Horecaconcern IQ Creative stapt over op Bud

22 januari 2020 | Thijs Jacobs
Horecaconcern IQ Creative stapt over op Bud

IQ Creative, een van de belangrijkste spelers in de Amsterdamse horeca, maakt vandaag bekend te kiezen voor Bierbrouwerij AB InBev. Het bedrijf van Bert van der Leden en ’s werelds grootste brouwer zijn al sinds de introductie van Bud in Nederland in gesprek. De samenwerking wordt vandaag door Van der Leden zelf met veel trots kenbaar gemaakt: ‘’We zijn altijd vooruitstrevend geweest, als early adaptor moet je durven te kiezen en risico’s nemen. De introductie van Bud in Nederland doet stof opwaaien. Dat tikkeltje brutale, het zelfverzekerde en het groots durven dromen, dat past bij IQ Creative. Het is niet makkelijk of vanzelfsprekend om na ruim 15 jaar deze switch te maken, maar we willen blijven vernieuwen en kiezen daarom als team voor Bud.’’

Horeca durft de uitdaging aan

De Nederlandse introductie van Bud werd afgelopen zomer aangekondigd en het biermerk is inmiddels in ruim 1800 horecazaken verkrijgbaar. Ook is Bud in vrijwel alle A-merk supermarkten te verkrijgen. Na eerder aangekondigde partnerships met individuele horecaconcepten als Capital C en TivoliVredenburg is de samenwerking met IQ Creative een volgende belangrijker partner voor Bud, dat bekend staat om de onderscheidende ‘smooth’ taste en frisse, internationale positionering.

In Amsterdam, een van de focussteden in de lancering van Bud, is het bedrijf achter onder meer bekende horecaconcepten als Happyhappyjoyjoy en supperclub met recht een speler van formaat. Mark Hanssen, Horecadirecteur bij Bierbrouwerij AB InBev roemt het vertrouwen van zijn nieuwste partner: ‘’IQ Creative en Bud zijn een perfecte match, het is geweldig om te zien dat het geloof in Bud zo groot is. Het getuigt van lef en vertrouwen dat zij na zoveel jaar nu de stap maken naar Bud. Een belangrijke mijlpaal in onze tot nu toe succesvolle lancering.’’

Focus op creativiteit

De samenwerking tussen Bud en IQ Creative gaat verder dan het schenken van bier. Gezamenlijk focussen de partijen zich op het tot leven laten komen van creativiteit binnen de diverse formules. Dit gaat van de organisatie van speciale evenementen tot talent een podium bieden. Het onder supperclub gevestigde Apt. wordt getransformeerd, met als doel nieuw elan in de Amsterdamse nachtscene toe te voegen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
11 jaar geleden in De CaféKrant: Wijnbar Viqh, Haarlem

De CaféKrant bestaat dit jaar 15 jaar. Om dit 'porseleinen jubileum' kracht bij te zetten, besteden we iedere week aandacht aan een interview of achtergrondverhaal uit de rijke historie van De CaféKrant. Dit keer reizen we terug naar 2010. We bezochten wijnbar Viqh in Haarle ...

Economie Achtergronden
Advies Belastingdienst aan horecaondernemers: verleng bijzonder uitstel van betaling

Is uw bijzonder uitstel van betaling afgelopen en kunt u nog niet aan uw nieuwe betalingsverplichtingen voldoen? Verleng dan uw bijzonder uitstel van betaling. Dat kan nog tot en met 30 juni. Afgelopen zaterdag ontvingen 60.000 ondernemers, waaronder uit de horecabranche, hierover een brief van de B ...

KHN Corona
KHN: uit eten met sneltest onbespreekbaar

De uitspraken van minister De Jonge over de rol van sneltesten in het openingsplan van het kabinet kunnen rekenen op stevige kritiek vanuit horecaondernemers. Zo wordt er mogelijk gesproken over versoepelingen, waarbij de horeca voor uit eten open mag met de inzet van sneltesten. Vooral het feit dat ...

Economie Achtergronden
CBS: relatief veel horecabedrijven opgeheven

In het eerste kwartaal van 2021 werden zo’n 30,2 duizend bedrijven opgeheven, ruim 9 duizend minder dan in hetzelfde kwartaal het jaar ervoor. Bij 85 procent van de opheffingen ging het om bedrijven met één werkzame persoon. Er werden 4,7 duizend bedrijven met meer dan é&e ...

Achtergronden Corona
Kan de horeca eigenlijk wel open als het weer mag?

Als de horeca op een gegeven moment weer open mag, dan is het nog maar de vraag of elke horecagelegenheid dat ook kan. BNR Nieuwsradio ging op onderzoek uit en deed daarbij ook navraag hij KHN. Bij veel ondernemers ontbreekt het op dit moment aan financiële middelen om personeel te betalen of v ...

Interview Longread
''Het terras openen heeft eigenlijk geen zin voor ons''

Andrea de Lange is eigenaresse van Brasserie Jansen in Zwolle. De terrassen mogen weliswaar weer gedeeltelijk open, maar zij koos ervoor haar terras gesloten te houden. Een weloverwogen keuze, zo blijkt. “Als je kijkt naar alle administratie en de opstartkosten die daarbij komen kijken, dan he ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: