Een van de duurste cocktails is te bestellen in Londen

6 maart 2018 | David Bakker

Niet alle cocktails zijn gelijk gemaakt. Een pitcher van Long Island Iced Tea bij jouw lokale cocktailbar is een beetje anders dan een Kir Royale in een chique hotel of een klassieke brunch Mimosa als je op vakantie bent in de VS. Maar één Londense bar heeft echt de cocktail verwachtingen verhoogd door een onmogelijk luxueus brouwsel te introduceren dat honderd pond kost. Ja, honderd pond, zo meldt Refinery29 op haar website

Het heet "The George VI" en het is verkrijgbaar bij The Bletchley , een cocktailbar in de chique wijk Chelsea in Londen, waarvan het decor is geïnspireerd door Bletchley Park, het absolute geheim van de Tweede Wereldoorlog Codebreakers zoals Alan Turing.

Kruidenthee van hibiscusthee

Volgens Business Insider wordt de cocktail gemaakt met Monkey 47 gin, Lanique rose wodka en Chambord-frambozenlikeur, gemengd met vers citroensap en bittere citroen, plus kruidenthee van hibiscusthee, bessen, citroen en sinaasappelschil.

Het is dan overgoten met mascarponeschuim, gouden chocolaatjes, eetbare diamanten, karamel, plus gouden bladeren en hagelslag van goud.

Als je een George VI bestelt, krijg je ook een mousserende wijnbom gemaakt met Engelse tuingelei en een garnering van Franse toast, Poolse pannenkoeken, chocolaatjes en lolly's. Samen zijn de twee cocktails zo gecompliceerd om te maken, dat je na het bestellen 30 tot 40 minuten kunt wachten om te gaan nippen.

Klantervaring

"Het is gemakkelijk om een ??cocktail te maken voor 100 pond tijdens het gebruik van premium sterke dranken, maar we wilden ons richten op klantervaring", vertelde bedrijfsmanager Roland Mandoki van de bar aan Business Insider . "Het zal worden aangepast, omdat we naar de mensen toe zullen gaan, dus alles zal voor hen worden gemaakt."

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Bier Rotterdam
Stadshaven Brouwerij Rotterdam opent eind 2020

Stedelijke herontwikkeling in Merwe-Vierhavens (M4H Rotterdam) maakt de komst van Stadshaven Brouwerij Rotterdam met restaurant mogelijk. De brouwerij wordt gerealiseerd in een voormalige havenloods aan de Merwehaven. De horeca op locatie wordt geëxploiteerd door de Bierfabriek. Gemeente Rot...

Koffie & thee Achtergronden
Het Grote Koffiebar Onderzoek: zo drinkt Nederland koffie in een koffiebar

Specialty coffee is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden in Nederland. Uit onderzoek van Koffietje.nl blijkt dat ongeveer de helft van de koffiedrinkers één of meerdere keren per week een koffiebar bezoekt. Per bezoek bestellen we gemiddeld 2 drankjes, met een sterke voor...

Bier
Horecaconcern IQ Creative stapt over op Bud

IQ Creative, een van de belangrijkste spelers in de Amsterdamse horeca, maakt vandaag bekend te kiezen voor Bierbrouwerij AB InBev. Het bedrijf van Bert van der Leden en ’s werelds grootste brouwer zijn al sinds de introductie van Bud in Nederland in gesprek. De samenwerking wordt vandaag door...

Ondernemen
Mis geen extra omzet: download de HorecaMarketingKalender

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2020 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Interview
Maggie Blue: All-day (and night) concept in Alphen aan den Rijn [video]

Van lunch tot dj’s en livemuziek op de vrijdag- en zaterdagavonden: Maggie Blue in Alphen aan den Rijn heeft het allemaal. Sinds 24 juli 2017 zijn de deuren van Maggie Blue geopend. Sindsdien hebben ze erg veel gedaan om uniek te zijn, maar ook aanspreekbaar en inspirerend voor gasten. Mike, (...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: