Horecava 2020: Van koffiedrap kopje tot DNA-diner

8 januari 2020 | Redactie

Aanstaande maandag openen de deuren van RAI Amsterdam voor de 64e editie van Horecava. Deze editie staat vooral in het teken van voedselverspilling, veggie & vegan en Brasserie 2050.

Een greep uit de vele innovaties op de beurs: vegetarische tonijnsushi, oplossingen voor personeelsproblematiek, koffiekopje van koffiedrap, chips van vlees, drinkflessen van suikerriet en de snelste pizza-oven. Deze innovaties en veel meer is te zien en te ervaren op de beurs van maandag 13 tot en met donderdag 16 januari 2020 in RAI Amsterdam.

Samen tegen voedselverspilling
Horecava 2020 gaat de strijd aan tegen voedselverspilling. Samen met het initiatief Samen Tegen Voedselverspilling wordt er alles aan gedaan om in 2030 50% minder voedsel te verspillen. Ook tijdens een event als Horecava wordt ‘afval’ geproduceerd. De nieuwe initiatieven Rescue Room, waar de bezoeker uitgedaagd wordt zoveel mogelijk voedsel te redden, en de Donation Room maken zowel bezoekers als exposanten bewust hoe om te gaan met onze omgeving, materialen en voedsel, zodat we samen een duurzamere omgeving creëren voor mens, dier en milieu.

250 primeurs
Meer dan 250 nieuwe producten en diensten zijn te proeven, te ruiken en te ervaren op de Horecava. Het TrendLAB toont vele spraakmakende innovatieve activiteiten waaronder het persoonlijke DNA-diner en er is een Start-upLAB met meer dan 70 startende ondernemers. De nominaties van de Horecava Innovation Award worden tentoongesteld waaronder het koffiekopje van koffiedrap, de drinkfles van suikerriet en de tool met personeel vervangende bestelmethodes. Vele standhouders presenteren nieuwe producten en diensten, zo komt Vanreusel met de nieuwe Loempidel en lanceert Topking Fingerfood de nieuwe Veggie Rolls op de beurs.

Gerechten met een verhaal in Brasserie 2050
Dit award winning concept staat voor het eerst binnen. Brasserie 2050 onderzoekt hoe rond het jaar 2050 zo'n 10 miljard mensen gevoed kunnen worden wanneer de voedselproductie wordt bedreigd door klimaatverandering, uitgeputte bodems en verlies aan biodiversiteit. Naast heerlijke gerechten op de kaart geeft het ook een wereldvoedselvraagstuk aan en daarbij vertelt elk gerecht zijn eigen verhaal of belicht een dilemma, denk aan: zeewierkaviaar, een hybride steak tot Karma Shoarma gemaakt van knolselderij. Bezoekers kunnen bij Brasserie 2050 een tafel reserveren en de gerechten zelf ervaren.

Nieuw: Facility & Hospitality - next level in gastvrijheid
95% van ons gedrag is onbewust, bij het nieuwe segment Facility & Hospitality leert de bezoeker in een interactieve kennissessie met experts over welke omgevingsfactoren de beleving van de gast nog beter kunnen maken zoals voedselveiligheid, geurbeleving, schoonmaak en neuromarketing. Big Data is ook in de facilitaire branche onmisbaar. Stephan Simons, expert in data en performance solutions geeft een frisse blik en inzichten. Daarnaast bieden verschillende partners informatie over wet- en regelgeving omtrent HACCP en wat er nodig is om een legionellabesmetting te voorkomen.

Bellavita
Bellavita heeft elk jaar meer dan 150 Italiaanse exposanten, van kleine ambachtelijke producenten tot iconische merken. Voor de eerste keer zijn er ook Spaanse producenten aanwezig waardoor de Mediterrane ervaring nog breder is voor de bezoekers. De Italiaanse vakbeurs voor finefood en wine professionals is van maandag 13 tot en met woensdag 15 januari 2019.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Bier Rotterdam
Stadshaven Brouwerij Rotterdam opent eind 2020

Stedelijke herontwikkeling in Merwe-Vierhavens (M4H Rotterdam) maakt de komst van Stadshaven Brouwerij Rotterdam met restaurant mogelijk. De brouwerij wordt gerealiseerd in een voormalige havenloods aan de Merwehaven. De horeca op locatie wordt geëxploiteerd door de Bierfabriek. Gemeente Rot...

Koffie & thee Achtergronden
Het Grote Koffiebar Onderzoek: zo drinkt Nederland koffie in een koffiebar

Specialty coffee is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden in Nederland. Uit onderzoek van Koffietje.nl blijkt dat ongeveer de helft van de koffiedrinkers één of meerdere keren per week een koffiebar bezoekt. Per bezoek bestellen we gemiddeld 2 drankjes, met een sterke voor...

Bier
Horecaconcern IQ Creative stapt over op Bud

IQ Creative, een van de belangrijkste spelers in de Amsterdamse horeca, maakt vandaag bekend te kiezen voor Bierbrouwerij AB InBev. Het bedrijf van Bert van der Leden en ’s werelds grootste brouwer zijn al sinds de introductie van Bud in Nederland in gesprek. De samenwerking wordt vandaag door...

Ondernemen
Mis geen extra omzet: download de HorecaMarketingKalender

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2020 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Interview
Maggie Blue: All-day (and night) concept in Alphen aan den Rijn [video]

Van lunch tot dj’s en livemuziek op de vrijdag- en zaterdagavonden: Maggie Blue in Alphen aan den Rijn heeft het allemaal. Sinds 24 juli 2017 zijn de deuren van Maggie Blue geopend. Sindsdien hebben ze erg veel gedaan om uniek te zijn, maar ook aanspreekbaar en inspirerend voor gasten. Mike, (...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: