Hoe Freddy Heineken de VS veroverde

23 januari 2017 | Thijs Jacobs

Zou het waar zijn of niet? Achter veel succesverhalen schuilt een geniale bedenker, maar of het volgende verhaal over het buitenlandse succes van Heineken correct is, weten we hier op de redactie niet...

Het verhaal gaat, dat meneer Heineken opdracht gaf aan reclamebureaus om een strategie te bedenken om de Verenigde Staten aan zijn pils te krijgen. Freddy Heineken was echter niet zo gecharmeerd van de suggesties die gedaan werden en besloot zelf een plannetje te bedenken.

Hij liet knappe jonge stelletjes langs de deuren van Amerikaanse kroegen gaan en liet ze vragen naar Heineken. Uiteraard liet hij meerdere stelletjes dezelfde zaken bezoeken, zodat zijn plannetje zeker zou gaan werken. Het biermerk was destijds nog totaal onbekend aan de andere kant van de oceaan, dus natuurlijk schonk de barman het niet. Freddy liet kort erop een vertegenwoordiger langsgaan bij dezelfde kroeg, waarna de uitbater uiteraard een bestelling deed. Want als hippe jongen mensen vragen naar Heineken, dan moet het wel een populair biertje zijn bij de jongere doelgroep, zo was de gedachte... Een simpele, doch geniale, zet van Freddy! Inmiddels is Heineken ook in de VS een 'household name'. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards
Edwin Hollanders maakt de Lekkerste Pannenkoek van 2020

Edwin Hollanders wordt twee keer eerste bij De Lekkerste Pannenkoek van 2020. Hij won tijdens de Horecava met zijn creatie 'Hollanders krijg je 'm niet' niet alleen de eerste prijs van de proefjury, maar ook de kinderjuryprijs. Edwin werkt bij Pannenkoekenhuis De Perdstal in Venray. D...

Awards
Amber Ott is de beste biertapper van Nederland

Biertappen is echt een vak en vraagt om vakmanschap. Dat was vandaag duidelijk te zien tijdens de finale van het Nederlands Kampioenschap Biertappen op Horecava 2020. Van alle barmannen en barvrouwen die de afgelopen maanden meededen aan de regionale voorrondes, stonden er vandaag 47 deelnemers in d...

Events Achtergronden
Horecava werd goed bezocht dit jaar

Op de 64e editie van de Horecava was de hele horecawereld weer goed vertegenwoordigd de afgelopen vier dagen. De vele nieuwe initiatieven, waaronder The Coffee Stage, de werelden van het TrendLAB en het Start-upLAB met ruim 70 ondernemers waren goed bezocht. Veel aandacht was er voor duurzame thema&...

Achtergronden
Kris Kross Amsterdam Nachtburgemeesters van Nederland 2020

Kris Kross Amsterdam zijn door de Nederlandse Horeca verkozen tot Nachtburgemeesters van Nederland 2020. De bekende Nederlandse deejays kregen de ambtskettingen omgehangen op woensdag 15 januari tijdens het Horecava-nieuwjaarsfeest ‘MOOI! 2020’ in Zuid-Pool eventlocatie Amsterdam, dat we...

Awards Culinair
Booking.com lanceert nieuwe pilot-app 'CityBook'

Door het gebruik van machine learning krijgen reizigers aanbevelingen die het makkelijker maken om de steden te verkennen. Met als missie het voor iedereen makkelijker te maken om de wereld te beleven, kondigt Booking.com een nieuwe pilot aan: CityBook. Deze digitale stedengids brengt inspiratie, pl...

Columns Blog
Hoe overleef je de jaarlijkse prijzenslag?

Het is januari, hartje winter en in de meeste horecabedrijven laagseizoen. De piek van de feestdagen is voorbij en de gasten lijken wel aan hun winterslaap te zijn begonnen. Om die gasten toch te bewegen om in actie te komen, zien we een aantal horecabedrijven weer behoorlijk stunten met hun prijzen...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: