Grootste Bier Pubquiz op 29 mei

9 mei 2018 | Thijs Jacobs

Op dinsdagavond 29 mei testen bierliefhebbers door heel Nederland hun bierkennis tijdens de ‘Week NL Bier Pubquiz’. Tientallen cafés bieden deze speciale Bier Pubquiz aan tijdens de Week van het Nederlands Bier. Van 24 mei t/m 3 juni staat heel Nederland in het teken van bruisende bieractiviteiten. Zo wordt de week traditiegetrouw geopend met het Nederlands Bierproeffestival in Den Haag en afgesloten met de Nederlandse Brouwerijdagen.

Iedere horecazaak kan zich tot uiterlijk 24 mei (voor 12.00 uur) online aanmelden via www.quiz-vragen.nl. Voor een overzicht van alle activiteiten tijdens de Week van het Nederlandse Bier zie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl 

Acht rondes

Rob Alphenaar, voorzitter Alliantie van Bier Tapperijen (ABT) en bestuurslid van de Stichting Week van het Nederlands Bier legt uit: “De Week NL Bier Pubquiz bestaat uit acht uitdagende rondes. Zo is er een fotoronde, een audioronde en diverse open vragen die antwoord geven op de leukste biervragen. Iedereen kan meedoen door zich aan te melden bij een deelnemend café in de buurt waarbij men meespeelt voor €2.50,- per persoon. Bestel er mooie Nederlandse bieren bij en test samen met bierliefhebbers uit heel Nederland de bierkennis.”

Meedoen pubquiz

Horecazaken en ondernemers die de pubquiz willen aanbieden op dinsdagavond 29 mei tijdens de Week van het Nederlands Bier 2018 kunnen zich eenvoudig aanmelden via www.quiz-vragen.nl en de pubquiz kopen. Ze ontvangen vervolgens de quiz met fotoronde, fragmentenronde en diverse vragenrondes inclusief antwoordformulieren en -boekjes. Bestellen is mogelijk tot donderdag 24 mei 12.00 uur. 

Stichting Week van het Nederlandse bier

De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. In de stichting heeft de Nederlandse biersector zicht verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, CRAFT, Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra drankenspeciaalzaken, Bier&cO, Bierburo, Birdy Publishing / Bier! magazine en Bier Consumenten vereniging PINT. Voor meer informatie over de Stichting Week van het Nederlandse Bier zie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl

Foto: PR

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Starten in de horeca Ondernemen
Functioneren en disfunctioneren: wat kan en moet een werkgever?

Elke werkgever kampt vroeg of laat met een medewerker die het in het functioneren laat afweten. Van een werkgever wordt verwacht een gedegen verbeterplan op te stellen en met de medewerker te doorlopen. Een verbeterplan kent duidelijke doelen, een reële termijn waarbinnen de doelen moeten zijn ...

Interview Longread
Interview: waarom het woord 'gratis' niet werkt in de horeca

“Marketing wil je als horecaondernemer het liefst binnenboord houden.” Monique van Gevelt is daar duidelijk in en ze heeft een punt. Want je kúnt het ook zelf als je de tools kent en beheerst. “Het is het gemakkelijkst om de reguliere social media-kanalen in te zetten”...

Achtergronden KHN
KHN pleit voor noodfonds horecazaken na gedwongen sluiting

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) luidt de noodklok voor horecabedrijven die op last van de burgemeester gesloten zijn nadat er een geweldsincident bij hun zaak heeft plaatsgevonden. KHN vindt dat deze ondernemers gecompenseerd moeten worden uit een noodfonds van de overheid als na politieonderzoek...

Economie Achtergronden
Onderzoek: horeca laat sterke winstontwikkeling zien

De horeca heeft ook in 2017 sterk geprofiteerd van de verbeterde koopkracht. De omzetgroei kwam uit op 8% en werd breed gedragen: het aandeel van horecaondernemers met een stabiele of hogere omzet steeg naar 71%. De winstontwikkeling was met 20% erg sterk (+18% in 2016) en ruim beter dan het mkb-gem...

Regelgeving
Staatssecretaris Blokhuis en wethouder Everhardt starten landelijke actie NIXzonderID

Staatssecretaris Blokhuis en wethouder Everhardt starten landelijke actie NIXzonderID Staatssecretaris Paul Blokhuis (VWS) ervaart zelf in de horeca hoe lastig het is om de leeftijd van jongeren in te schatten. De landelijke actie NIXzonderID is vandaag gestart door staatssecretaris Paul Blokhuis (V...

Regelgeving
KHN: overheid moet horeca tegemoet komen in tijd of geld bij verbod rookruimten

Op 6 april jl. kondigde staatssecretaris Blokhuis van VWS aan dat hij rookruimten in de horeca over 2 jaar wil verbieden. Uit een enquête die door bijna 2500 leden van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is ingevuld, blijkt dat een verbod grote impact heeft. Horecaondernemers zien bij een verbo...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: