Grootste Bier Pubquiz op 29 mei

9 mei 2018 | Thijs Jacobs

Op dinsdagavond 29 mei testen bierliefhebbers door heel Nederland hun bierkennis tijdens de ‘Week NL Bier Pubquiz’. Tientallen cafés bieden deze speciale Bier Pubquiz aan tijdens de Week van het Nederlands Bier. Van 24 mei t/m 3 juni staat heel Nederland in het teken van bruisende bieractiviteiten. Zo wordt de week traditiegetrouw geopend met het Nederlands Bierproeffestival in Den Haag en afgesloten met de Nederlandse Brouwerijdagen.

Iedere horecazaak kan zich tot uiterlijk 24 mei (voor 12.00 uur) online aanmelden via www.quiz-vragen.nl. Voor een overzicht van alle activiteiten tijdens de Week van het Nederlandse Bier zie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl 

Acht rondes

Rob Alphenaar, voorzitter Alliantie van Bier Tapperijen (ABT) en bestuurslid van de Stichting Week van het Nederlands Bier legt uit: “De Week NL Bier Pubquiz bestaat uit acht uitdagende rondes. Zo is er een fotoronde, een audioronde en diverse open vragen die antwoord geven op de leukste biervragen. Iedereen kan meedoen door zich aan te melden bij een deelnemend café in de buurt waarbij men meespeelt voor €2.50,- per persoon. Bestel er mooie Nederlandse bieren bij en test samen met bierliefhebbers uit heel Nederland de bierkennis.”

Meedoen pubquiz

Horecazaken en ondernemers die de pubquiz willen aanbieden op dinsdagavond 29 mei tijdens de Week van het Nederlands Bier 2018 kunnen zich eenvoudig aanmelden via www.quiz-vragen.nl en de pubquiz kopen. Ze ontvangen vervolgens de quiz met fotoronde, fragmentenronde en diverse vragenrondes inclusief antwoordformulieren en -boekjes. Bestellen is mogelijk tot donderdag 24 mei 12.00 uur. 

Stichting Week van het Nederlandse bier

De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. In de stichting heeft de Nederlandse biersector zicht verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, CRAFT, Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra drankenspeciaalzaken, Bier&cO, Bierburo, Birdy Publishing / Bier! magazine en Bier Consumenten vereniging PINT. Voor meer informatie over de Stichting Week van het Nederlandse Bier zie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl

Foto: PR

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie
Horecaondernemers verwachten voorzichtige groei in 2019

De horeca groeit dankzij een ‘gouden mix’ van economische expansie en een grotere toestroom van toeristen, plus het goede weer in een groot deel van 2018. De omzet in de branche neemt al ruim vijf jaar elk kwartaal toe. De verwachting is dat in 2019 het oplopende personeelstekort echt...

Zo zet je een succesvol horecaconcept neer

Het ene na het andere horecaconcept werd de laatste jaren geopend. Van vegan koffie bars en bierkelders tot een heus avocadorestaurant. En allen succesvol! De wens van de consument verandert drastisch en om bij te blijven is een helder concept nodig. De HM Academy helpt je daarbij en organiseert op ...

Wet- en regelgeving
Rechter: maaltijdbezorgers Deliveroo geen zzp'ers, Deliveroo in beroep

De maaltijdbezorgers van Deliveroo zijn zzp'ers en mogen aanspraak maken op dienstverband. Dat bepaalde de rechter in Amsterdam vanmiddag. Deliveroo gaat in beroep tegen de uitspraak. Vorig jaar besloot Deliveroo om de aflopende contracten van bezorgers niet te verlengen. Zo konden bezorgers...

Koffie & thee Achtergronden
Onderzoek prijsontwikkeling koffie en thee in lunchrooms

De prijsontwikkeling van koffie en thee binnen lunchrooms is nog vrijwel nooit onderzocht. Daarom deed de redactie van vakblad Lunchroom zelf een onderzoekje naar de prijsontwikkeling gedurende de afgelopen twee jaar en daarbij keken zij ook nog verder terug, naar het jaar 2001 om precies te zijn. I...

Onderwijs Ondernemen
Training concepting voor gepassioneerde horecaondernemers

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Achtergronden Longread
Cash verdwijnt voorlopig nog niet uit de horeca

Na een jarenlange promotie van pinnen en contactloos betalen, hoor je de laatste tijd steeds vaker de roep om contant betalen. De Nederlandsche Bank laat van zich horen als voorstander van cash. Wat moet je daarmee in de horeca, waar contant geld voor onveilige situaties zorgt? Maatregelen nemen! ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: