Hoe Freddy Heineken de VS veroverde

23 januari 2017 | Thijs Jacobs

Zou het waar zijn of niet? Achter veel succesverhalen schuilt een geniale bedenker, maar of het volgende verhaal over het buitenlandse succes van Heineken correct is, weten we hier op de redactie niet...

Het verhaal gaat, dat meneer Heineken opdracht gaf aan reclamebureaus om een strategie te bedenken om de Verenigde Staten aan zijn pils te krijgen. Freddy Heineken was echter niet zo gecharmeerd van de suggesties die gedaan werden en besloot zelf een plannetje te bedenken.

Hij liet knappe jonge stelletjes langs de deuren van Amerikaanse kroegen gaan en liet ze vragen naar Heineken. Uiteraard liet hij meerdere stelletjes dezelfde zaken bezoeken, zodat zijn plannetje zeker zou gaan werken. Het biermerk was destijds nog totaal onbekend aan de andere kant van de oceaan, dus natuurlijk schonk de barman het niet. Freddy liet kort erop een vertegenwoordiger langsgaan bij dezelfde kroeg, waarna de uitbater uiteraard een bestelling deed. Want als hippe jongen mensen vragen naar Heineken, dan moet het wel een populair biertje zijn bij de jongere doelgroep, zo was de gedachte... Een simpele, doch geniale, zet van Freddy! Inmiddels is Heineken ook in de VS een 'household name'. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Coronacrisis
Horeca zeker dicht tot en met 28 april

Zojuist heeft premier Rutte bekendgemaakt dat de Nederlandse horeca zeker tot en met 28 april gesloten blijft. Hij raadt Nederlanders daarnaast ten zeerste af een meivakantie te plannen, wat voor hotels en B&B's duidelijk geen positief nieuws is, maar het komt niet onverwacht. Ook schole...

Coronacrisis
Young Creators Group start HorecaTegoed

Om de horeca een hart onder de riem te steken, is Young Creators Group, een community voor jonge ondernemers en makers onder leiding van ondernemer Edwin de Jong, op eigen initiatief gestart met HorecaTegoed. HorecaTegoed is een initiatief waar je een gift aan jouw favoriete horecagelegenheid kunt g...

Coronacrisis
"Kabinet verlengt coronamaatregelen die gelden tot 6 april "

Het kabinet besluit aanstaande dinsdag 31 maart hoe het land verdergaat in de strijd tegen het coronavirus. De maatregelen die tot en met 6 april gelden, waaronder het sluiten van eet- en drinkgelegenheden en musea, worden dan verder besproken. Verschillende landelijke media, waaronder NU.nl en ...

Interview Coronacrisis
"Flinke huurverlaging is voor horecaondernemers nu zeker mogelijk"

Hotelier Bart Reints Bok, directeur/eigenaar van Charme Hotels, houdt voor hotelvakblad Hospitality Management een 'coronadagboek' bij. Hij vertelde daarin over de niet zo heel nette handelswijze van Emesa, bekend van Vakantievelingen.nl en onderdeel van Talpa, en de annuleringspraktijken bi...

Achtergronden
Gratis download: De CaféKrant, maart 2020

Coronavirus of niet, De CaféKrant blijft je op de hoogte houden van het laatste nieuws - voornamelijk online - maar biedt je prachtige interviews en achtergrondverhalen in de krant zelf. Voor degenen die vanwege de gedwongen sluiting even niets om handen hebben, is dit een uitgave om naar uit...

Coronacrisis
Kabinet beslist 31 maart over maatregelen die gelden tot en met 6 april

Het kabinet besluit volgende week dinsdag 31 maart hoe het land verdergaat in de strijd tegen het coronavirus. De maatrgelen die tot en met 6 april gelden, waaronder het sluiten van eet- en drinkgelegenheden, musea en thuiswerken, worden dan verder besproken. Er is nog geen duidelijkheid over wannee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: