Februari 2024: Productinnovatie voor jouw café

Auteur: Redactie
productnieuws 23 februari 2024
Februari 2024: Productinnovatie voor jouw café

Regelmatig worden er nieuwe producten voor de horeca gelanceerd. Van trendgerichte keukeningrediënten tot handige technologieën die het hoofd bieden aan het personeelstekort; allemaal interessante aanvullingen voor jouw horecazaak. In deze rubriek belichten we enkele producten die deze maand zijn geïntroduceerd.

SnertBal en BerenburgBal

Er zijn twee nieuwe varianten bitterballen met een bijzondere smaak. De BerenburgBal is een kruidige rundvleesbitterbal met een verrassende smaak, gebaseerd op kruiden die ook in Berenburg zitten. Deze bal smaakt nog beter als je het pipetje met Berenburg erin leegknijpt en vervolgens direct opeet. De SnertBAL is een smeuïge erwtensoep-bitterbal, op basis van een familierecept. Extra lekker door de Friese droge worst die erin is verwerkt. Beide smaken zijn specifiek ontwikkeld voor de musical ‘De Tocht’ en nu ook verkrijgbaar voor horecagelegenheden via culinaire groothandel Krikke.

Maximus komt met nieuwe Barley Wine (10 procent)

Maximus Brouwerij uit Utrecht brengt de nieuwe Bling Bling Barley Wine (10 procent) op de markt, vol en hartverwarmend. Door het toepassen van zogenaamde ‘diphopping’, heeft deze barley wine net voor het begin van de fermentatie een lading Chinook, Simcoe en Talus hop gekregen. En dat geeft prachtige smaken aan deze Bling Bling, waarbij mooie bittere tonen worden afgewisseld met dennennaalden, grapefruit, sinaasappel en karamel. Bling Bling Barley Wine maakt deel uit van de Maximus Specials reeks en is verkrijgbaar op blik & fust.

Bag in Box om nieuwe markt aan te boren

Mijn Melk, het zuivelmerk dat bekendstaat om de opschuimkwaliteit van hun verse koemelk, introduceert de Bag in Box. Het product is ontwikkeld voor het foodservicekanaal en zorgt ervoor dat horecaprofessionals efficiënter kunnen werken doordat er minder vaak verpakkingen gepakt en geopend hoeven te worden. Dat scheelt tijd én beperkt de hoeveelheid afval. Zo maakt het zuivelmerk horecalocaties makkelijker om te kiezen voor duurzame melk.

In het donker geteeld

Na het succes van de 'Witte Groente' collectie, onthult Koppert Cress deel II van deze innovatieve reeks. De Feather Tops, Talpa Shoots en vernieuwde Sweet Lov zijn het aanvullende resultaat van in het donker geteelde scheuten en een nieuwe dimensie aan smaken in deze categorie. Eerder introduceerde Koppert Cress de Morar Shoots en Sweet Peeper, die goed ontvangen werden.  

Foto bitterballen: Bitterballencrew.nl

Blijf je graag op de hoogte?

Eén keer per week het actuele en relevante cafénieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Overig nieuws