Eerste Bierboutique van Nederland opent haar deuren

16 januari 2017 | Roy Spijker
Eerste Bierboutique van Nederland opent haar deuren

In de Witte de Withstraat in Rotterdam wordt begin februari de eerste Bierboutique van Nederland geopend. In het voormalig pand van Jaffa 2 komt een zaak met de uitstraling van een boetiek die doet denken aan de tijd van The Great Gatsby. Gasten kunnen in de Bierboutique genieten van diverse soorten speciaal bier.

Voor eigenaren Iris Wulffraat en Jan Wouters is het de tweede horeca-ondernemingen die zij openen aan de Witte de Withstraat in Rotterdam. Naast de Bierboutique zijn ze ook eigenaar van Eetcafé Opa. Met de komst van de boetiek gaat een langgekoesterde droom van de twee in vervulling. 

"We zochten een nieuwe uitdaging, iets dat we helemaal van de grond af aan samen op konden bouwen," aldus Wulffraat. "Toen een van de mooiste panden van Rotterdam, nota bene tegenover Opa, vrij kam, wisten we meteen dat we hier iets wilden beginnen. Aangezien speciaal bier enorm in opkomst is en we in Rotterdam een plek misten waar ook de vrouwelijke bierdrinker op haar wenken wordt bediend kwamen we op het idee van de Bierboutique."

Parijs

Gouden muren, fluweel beklede stoelen, zwart-wit tegels en een donkergroene bar met daarnaast hoge ronde zwarte krukken, wie de boetiek in Rotterdam bezoekt heeft de indruk dat hij in een zijstraat van Parijs is beland. De boetiek lijkt in de verste verte op een bruin café. Wulffraat en Wouters hebben hier voor gekozen, omdat vrouwen niet altijd gelukkig worden van een klassieke bruin kroeg. Mannen worden zeker niet buitengesloten, maar de Bierboutique moet ook een plek worden waar vrouwen graag met vriendinnen of een dat een biertje gaat drinken.

Wijn

Naast de speciaalbieren op de tap, en zeventig verschillende bieren op de fles, kunnen gasten ook kleine gerechten bestellen. Van donderdag tot en met zondag kan er tevens geluncht en gedineerd worden in de boetiek. 

Ook de niet bierfananten kunnen terecht bij de Bierboutique. Naast bier is er ook gewoon plaats voor een uitgebreide wijnkaart, gin tonics, sterke dranken en frisdranken.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Corona
Terrasactie wordt ludiek; er wordt niet geserveerd

Op dinsdag 2 maart geeft een grote groep horecaondernemers gehoor aan de oproep van Johan de Vos om de terrassen buiten uit te stallen. De actie krijgt een ludiek karakter; de terrassen worden wel opgezet, maar geserveerd wordt er niet. Dat meldt De Telegraaf. Johan de Vos is horecaondernemer in ...

Horeca stemt deel 3; PVV

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van De CaféKrant wat de grote politieke partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonderne ...

Interview Corona
"Mijn terras open op 2 maart? Nee, dat levert alleen negatieve aandacht op"

Een actiegroep van 65 KHN-afdelingen heeft collega-horecaondernemers opgeroepen om op 2 maart de terrassen te openen. Dat ligt gevoelig, want de keerzijde van een dergelijke actie kan zijn dat het negatieve aandacht voor de branche oplevert. Monique van Klaveren is eigenaresse van Café d&rsqu ...

Interview Longread
Een blikje cola drinken op het eigen terras, direct een boete

Café-eigenaresse Tessa Hassing werd afgelopen zaterdag geconfronteerd met een ijverige boa. Nietsvermoedend trok zij op haar eigen terras van Café Tess in het centrum van Heerlen een blikje cola open, waarna ze door een opsporingsambtenaar werd aangesproken. “Het wordt een heel v ...

Themamaand energie
Alles over energielabels en keurmerken

Wie bewust onderneemt binnen de horeca, heeft zich vast al verdiept in de verschillende keurmerken en het energielabel van zijn of haar horecabedrijf. In dit artikel besteden we aandacht aan de verplichting om een energielabel te kunnen overleggen en de eisen die gesteld worden aan het verkrijgen er ...

Economie Corona
CBS: omzet horeca krimpt ongekend hard

De omzet van de horeca daalde in het vierde kwartaal van 2020 met bijna 44 procent ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dat is vooral te wijten aan de aanscherping van de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. In het derde kwartaal maakte de horeca nog een forse o ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: