Fonte Frappés: veganistisch, minder zoet en razend populair

18 juni 2018 | David Bakker

Als horeca ondernemer ben je steeds op zoek naar een hogere omzet en rendementmakers. Frappé is zo’n rendementmaker. Profiteer van de bekendheid en populariteit die de Frappuccino van Starbucks door de jaren heen heeft opgebouwd. De Frappuccino is een espresso, ijsklontjes, melk, suiker gemixt in een blender. De Frappuccino wordt vaak geserveerd met caramel-, chocolade of een andere siroop.

Met de Fonte Frappé kan elke ondernemer een eigen signature Frappé presenteren. Er is keuze uit zes smaken: Caramel Coffee, Chocolate, Vanilla, Coffee, Yoghurt en Dark Mocha. Vooral de Vanilla en de Yoghurt zijn geschikt als een basis om eigen smaken te creëren.

Veganistisch en gezonder steeds populairder

Fonte Frappés zijn veganistisch (zonder dierlijke bestanddelen), minder zoet en lager in calorieën dan vergelijkbare producten. Steeds meer jongeren kiezen bewust voor veganistische opties en gezondere opties.

Adviezen om je rendement te verhogen:

 - Plaats blender, Frappé mix in de buurt van de ijsblokjes. Hiermee voorkom je onnodig loopwerk en tijd.

 - Bied verschillende smaken Frappé aan zodat gasten die geen koffie willen drinken een keuze hebben voor een cafeïnevrije Frappé.

 - Plaats opvallende Frappé tafelkaarten en zet de Frappé's op de menukaart zodat gasten kennis maken met het nieuwe aanbod.

 

Eigenaar Foodboutique Zwolle

De ervaringen met het product zijn uitstekend. De eigenaar van Foodboutique uit Zwolle, Sam, deelt zijn ervaringen: “We hebben de Frappé mix als eerste van Nederland getest in onze zaak en we waren direct enthousiast. Zowel de Vanilla als de Caramel Coffee vallen uitstekend in de smaak bij onze gasten. Zeker een blijvertje!”.

Met een kostprijs van rond de € 0,50 (€ 0,35 mix en € 0,15 melk) en een verkoopadviesprijs per serving van € 2,85 - € 3,50 is de Frappé een uitstekende omzet- en rendementsmaker.

Op deze website bestel je het gratis horeca proefpakket om zelf de smaak en het bereidingsgemak te ervaren.

Voor meer informatie en de bereidingswijze (instructievideo) klik je hier 

 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Grand Café Moeke Enschede flink verbouwd

Grand Café Moeke Enschede heeft de bovenste verdieping van het restaurant geopend, waardoor het aantal plaatsen is verdubbeld. Moeke is een gezellig en laagdrempelig, eigentijds grand café waar je komt voor een heerlijke kop koffie, lunch of diner. Een plek waar iedereen zich thuis voe...

Awards
De winnaars van Gaia Green Awards zijn...

Tijdens de horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam zijn op dinsdag 18 september voor de derde keer de Gaia Green Awards uitgereikt. Op het inspiratiepaviljoen rondom duurzaam ondernemen in de horeca, het Dit Smaakt Naar Meer! Paviljoen heeft ambassadeur Leon Keekstra (Stadsbemoeial Rotterdam) in de catego...

Wijn
Eerste diploma’s SVH Vinoloog/Sommelier uitgereikt

Op woensdag 19 september 2018 hebben de eerste geslaagden tijdens de vakbeurs Gastvrij Rotterdam het officiële SVH Vinoloog/Sommelier diploma ontvangen. SVH Vinoloog/Sommelier is als examen ontwikkeld voor de horeca, zodat meer mensen met de wijnkennis van een vinoloog gasten kunnen adviseren o...

Events Marketing
Tip: Formule 1 kijken in jouw horecazaak

De Formule 1 is in Nederland ongekend populair, mede door de geweldige prestaties van Max Verstappen. Ook in jouw horecazaak kun je profiteren van dit succes door de races uit te zenden. Maak er een Formule 1-ochtend of -avond van en verzin een speciale actie, zoals het serveren van oranje bitterbal...

Achtergronden
Training: hoe maak je jouw horecazaak onderscheidend?

Wat maakt een horecaconcept succesvol? En hoe voorkom je dat je concept blijft steken in de middenmoot? In deze training (15 oktober, in Bunnik) gaan wij het hebben over de, voor velen ontastbare, aspecten die een concept tot een succes maken. Wij leggen uit hoe je het DNA en de werkelijke kernwaard...

Bier Achtergronden
Affligem introduceert Patersvat in Nederlandse horecazaken

Affligem introduceert Affligem Patersvat in Nederland. Voor het eerst zal er een gelimiteerde editie beschikbaar zijn tot het einde van het jaar, exclusief voor ongeveer 1000 horecazaken in Nederland. Het eerste glas zal 14 september worden getapt in de Foodhallen in Amsterdam. Smaak ‘Af...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: