Grote Kerk twee avonden uitverkocht tijdens sfeervol Bierproeffestival 2018

28 mei 2018 | Thijs Jacobs

6.500 bierliefhebbers hebben de zevende editie van het Nederlands Bierproeffestival bezocht, dat van 24 t/m 26 mei plaatsvond in de Grote Kerk in Den Haag. Dit jaarlijks terugkerende festival werd geopend door nachtburgemeester Sjoerd van Schuylenburch en markeerde tevens de start van de Week van het Nederlandse Bier.

Bezoekers konden drie dagen lang genieten van meer dan 250 biersoorten, food van diverse foodtrucks en verschillende masterclasses die werden gegeven door ervaren bierkenners. De Week van het Nederlandse Bier duurt nog tot en met 3 juni. Door heel Nederland worden zo’n 100 bier-activiteiten georganiseerd om de consument de veelzijdigheid van Nederlands bier te laten ervaren. Traditiegetrouw sluiten de Nederlandse Brouwerijdagen ‘De Week’ af; bijna 100 Nederlandse brouwerijen openen van 1 t/m 3 juni hun deuren voor het publiek. Meer informatie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl 

Activiteiten in de Week van het Nederlandse bier

De Week van het Nederlandse Bier viert bier van eigen bodem. Van 24 mei t/m 3 juni ontdekken liefhebbers de veelzijdigheid van Nederlands bier tijdens biermasterclasses, bierproeverijen, brouwworkshops, festivals, proeverijen, bierwandelingen, rondleidingen in brouwerijen en bierdiners te organiseren. Middels zo’n 100 verschillende activiteiten ontdekt de consument de veelzijdigheid van Nederlands bier. Ter afsluiting van de Week van het Nederlandse Bier, openen brouwerijen door heel het land hun deuren tijdens de Nederlandse Brouwerijdagen (1 t/m 3 juni). 

Stichting Week van het Nederlandse bier

De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. In de stichting heeft de Nederlandse biersector zicht verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, CRAFT, Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra drankenspeciaalzaken, Bier&cO, Bierburo, Birdy Publishing / Bier! magazine en Bier Consumenten vereniging PINT. Voor meer informatie over de Stichting Week van het Nederlandse Bier zie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De CaféKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ge ...

Drinks
Talkshow voor foodies: De Nederlandse “Sherry Show”

Geïnspireerd op de bekende dagelijkse talkshows, start de door Europa gefinancierde campagne voor beschermde oorsprongsbenaming Sherry wijnen op de Nederlandse markt met een exclusieve “Sherry Show”. Deze dynamische kick-off wordt live uitgezonden vanuit de Balie in Amsterdam op ...

Corona
Fieldlab Cafés van start

Het Fieldlab evenement voor de horeca is gisteren van start gegaan in Utrecht. Vijf cafés in de Domstad doen mee aan het proefevenement, waarbij TNO kijkt of en hoe de gasten en het personeel zich houden aan de maatregelen en afspraken. Het proefevenement duurt tot en met aanstaande zaterdag ...

Interview Longread
Deze café-eigenaar verkoopt nu tapasboxen, bierpakketten en chocolade

Roy Spekhorst is eigenaar van Pelle’s in Deurningen, een dorp dat ligt onder de rook van Hengelo. Spekhorst houdt de moed erin tijdens deze coronacrisis en heeft allerlei initiatieven ontplooid om de boel draaiende te houden: “E-commerce wordt voor ons nu steeds belangrijker; wie had dat ...

Columns
Column: Met Pasen de terrassen open werd het duidelijk niet. Joh!

En dan zeggen: “Ze horen alleen wat ze willen horen." Of: ”Als er iets uitlekt, betekent het niet dat het al zo besloten is." Ja, dat weten wij uiteraard inmiddels ook wel! Maar neem dan eens een goed besluit. "Ja, maar we zeggen toch steeds 'als, als, als' erbij? ...

Achtergronden Branded Content
Wise: het platform voor het boeken van een werkplek in de horeca

Vanaf de heropening kunnen horecaondernemers laptopgebruikers in de eigen zaak reguleren en ontvangen met Wise. Via het innovatieve platform bieden horecaondernemers werkplekken aan (thuis)werkers. Zo kunnen werkgevers, werknemers, freelancers en ondernemers geschikte werkplekken vinden, boeken en b ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: