Hoe Freddy Heineken de VS veroverde

23 januari 2017 | Thijs Jacobs

Zou het waar zijn of niet? Achter veel succesverhalen schuilt een geniale bedenker, maar of het volgende verhaal over het buitenlandse succes van Heineken correct is, weten we hier op de redactie niet...

Het verhaal gaat, dat meneer Heineken opdracht gaf aan reclamebureaus om een strategie te bedenken om de Verenigde Staten aan zijn pils te krijgen. Freddy Heineken was echter niet zo gecharmeerd van de suggesties die gedaan werden en besloot zelf een plannetje te bedenken.

Hij liet knappe jonge stelletjes langs de deuren van Amerikaanse kroegen gaan en liet ze vragen naar Heineken. Uiteraard liet hij meerdere stelletjes dezelfde zaken bezoeken, zodat zijn plannetje zeker zou gaan werken. Het biermerk was destijds nog totaal onbekend aan de andere kant van de oceaan, dus natuurlijk schonk de barman het niet. Freddy liet kort erop een vertegenwoordiger langsgaan bij dezelfde kroeg, waarna de uitbater uiteraard een bestelling deed. Want als hippe jongen mensen vragen naar Heineken, dan moet het wel een populair biertje zijn bij de jongere doelgroep, zo was de gedachte... Een simpele, doch geniale, zet van Freddy! Inmiddels is Heineken ook in de VS een 'household name'. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Koffie & thee Utrecht
30ml Coffee & Food maakt een feestje van de heropening op 1 juni

De afgelopen maanden was het rustig in de ‘huiskamers’ van 30ml. Alle vestigingen waren open voor TO GO, maar de gezelligheid die de zaken normaliter zo typeert hebben de medewerkers echt gemist. Gelukkig openen ook zij vanaf 1 juni om 12:00 uur weer de deuren voor het nuttigen ter plaat...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: