Dunkin' Donuts opent eerste vestiging in Nederland in 2017

6 december 2016 | Jorien Slager

Dunkin' Donuts, één van de bekendste ketens in koffie en bakkerijproducten ter wereld, opent in 2017 zijn eerste vestiging in Nederland. In de aankomende 5 jaar kunnen hier nog meer dan 25 filialen bijkomen, waarbij de initiële focus op Amsterdam ligt. De bakkerij kondigt vandaag aan hiervoor een master franchiseovereenkomst met de Nederlandse licentiehouder Amba Daoud B.V. te hebben gesloten. 

"Met het oog op de verdere strategische uitbreiding van Dunkin' Donuts' in Europa zijn wij blij om Nederland toe te voegen aan onze Dunkin' Donuts familie," zei Bill Mitchell, President, Dunkin' Brands International. Doordat de consumptie van koffie in Nederland het hoogste per hoofd van de bevolking ter wereld is, voelen we dat er een sterke groeikans voor Dunkin' Donuts is gezien onze grote assortiment van bakkerij en koffie gerelateerde dranken, met inbegrip van lattes, cappuccino's, macchiato's en espresso's. We kijken uit naar de samenwerking met Amba Daoud B.V. een licentiehouder met veel ervaring in deze markt."

Dunkin' Donuts heeft momenteel meer dan 12.000 restaurants in 45 landen over de hele wereld, waaronder meer dan 240 locaties in Europa; Oostenrijk, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Georgië, IJsland, Luxemburg, Polen, Rusland, Spanje, Zweden, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk. Dunkin' Donuts bakkerijen in Nederland zullen een breed scala van hoge kwaliteit hete en ijskoude-espresso gebaseerde dranken, evenals koffie, thee, Coolatta(r), bevroren dranken, croissants, donuts en broodjes gaan verkopen. Het merk zal ook regionale menu-items toevoegen om tegemoet te komen aan de lokale smaak.

Amba Daoud B.V. geeft aan "zeer verheugd te zijn om het iconische Dunkin' Donuts merk in Nederland te introduceren, met meer dan 65 jaar erfgoed in hoge kwaliteit donuts en koffie. We kijken ernaar uit om Nederland te laten genieten van ons assortiment." Tevens zoekt Dunkin' Donuts nog naar locaties en mogelijke samenwerkingen in de Nederlandse markt.

Amba Daoud B.V.,onderdeel van de KIRO groep, heeft jarenlange retail- en horecaervaring in Nederland. Zo is het bedrijf onder andere licentiehouder van Ice Bakery, Bakery Cafe, Duo Penotti Amsterdam alsmede een 10-tal restaurants in de binnenstad van Amsterdam. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Financieel Ondernemen Digitaal Ondernemen Horeca & Belasting
7 redenen waarom uw administratie digitaal moet

Digitaliseren is de afgelopen jaren een enorme trend. Alles moet tegenwoordig online en in de cloud. Daarnaast streven veel bedrijven naar een clean desk of een paperless office. Maar wat is er eigenlijk mis met een papieren administratie? Veel ondernemers werken nog met mappen. Inkomende facture ...

Economie KHN
Fors deel van de horeca staat op omvallen

Volgens de berichtgeving van de afgelopen dagen – waaronder het laatste OMT advies – en gesprekken die Koninklijke Horeca Nederland (KHN) voert met de overheid en MKB-Nederland lijkt de kans dat er op korte termijn versoepelingen voor (delen van) de horeca komen voor medio januari uiterm ...

KHN Corona
Gelderse horecaondernemers kunnen voucher met waarde tot 5000 euro aanvragen

De provincie Gelderland stelt 1 miljoen euro beschikbaar aan ondernemers in de horeca-, toerisme- en vrije tijdsector die door de coronacrisis in zwaar weer zijn gekomen. Dit ‘steuntje in de rug’ kunnen ondernemers in deze hard getroffen sectoren inzetten voor adviesdiensten en ondersteu ...

Wet- en regelgeving
Viswinkel of horeca?! Het slotstuk!

Een jaar geleden schreven wij over de handhavingszaak die door de gemeente Amsterdam was gestart tegen The Seafood Shop, een luxe viswinkel in het hart van Amsterdam, waar ook diverse vissnacks en maaltijden worden verkocht. In dit artikel staan wij nogmaals stil bij het verloop van deze zaak en kij ...

Digitaal Ondernemen
Digitaal ondernemen in het café

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Economie Corona
Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis

Horeca- en cateringbedrijven ervaren pittige tijden. Tegen de stroom in proberen ze omzet te draaien en bezoekers aan te trekken. Dit blijkt uit onderzoek van Foodservice Community en GROUP7 onder bijna 600 horeca-, fastservice- (dit zijn broodjeszaken en frituren) en cateringprofessionals, dat tuss ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: