Grote Kerk twee avonden uitverkocht tijdens sfeervol Bierproeffestival 2018

28 mei 2018 | Thijs Jacobs

6.500 bierliefhebbers hebben de zevende editie van het Nederlands Bierproeffestival bezocht, dat van 24 t/m 26 mei plaatsvond in de Grote Kerk in Den Haag. Dit jaarlijks terugkerende festival werd geopend door nachtburgemeester Sjoerd van Schuylenburch en markeerde tevens de start van de Week van het Nederlandse Bier.

Bezoekers konden drie dagen lang genieten van meer dan 250 biersoorten, food van diverse foodtrucks en verschillende masterclasses die werden gegeven door ervaren bierkenners. De Week van het Nederlandse Bier duurt nog tot en met 3 juni. Door heel Nederland worden zo’n 100 bier-activiteiten georganiseerd om de consument de veelzijdigheid van Nederlands bier te laten ervaren. Traditiegetrouw sluiten de Nederlandse Brouwerijdagen ‘De Week’ af; bijna 100 Nederlandse brouwerijen openen van 1 t/m 3 juni hun deuren voor het publiek. Meer informatie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl 

Activiteiten in de Week van het Nederlandse bier

De Week van het Nederlandse Bier viert bier van eigen bodem. Van 24 mei t/m 3 juni ontdekken liefhebbers de veelzijdigheid van Nederlands bier tijdens biermasterclasses, bierproeverijen, brouwworkshops, festivals, proeverijen, bierwandelingen, rondleidingen in brouwerijen en bierdiners te organiseren. Middels zo’n 100 verschillende activiteiten ontdekt de consument de veelzijdigheid van Nederlands bier. Ter afsluiting van de Week van het Nederlandse Bier, openen brouwerijen door heel het land hun deuren tijdens de Nederlandse Brouwerijdagen (1 t/m 3 juni). 

Stichting Week van het Nederlandse bier

De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. In de stichting heeft de Nederlandse biersector zicht verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, CRAFT, Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra drankenspeciaalzaken, Bier&cO, Bierburo, Birdy Publishing / Bier! magazine en Bier Consumenten vereniging PINT. Voor meer informatie over de Stichting Week van het Nederlandse Bier zie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving
Rechter: maaltijdbezorgers Deliveroo geen zzp'ers, Deliveroo in beroep

De maaltijdbezorgers van Deliveroo zijn zzp'ers en mogen aanspraak maken op dienstverband. Dat bepaalde de rechter in Amsterdam vanmiddag. Deliveroo gaat in beroep tegen de uitspraak. Vorig jaar besloot Deliveroo om de aflopende contracten van bezorgers niet te verlengen. Zo konden bezorgers...

Zo zet je een succesvol horecaconcept neer

Het ene na het andere horecaconcept werd de laatste jaren geopend. Van vegan koffie bars en bierkelders tot een heus avocadorestaurant. En allen succesvol! De wens van de consument verandert drastisch en om bij te blijven is een helder concept nodig. De HM Academy helpt je daarbij en organiseert op ...

Koffie & thee Achtergronden
Onderzoek prijsontwikkeling koffie en thee in lunchrooms

De prijsontwikkeling van koffie en thee binnen lunchrooms is nog vrijwel nooit onderzocht. Daarom deed de redactie van vakblad Lunchroom zelf een onderzoekje naar de prijsontwikkeling gedurende de afgelopen twee jaar en daarbij keken zij ook nog verder terug, naar het jaar 2001 om precies te zijn. I...

Onderwijs Ondernemen
Training concepting voor gepassioneerde horecaondernemers

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Achtergronden Longread
Cash verdwijnt voorlopig nog niet uit de horeca

Na een jarenlange promotie van pinnen en contactloos betalen, hoor je de laatste tijd steeds vaker de roep om contant betalen. De Nederlandsche Bank laat van zich horen als voorstander van cash. Wat moet je daarmee in de horeca, waar contant geld voor onveilige situaties zorgt? Maatregelen nemen! ...

Koffie & thee Longread
Achtergrond: Koffie is complex, maar de moeite waard

Koffie is een complex product. Er zijn zoveel verschillende smaakvariëteiten en koffielanden. En dan de prijs. Is koffie nu duurder geworden de laatste jaren? Volgens verschillende onderzoeken blijkt van wel. Volgens koffiekenner Frans Kooijman, eigenaar van koffiehotspot 30ml in Utrecht, moete...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: