Hoe Freddy Heineken de VS veroverde

23 januari 2017 | Thijs Jacobs

Zou het waar zijn of niet? Achter veel succesverhalen schuilt een geniale bedenker, maar of het volgende verhaal over het buitenlandse succes van Heineken correct is, weten we hier op de redactie niet...

Het verhaal gaat, dat meneer Heineken opdracht gaf aan reclamebureaus om een strategie te bedenken om de Verenigde Staten aan zijn pils te krijgen. Freddy Heineken was echter niet zo gecharmeerd van de suggesties die gedaan werden en besloot zelf een plannetje te bedenken.

Hij liet knappe jonge stelletjes langs de deuren van Amerikaanse kroegen gaan en liet ze vragen naar Heineken. Uiteraard liet hij meerdere stelletjes dezelfde zaken bezoeken, zodat zijn plannetje zeker zou gaan werken. Het biermerk was destijds nog totaal onbekend aan de andere kant van de oceaan, dus natuurlijk schonk de barman het niet. Freddy liet kort erop een vertegenwoordiger langsgaan bij dezelfde kroeg, waarna de uitbater uiteraard een bestelling deed. Want als hippe jongen mensen vragen naar Heineken, dan moet het wel een populair biertje zijn bij de jongere doelgroep, zo was de gedachte... Een simpele, doch geniale, zet van Freddy! Inmiddels is Heineken ook in de VS een 'household name'. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events
Thérèse Boer en Herman den Blijker openen Gastvrij Rotterdam 2019

Gastvrij Rotterdam opent op 23 september om 11.30 uur met een bijzonder gelegenheidsduo; niemand minder dan Thérèse Boer, driesterren gastvrouw en sommelier van De Librije, en Herman den Blijker, chef-kok en presentator, zullen de presentatie van het openingsprogramma voor hun rekening...

Columns Blog
De jongeren van tegenwoordig

Mijn dochter is begonnen met vioolles. Al direct na de eerste les werd thuis de viool voorzichtig uit het kistje gehaald en begon ze er driftig op te tokkelen. In dit stadium kan ik er nog geen melodie in bespeuren, maar hey, wij hebben een instrument in huis dus het begin is gemaakt. Ze wist mij ze...

Achtergronden
Kinderdag bij strandpaviljoen in Noordwijk

St(r)andplaats Nederzandt (Noordwijk) staat op zondag 15 september weer volledig in het teken van de kids! Kidsday 2019, het kinderfestijn van de Bollenstreek. Dit jaar is Kidsday nog uitgebreider dan anders. Kids mogen lekker springen op de luchtkussens met de beats van DJ Kevin, spelen in de na...

Amsterdam Opening
Tunes Bar (Conservatorium Hotel Amsterdam) wordt Taiko Bar

Op het vijfjarige bestaan van Taiko Amsterdam is onthuld dat de Tunes Bar vanaf heden verdergaat als Taiko Bar. In de afgelopen vijf jaar is Tunes Bar, onder leiding van Schilo van Coevorden, uitgegroeid tot een ongeëvenaarde cohesie van keuken en bar met onmiskenbare Aziatische invloeden, waar...

Economie Personeel
Verloop personeel kost horeca 1,4 miljard euro per jaar

De horecasector kent, mede door het grote aandeel jonge arbeidskrachten, traditioneel een grote arbeidsdynamiek. De branche wordt door het grote personeelsverloop geconfronteerd met torenhoge kosten. Zo kost het vervangen van een fulltime werkende kok bijna 30.000 euro en het vervangen van een fullt...

Bier Achtergronden
Krat is de ster in nieuwe Heineken campagne

In de nieuwe Heineken® campagne, die vandaag live gaat, staat de Nederlandse vindingrijkheid, pragmatisme en een gezonde dosis zelfspot centraal. En waar komt dat beter tot uiting dan in de ‘ster’ van de nieuwe campagne: het Heineken krat. Josefien Olij, Marketing Manager Heineken...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: