Fonte Frappés: veganistisch, minder zoet en razend populair

18 juni 2018 | David Bakker

Als horeca ondernemer ben je steeds op zoek naar een hogere omzet en rendementmakers. Frappé is zo’n rendementmaker. Profiteer van de bekendheid en populariteit die de Frappuccino van Starbucks door de jaren heen heeft opgebouwd. De Frappuccino is een espresso, ijsklontjes, melk, suiker gemixt in een blender. De Frappuccino wordt vaak geserveerd met caramel-, chocolade of een andere siroop.

Met de Fonte Frappé kan elke ondernemer een eigen signature Frappé presenteren. Er is keuze uit zes smaken: Caramel Coffee, Chocolate, Vanilla, Coffee, Yoghurt en Dark Mocha. Vooral de Vanilla en de Yoghurt zijn geschikt als een basis om eigen smaken te creëren.

Veganistisch en gezonder steeds populairder

Fonte Frappés zijn veganistisch (zonder dierlijke bestanddelen), minder zoet en lager in calorieën dan vergelijkbare producten. Steeds meer jongeren kiezen bewust voor veganistische opties en gezondere opties.

Adviezen om je rendement te verhogen:

 - Plaats blender, Frappé mix in de buurt van de ijsblokjes. Hiermee voorkom je onnodig loopwerk en tijd.

 - Bied verschillende smaken Frappé aan zodat gasten die geen koffie willen drinken een keuze hebben voor een cafeïnevrije Frappé.

 - Plaats opvallende Frappé tafelkaarten en zet de Frappé's op de menukaart zodat gasten kennis maken met het nieuwe aanbod.

 

Eigenaar Foodboutique Zwolle

De ervaringen met het product zijn uitstekend. De eigenaar van Foodboutique uit Zwolle, Sam, deelt zijn ervaringen: “We hebben de Frappé mix als eerste van Nederland getest in onze zaak en we waren direct enthousiast. Zowel de Vanilla als de Caramel Coffee vallen uitstekend in de smaak bij onze gasten. Zeker een blijvertje!”.

Met een kostprijs van rond de € 0,50 (€ 0,35 mix en € 0,15 melk) en een verkoopadviesprijs per serving van € 2,85 - € 3,50 is de Frappé een uitstekende omzet- en rendementsmaker.

Op deze website bestel je het gratis horeca proefpakket om zelf de smaak en het bereidingsgemak te ervaren.

Voor meer informatie en de bereidingswijze (instructievideo) klik je hier 

 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Blurring 2.0: goed geregeld?

Consumenten winkelen steeds vaker online en zijn minder vaak in winkelstraten te vinden. Tijdens een dagje uit is het winkelend publiek op zoek naar een 'totaalbeleving' en wordt de keuze voor een horecagelegenheid in toenemende mate bepaald door de sfeer, de beleving en het aanbod. Als hore...

Economie Wijn
2018 uitzonderlijk wijnjaar

Wijnmakers hadden niets te klagen in 2018, het was een prachtjaar. De wijnprijs zal hierdoor omlaag gaan in Spanje en Italië, zo lezen we op NU.nl. Maar geldt dit ook voor Nederlandse wijn? De zomer van 2018 was de warmste zomer sinds minimaal 1706, dit kwam goed uit voor wijnbouwers, temper...

Bier Personalia Brouwerijen
Peer Swinkels directievoorzitter Swinkels Family Brewers

Swinkels Family Brewers kondigt vandaag het vertrek aan van Jan-Renier Swinkels, die na ruim twaalf jaar het directievoorzitterschap overdraagt aan zijn neef, Peer Swinkels. Jan-Renier geeft de familiebrouwerij hiermee ruimte voor doorstroming en vernieuwing. Onder zijn leiding is invulling gegev...

Personeel Video
Horecazaak maakt soap om personeel te vinden

Goed personeel vinden is binnen de horeca een levensgroot probleem. Restaurant De Drie Koningen in Groede maakte daarom een heuse 'soap'. Het filmpje is op Facebook inmiddels goed bekeken en er is de nodige media-aandacht. Misschien ook voor jouw zaak een leuk idee? ...

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: