HMSHost gaat zich richten op horeca in stadscentrum Utrecht

10 april 2017 | Thijs Jacobs
HMSHost gaat zich richten op horeca in stadscentrum Utrecht

De opkomst van HMSHost International in Nederland continueert. Na de aankondiging in 2016 over de uitbreiding van horecaconcepten op Rotterdam The Hague Airport en Designer Outlet Roermond, start HMSHost in een nieuw kanaal: het stadscentrum. De marktleider op het gebied van eten en drinken zal vijf locaties in het centrum van Utrecht openen.

HMSHost heeft vijf vooruitstrevende horecaconcepten ontwikkeld voor de Stadskamer. Dit is een nieuw gebouw dat door Klépierre, de Europese winkelcentrumspecialist, wordt gebouwd in Hoog Catharijne. Een gebied met de volledige focus op horeca. Het brede aanbod van eten en drinken creëert een uitnodigende sfeer voor gasten die hier kunnen ontspannen en rustig zitten of iets bestellen om mee te nemen.

De opening van vijf concepten in het centrum van Utrecht verloopt in twee fasen. In oktober 2017 zal HMSHost LEON openen, de ‘naturally fast food’ keten uit Londen. HMSHost heeft dit concept in 2016 in Nederland geïntroduceerd. HMSHost biedt daarnaast ook een Nederlandse primeur; Comptoir Libanais. Deze bescheiden en leuke Libanese kantine serveert gezonde, eenvoudige Libanese gerechten in een authentiek, vriendelijk en kleurrijk design. Comptoir Libanais is in 2008 opgericht in Londen en heeft nu 17 restaurants in Engeland. Het derde concept dat in de eerste fase opent is Burger Federation, een eigen concept van HMSHost, met onder andere een vestiging in Designer Outlet Roermond. Dit concept speelt in op de vraag naar gourmet burgers van lokale en biologische ingrediënten geïnspireerd op internationale en lokale recepten.

Begin 2019 zal de tweede fase zijn voltooid, met onder andere Two Tigers, waar een uitstekende mix van nieuwe en klassieke pan-Aziatische gerechten wordt geserveerd en Bistrot Bakery met een verscheidenheid aan rijke, authentieke smaken die dit het ideale concept maken voor mensen die echt geven om kwaliteit.

Walter Seib, CEO van HMSHost International: “Het nieuwe winkelcentrum Hoog Catharijne met de Stadskamer zal het kloppende hart van Utrecht worden en een thuishaven voor winkelend Nederland. Wij zijn trots om met Klépierre samen te werken. Dit biedt ons de mogelijkheid om te laten zien dat wij de perfecte gastheer zijn, overal waar mensen onderweg zijn. Samen met onze strategische brand partners hebben we concepten ontwikkeld waar mensen zich thuis voelen en waar ze graag vertoeven.”

 

Hoog Catharijne is niet alleen de geografische as tussen het oude stadscentrum en het Centraal Station van Utrecht, je kunt hier ook heerlijk winkelen. Met meer dan 26 miljoen bezoekers per jaar is Hoog Catharijne het druk bezochtste winkelcentrum van Nederland. Dankzij de centrale locatie naast het Centraal Station van Utrecht en het busstation, en ruim voldoende parkeerplaatsen op loopafstand, is Hoog Catharijne het kloppend winkelhart van Nederland. Vanaf 2017 zal de winkelervaring van Hoog Catharijne nog specialer worden dankzij het uitbreidings- en renovatieproject. Bioscopen, 600.000 vierkante meter aan kantoren (dat betekent 33.000 banen erbij), een hotel en een casino zullen dit winkelcentrum nog completer maken. Dit project is onderdeel van een enorm stedelijk renovatieplan waarvoor ook een uitbreiding van het station nodig is om de 90 miljoen bezoekers per jaar te kunnen ontvangen.

HMSHost Utrecht horeca hoog catherijne

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN in actie! #BlackMonday: final sale horeca

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) lanceert de landelijke campagne #BlackMonday, die op maandag 7 december van start gaat. Onder de noemer #BlackMonday worden horecaondernemers opgeroepen deel te nemen aan de landelijke actie. Met de campagne wil KHN duidelijk maken dat als de overheid niet per omga ...

Corona
"Honderden miljoenen voor horeca en cultuur"

Haagse bronnen melden aan de NOS dat sectoren die flink geraakt zijn door de coronacrisis en daardoor een zeer groot omzetverlies lijden, kunnen rekenen op honderden miljoenen steun vanuit Den Haag. Volgens de NOS zet het kabinet de komende dagen de puntjes op de i. Bedrijven die meer dan 70 proc ...

Interview Digitaal Ondernemen
Horecamarketing op socials: influencers als spin in het web

Bij een goede marketingstrategie mag social media niet ontbreken. Wil je verzekerd zijn van een groot bereik, dan kun je haast niet om ‘influencers’ heen. Die influencers vind je op Youtube, op hun eigen blogs, Facebook, Instagram, Snapchat of TikTok. Wie een influencer inzet, meestal te ...

KHN Corona
Deel van de horeca dreigt op 17 januari open te gaan, ondanks maatregelen

Vorige week kondigden verschillende horecaondernemers aan om hun zaken op 17 januari te willen openen, ongeacht de dan geldende maatregelen. Zij hebben zojuist verkondigd tegenover Omroep Brabant dat ze het vertrouwen in het kabinet hebben opgezegd en hoe dan ook zullen openen op 17 januari. Omd ...

Economie Corona
Horeca na kunst en cultuur meest pessimistisch over economische vooruitzichten

De vooruitzichten van het Nederlandse bedrijfsleven over de eigen verkopen op de korte termijn zijn sinds de zomer sterk verslechterd. De economie zal naar verwachting tijdelijk weer een stap terug moet doen. Vooral de commerciële dienstverlening heeft pessimistischere verwachtingen voor de kom ...

Corona
Horeca Alliantie demonstreert 7 december op Malieveld

Géén enkel horecabedrijf mag nog kopje onder gaan door gebrek aan coronasteun van de overheid. De steunmaatregelen mogen niet verder worden afgebouwd, maar moeten gemaximaliseerd worden! Juist nú, nu de horeca alle reserves heeft opgebruikt en niet langer overleven kan. Dit is d ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: