt. Met name tijdens deze warme dagen, waarbij de terrassen vaak overbevolkt zijn, blijkt het soms heel moeilijk voor terraslopers om te zien wie er al weer toe is aan een ‘refill’. Wachttijden van soms meer dan tien minuten zijn daarbij helaas geen uitzondering. Om daar voor eens en altijd korte metten mee te maken ontwikkelde het biermerk Jupiler samen met haar reclamebureau TCC uit Breda een verfrissend slimme oplossing: het Refilltje.

Het Refilltje is een normaal bierviltje, echter voorzien van een gleuf die precies over de rand van een leeg bierglas past. Is je bierglas leeg dan schuif je het Refilltje eenvoudigweg erop en de terraslopers zien meteen van ver af dat je toe bent aan een nieuwe. Lang ‘droog staan’ behoort daarmee voorgoed tot het verleden.

Cees Faes, directeur van creatief bureau TCC (The Communication Company): ‘Van alles wordt er besproken aan de bars en op de terrassen van Nederland, en een pint is daarbij vaak het smeermiddel. Wat ons betreft geldt; het glas kan half vol of half leeg zijn, zolang het maar niet helemaal leeg is. Meestal bedenken we voor dat soort dingen een reclamecampagne, maar in dit geval leek ons dit een veel beter idee.’

Vanaf vandaag worden de eerste 400.000 Refilltjes uitgeleverd aan de Jupiler cafés in Brabant. In totaal worden maarliefst 2 miljoen Refilltjes gemaakt, die vanaf nu landelijk de terrassen op gaan.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Man valt eigenaar café aan vanwege sluitingstijd

Nadat de eigenaar van een café op de Grote Markt in Bergen op Zoom besloot dat hij de deur ging sluiten, kwamen er nog een aantal personen het café binnen. Zij waren het hier niet mee eens en een 46-jarige man uit Tholen besluit daarom de eigenaar aan te vallen. De man is later aangeho...

Events Advertorial
Ontdek op Europese beurzen nieuwe trends en innovaties voor de horeca

Dit najaar vinden er in Europa uiteenlopende beurzen plaats die afgestemd zijn op de behoeften van de horecasector. Ze reiken inspiratie en ideeën aan voor nieuwe trends en producten en zijn een bezoek meer dan waard. In november vinden de volgende evenementen plaats: België – ...

Wet- en regelgeving
Loondoorbetaling bij ziekte en re-integratie wordt duidelijker

Veel werkgevers in de horeca hebben moeite met de verplichting om het loon door te betalen van zieke werknemers. Ook zijn zij verantwoordelijk voor de re-integratie, al zijn zij zich daar vaak niet van bewust. Om werkgevers te ontzorgen, komt er per 1 januari 2020 een nieuw pakket aan maatregelen...

Columns Blog
De kroon op je werk

Soms duizelt het mij van de ranglijsten in onze branche. Zo heb je de beste van de beste volgens de Lekker, GaultMillau of Michelingids. De verkiezing van de leukste, smakelijkste of meest duurzame. Dan draait het weer om het fraaiste design, beste concept of zit je in een competitie om de hoogste o...

Awards
SVH presenteert de Top 10 van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca  

Op vrijdag 8 november heeft SVH de top 10 van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca bekend gemaakt. Voor deze jaarlijkse wedstrijd werden dit jaar 150 leerbedrijven genomineerd. Tot maandag 4 november zijn deelnemende leerbedrijven met elkaar de strijd aangegaan om de eerste mijlpaal van de wedstrij...

Personalia
Van Duijnen Groep neemt Horecatechniek Nederland over

Van Duijnen Groep, onder andere eigenaar van Van Duijnen Horeca Service (VDHS) te Almere, (marktleider in Nederland op het gebied van drank-technische installaties en tapautomatisering voor de horeca), neemt per 1 november 2019 het Amsterdamse Horecatechniek Nederland over. De overname komt voort ui...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: