Heineken terug als hoofdsponsor van SAIL

12 februari 2020 | Thijs Jacobs

Heineken verbindt zich als hoofdsponsor aan de jubileumeditie van SAIL, van 12 tot en met 16 augustus voor de 10e keer in Amsterdam. De brouwer was in 1975 al betrokken bij de start van SAIL, toen vanwege het 700-jarig bestaan van Amsterdam. Als Nederlands icoon met de wortels in Amsterdam wil Heineken de miljoenen bezoekers vanuit de hele wereld verbinden en een onvergetelijk evenement bezorgen.

?Heineken is op het SAIL-terrein de exclusieve leverancier van bier en cider, met daarbij een groot aanbod aan 0,0%-varianten. Daarnaast levert de grootste brouwerij van Europa een bijdrage aan het maatschappelijk programma van het evenement.

David Lette, Marketing Director van Heineken:

“Als partner van het eerste uur is Heineken dé trotse hoofdsponsor van deze jubileumeditie van SAIL. In onze thuisstad dragen we graag bij aan de fantastische sfeer die deze vloot met zich meebrengt. Want als de kades zinderen van gezelligheid en onderlinge verbinding dan zijn we op ons best. Tijdens SAIL Amsterdam 2020 zal naast ons reguliere assortiment ook Heineken 0.0 een prominente plaats krijgen. Daarnaast hebben we ook oog voor duurzaamheid door het gebruik van plastic tot een minimum te beperken en de bevoorrading zo effectief mogelijk en uitstoot arm te bevoorraden. Want in alles wat we doen, gaan we voor groen. Heineken kan niet wachten tot de eerste schepen aan de horizon verschijnen en kijken dan ook reikhalzend uit naar 12 augustus.”

Reineke Boot, CEO SAIL Event Partners:

“We zijn trots dat Heineken aan boord is om de tiende editie van dit vrij toegankelijke spektakel te realiseren, ook gezien hun historie bij dit evenement. Zeker omdat mensen verbinden voor hen verder gaat dan een drankje bij een van de spectaculaire Tall Ships of een spetterend optreden in de SAIL Music Marina. Zo is Heineken actief betrokken bij ons maatschappelijk platform voor talentontwikkeling en werkgelegenheid. Bovendien past de 0,0%-ambitie bij de plannen omtrent de veiligheid van ons nautische evenement.”

Op de foto, v.l.n.r. Ronald van Liemt (SAIL), Reineke Boot (SAIL), David Lette (Heineken), Joey Scipio Blüme (Heineken), Louise Stefels (SAIL)

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Internationaal Coronacrisis
Corona-uitbraak Duitsland: regels in restaurant werden niet nageleefd

De corona-uitbraak in het Duitse district Leer, vlak over de grens bij Nieuweschans, is niet uit de lucht komen vallen. Het niet naleven van de hygiëneregels tijdens een besloten feest in een restaurant staat aan de basis van de uitbraak, zo melden de Duitse autoriteiten. Elf personen zijn b...

Achtergronden
Waarover wil jij graag lezen?

Jij bent als lezer belangrijk voor ons platform. Om je nog beter van dienst te zijn, willen we graag weten welke inhoud jij het liefste terugziet binnen onze website en onze krant. Help jij ons (en jezelf) door de korte vragenlijst in te vullen? Het neemt slechts enkele minuten van je tijd in beslag...

Economie Coronacrisis
Steunpakket met drie maanden verlengd: 13 miljard euro aan kosten

De komende drie maanden trekt het kabinet nog eens 13 miljard uit voor steun aan ondernemers die vanwege de coronacrisis in financiële problemen komen. Het bestaande noodpakket loopt af op 1 juni, maar wordt dus met nog eens drie maanden verlengd. Zorgelijke ontwikkeling Premier Rutte spr...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
VCHO, ProFri en NHG vragen om verduidelijking enkele regels 

Premier Mark Rutte heeft gesproken; de kogel is door de kerk. Vanaf 1 juni om 12.00 uur mag het zitgedeelte van cafetaria’s en restaurants weer open voor maximaal 30 eters ter plekke. Ook mogen de terrassen weer in gebruik worden genomen. Veel ondernemers waren zich al aan het voorbereiden; ee...

KHN Coronacrisis
KHN: Horeca mag voorzichtig open, steunpakket blijft noodzakelijk

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is blij dat de eerste stap richting de heropening van de horeca is gezet. De gisteren aangekondigde verlichting van de coronamaatregelen tijdens de persconferentie van het kabinet bieden een bescheiden perspectief voor de horeca. De gevolgen van de intelligente loc...

Bier
Swinkels Family Brewers geeft 'rondje voor jouw zaak'

Swinkels Family Brewers komt met ‘Rondje voor jouw zaak’: een online platform waar consumenten een vat bier kunnen winnen voor hun favoriete horecazaak. De consument koopt een van de deelnemende bieren in de supermarkt of horeca, scant deze met zijn mobiele telefoon, selecteert zijn favo...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: