Horecapaar ontvangt HorecaHelden Award

4 juli 2011 |
Horecapaar ontvangt HorecaHelden Award<

Het horecastel Floortje en Niels Mulder zijn gehuldigd met de Tour Culinair HorecaHelden Award 2011. De eigenaren van drie bedrijven in Almelo (Nielz Café, lunchroom OnwijZ en restaurant Zuid) krijgen de prijs omdat ze als gedreven coaches met veel passie hun team van ruim honderd medewerkers aanvoeren.

Initiatiefnemers
Ze besteden veel aandacht aan het begeleiden, motiveren en trainen van het personeel. De award is een initiatief van het fietsende horecanetwerk Tour Culinair en SVH.

Uitstraling naar het team
Floortje en Niels: “We zijn stil en verrast door de toekenning van de prijs. We hopen van harte dat de titel uitstraalt naar onze medewerkers. Zij zijn onze helden, want zonder goed team ben je als ondernemer nergens."

Groeien en betrokken blijven
Floortje en Niels zijn twee jonge, enthousiaste ondernemers met een enorme drive. Negen jaar geleden openden ze NielZ Café, later volgde OnwijZ, en afgelopen voorjaar restaurant Zuid. Ondanks de omvang van de organisatie tonen ze zich zeer betrokken bij hun medewerkers. Ze voeren zelf alle sollicitatiegesprekken, werken veel mee op de vloer, proberen problemen snel op te lossen en stimuleren medewerkers zich verder te ontplooien.

Personeel binden en boeien
Met het uitreiken van de prijs sluit de Tour Culinair aan op het project HorecaHelden van SVH. Deze campagne heeft als doel ondernemers bewust te maken dat zij zelf veel invloed hebben op personeelsbeleid. Ondernemers die hun medewerkers willen vinden, binden en boeien, kunnen gebruik maken van de instrumenten uit de SVH Toolkit en zo worden zij dé nieuwe HorecaHelden. De prijs bestaat uit een bronzen kunstwerk en een cheque van 1.000 euro die de winnaars mogen besteden aan trainingen voor medewerkers.

Floortje en Niels Mulder kregen de prijs uitgereikt door Ton Lenting van de Stichting Tour Culinair (rechts op de foto) en Bob Schut, directeur SVH (links op de foto).

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events
Thérèse Boer en Herman den Blijker openen Gastvrij Rotterdam 2019

Gastvrij Rotterdam opent op 23 september om 11.30 uur met een bijzonder gelegenheidsduo; niemand minder dan Thérèse Boer, driesterren gastvrouw en sommelier van De Librije, en Herman den Blijker, chef-kok en presentator, zullen de presentatie van het openingsprogramma voor hun rekening...

Columns Blog
De jongeren van tegenwoordig

Mijn dochter is begonnen met vioolles. Al direct na de eerste les werd thuis de viool voorzichtig uit het kistje gehaald en begon ze er driftig op te tokkelen. In dit stadium kan ik er nog geen melodie in bespeuren, maar hey, wij hebben een instrument in huis dus het begin is gemaakt. Ze wist mij ze...

Achtergronden
Kinderdag bij strandpaviljoen in Noordwijk

St(r)andplaats Nederzandt (Noordwijk) staat op zondag 15 september weer volledig in het teken van de kids! Kidsday 2019, het kinderfestijn van de Bollenstreek. Dit jaar is Kidsday nog uitgebreider dan anders. Kids mogen lekker springen op de luchtkussens met de beats van DJ Kevin, spelen in de na...

Amsterdam Opening
Tunes Bar (Conservatorium Hotel Amsterdam) wordt Taiko Bar

Op het vijfjarige bestaan van Taiko Amsterdam is onthuld dat de Tunes Bar vanaf heden verdergaat als Taiko Bar. In de afgelopen vijf jaar is Tunes Bar, onder leiding van Schilo van Coevorden, uitgegroeid tot een ongeëvenaarde cohesie van keuken en bar met onmiskenbare Aziatische invloeden, waar...

Economie Personeel
Verloop personeel kost horeca 1,4 miljard euro per jaar

De horecasector kent, mede door het grote aandeel jonge arbeidskrachten, traditioneel een grote arbeidsdynamiek. De branche wordt door het grote personeelsverloop geconfronteerd met torenhoge kosten. Zo kost het vervangen van een fulltime werkende kok bijna 30.000 euro en het vervangen van een fullt...

Bier Achtergronden
Krat is de ster in nieuwe Heineken campagne

In de nieuwe Heineken® campagne, die vandaag live gaat, staat de Nederlandse vindingrijkheid, pragmatisme en een gezonde dosis zelfspot centraal. En waar komt dat beter tot uiting dan in de ‘ster’ van de nieuwe campagne: het Heineken krat. Josefien Olij, Marketing Manager Heineken...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: